Strona 1 z 3

problem z mocą, od pewnego czasu spadek mocy.

PostNapisane: 13 cze 2009, 16:47
przez damiand21
Witam. Mam Mazdę 323f 1.5 16V silnik, od pewnego czasu czuje jakby spadek mocy ;/ dałem przejechać się koledze który ma wcześniejszy model 323F z silnikiem 1.6 16V i powiedział mi że u mnie nie ma czym jechać. Co może powodować spadek mocy?? może powinienem wyciąć katalizator bo może jest zapchany i wstawić strumienice?? czekam na różne opinie :)

PostNapisane: 13 cze 2009, 18:14
przez Pioteq25
Na początek zatankuj np. na shellu. Sprawdź rurę dolotu czy nie ma pęknięć i zrób test "diodowy"

PostNapisane: 13 cze 2009, 23:12
przez damiand21
tankowałem na orlenie i to samo na 98 wiadomo lepiej idzie, dolot nie ma pęknięć wiec chyba zostaje mi tylko katalizator ;/ nie wiem czy ma to znaczenie jeśli chodzi o moc mojej mazdy ale na pewno jest to również problem a mianowicie przy ruszani 1,2,3 bieg czuje lekkie przeskoki w mocy czyli zbiera się i nagle przestaje na pół sekundy i znowu ciągnie może jedno jest powiązane z drugim ??

PostNapisane: 14 cze 2009, 00:38
przez bikus
damiand21 napisał(a):może powinienem wyciąć katalizator bo może jest zapchany i wstawić strumienice?? czekam na różne opinie usmiech

a po co strumiennica? moze jeszcze taka za 150zl z allegro? jezeli myslisz ze doda Ci to 15 koni to blad!!! ;)


damiand21 napisał(a):zbiera się i nagle przestaje na pół sekundy i znowu ciągnie może jedno jest powiązane z drugim pytajnik

a moze tak swieczki i kable wymienic? kiedy wymianiales te elementy? ja bym zaczal od tego

PostNapisane: 14 cze 2009, 10:47
przez konrad278
aparacik:)ps na 98 wcale lepiej nie idzie

PostNapisane: 14 cze 2009, 11:35
przez bikus
konrad278 napisał(a):ps na 98 wcale lepiej nie idzie

i nie bedzie bo mapy do 98 by sie przydaly :)

PostNapisane: 14 cze 2009, 12:21
przez Bacon
bikus napisał(a):a moze tak swieczki i kable wymienic? kiedy wymianiales te elementy? ja bym zaczal od tego


Dołączam się to tego, kiedy wymieniałeś? No i jeszcze warto spojrzeć na filtry itd.

Na a strumienice możesz zapakować w jeden "worek" z magnetyzerami i innymi cudami z allegro :D One nic nie dają, no może poza opróżnieniem portfela ;)

PostNapisane: 14 cze 2009, 12:59
przez sps-snipers
Bacon napisał(a):bikus napisał:
a moze tak swieczki i kable wymienic? kiedy wymianiales te elementy? ja bym zaczal od tego


Dołączam się to tego,

Co wy tak z tymi swiecami i kablami :D
I najlepiej to niech sobie jeszcze może tak kolega wyda 300 zł na kable z NGK bo inne to badziewie jak większośc pisze na forum :|
Sprawdz kable odpinając po kolei z kazdej swiecy ,jak bedzi eróznica to sa oki ,byleby wieczorem choinki nie było. Swiece to mozesz profilaktycznie wymienic. Auto masz w gazie? Jak nie to wymien filter paliwa. Sprawdz filtr powietrza również :] Powodów może byc wiele. Skoro paliwo odpada ,to ja bym obstawiał odwieczny problem czyli aparat zapłonowy kolego :]

PostNapisane: 14 cze 2009, 22:16
przez Miras
Mam to samo. Najbardziej odczuwalne przy wyższych prędkościach. Objawy to spadek mocy (nie ciągnie) i dziura w pedale gazu. Czasem złapie i wyrywa do przodu jak powinna, a tak to muli.
Tankuję tylko na Shellu. Wymieniłem filtr powietrza i paliwa, kable, świece, kopułkę i palec. Nie pomogło.

PostNapisane: 14 cze 2009, 22:39
przez jarekrk
a to nie moze byc wina katalizatora np. ? stary napewno jest zapchany...

PostNapisane: 14 cze 2009, 22:48
przez sps-snipers
Koledzy to nie będzie katalizator :| Tylko aparat napiszcie do Tadziola z forum on regeneruje i zna te sprawe na wylot :)

PostNapisane: 14 cze 2009, 23:09
przez nicek777
Napisze to juz w sumie chyba poraz trzeci lub czwarty na tym forum. U mnie problemem okazaly sie swiece. Ktore pewnie jezdzily w tym aucie ze 100 000 km od poprzedniej wymiany. Ja stawiam na uklad elektryczny albo swiece albo aparat. Jezeli sam zmieniales w aucie swiece i nie masz zrobione na nich wiecej jak 20 000km to swiece odpadaja. Mozesz pozyczyc tez kable od kogos, zeby wykluczyc ta opcje. Podjedz na spota do Krakowa albo umow sie z kims na szybka 5 minutowa podmianke. Po co masz sie ladowac w koszty i po omacku szukac przyczyny.

PostNapisane: 14 cze 2009, 23:41
przez Troll Bagienny
damiand21 jest trochę podobnych tematów, ale jak poprawisz ten na zgodny z regulaminem to nie wyląduje w koszu

PostNapisane: 15 cze 2009, 08:19
przez damiand21
Troll Bagienny napisał(a):damiand21 jest trochę podobnych tematów, ale jak poprawisz ten na zgodny z regulaminem to nie wyląduje w koszu


o co chodzi ?? :|

PostNapisane: 15 cze 2009, 08:21
przez damiand21
dziękuje wszystkim za podpowiedzi :) widzę jednak że będę musiał jednak zacząć od świec bo ten temat powtarza sie jednak najczęściej w tej dyskusji :) piszcie jeśli macie jeszcze jakieś pomysły :) !!

PostNapisane: 15 cze 2009, 09:37
przez lesiux
(wymigałeś) sprawdzałeś błędy ECU?

PostNapisane: 15 cze 2009, 12:02
przez Haszcz
Jeslii chodzi o kable to jak mam specyfikacje to sprawdzam rezystancje – jesli w normie przeiwdzianej przez producenta to nie sensu kombinowac z kablami. Tak zrobilem w przypadku swojego aktualnego samochodu i nie pakowałem sie w wydatki.

PostNapisane: 15 cze 2009, 12:12
przez Troll Bagienny
damiand21 napisał(a):o co chodzi

O to, żebyś przeczytał regulamin tego forum i poprawił ten temat tak, żeby był z nim zgodny. Inaczej w ciągu 24 godzin trafi do kosza.

PostNapisane: 15 cze 2009, 13:16
przez damiand21
wiem że kable są na 100 % dobre bo niedawno kupowałem :] ale mam pytanie odnośnie tej strumienicy, jeśli mam zapchany katalizator to przecież również nie będzie dobrego przelotu i mazda będzie słaba ??

PostNapisane: 16 cze 2009, 00:40
przez damiand21
doradzcie co z tym katalizatorem ;p zakładać strumienice czy nie ?? :|