Słaba kompresja – wymiana silnika czy remont? [BA Z5]

Postprzez michael785 » 17 cze 2009, 19:13

Witam.Kompresja na dwóch cylindrach wynosi 6,próba olejowa wskazała na pierścienie i wciąż mam dylemat,czy remont,czy też wymiana na inny.I tu zaczyna się problem.Chciałbym kupić silnik z rocznika 98' gdyż ponoć po liftingu nieco go ulepszono.
Gdy zadzwoniłem do firmy JAPAN CAR na ulicy Gerberowej w Łodzi powiedziano mi,iż mój silnik różni sie od tego po lifcie jakimś elementem i nie da się tak po prostu mojego wyjąć i zastąpić go tamtym.
Czy rzeczywiście jest to prawda i czy rzeczywiście te silniki z rocznika 98' są lepsze? :(
Ostatnio edytowano 20 cze 2013, 09:21 przez Marek 161BD081, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawa tematu
Początkujący
 
Od: 13 lip 2007, 18:12
Posty: 11
Auto: 323F BA 96' 1.5 (Z5) LPG-STAG

Postprzez Beny » 17 cze 2009, 21:29

michael785 napisał(a):wciąż mam dylemat,czy remont

tylko remont,kupisz inny a jak będzie padnięty to co w tedy?Zostaniesz z dwoma silnikami .
Remont Z5 nie jest drogi ,a przynajmniej bedziesz wiedział co masz ;)

Poszukaj na forum są napewno tematy o remoncie Z5 :)
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8675 (86/81)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez gregorius 323 F » 17 cze 2009, 22:14

Padnięta kompresja może być efektem braku regulacji luzu zaworowego ( możesz mieć podparte zawory i ucieka ci kompresja)
Co do silnika po lifcie najpewniej chodzi o to że napęd rozrządu w nowszym Z5 przenoszony jest paskiem na obydwa wałki a w motorze starszym masz napęd na 1 koło wałka rozrządu a drugi wałek napędza łańcuch.
To podstawowa różnica w obydwu motorach o reszte szczegółów pytaj dalej.
Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 13:03
Posty: 282
Skąd: Giżycko/Olsztyn
Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5

Postprzez marcin255 » 17 cze 2009, 22:32

jakie jeszcze są róznice ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez michael785 » 17 cze 2009, 23:13

gregorius 323 F napisał(a):Padnięta kompresja może być efektem braku regulacji luzu zaworowego ( możesz mieć podparte zawory i ucieka ci kompresja)

Ale czy gdyby tak było i winne były by zawory to na próbie olejowej ciśnienie skoczyło by o 2 razy?
Początkujący
 
Od: 13 lip 2007, 18:12
Posty: 11
Auto: 323F BA 96' 1.5 (Z5) LPG-STAG

Postprzez gregorius 323 F » 17 cze 2009, 23:34

TAK OCZYWIŚCIE HEH LUDZIE NIE DOBIJAJCIE MNIE – JAK MYŚLISZ JAK MASZ DZIURE 0,2 MM DOOKOŁA ZAWORU TO OLEJ TO USZCZELNI???.
POZDRAWIAM- WYSTARCZY SPRAWDZIĆ LUZY ZAWOROWE-TO ŻADNA FILOZOFIA
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 13:03
Posty: 282
Skąd: Giżycko/Olsztyn
Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323