Strona 1 z 3

czujniki? w obudowie filtra powietrza, mocowanie filtra stoż

PostNapisane: 12 kwi 2009, 15:41
przez Bł@żej
Heja banana... ostatnio wpadłem na pomysł załozenia sobie lepszego filtra powietrza(stożek) ale nie o to tu chodzi... dzis tak otwieram maske ogladam jak tu zdemontować obudowe od filtra powietrza i zauważyłem pare przewodów... małe pytanko... od czego one są i co z nimi zrobić przy zakładaniu stożka

podsumowując co jest od czego i co z tym zrobić?

Obrazek

Edit: Jak umocować najlepiej filtr stożkowy by nie latał na lewo i prawo, mile widziane zdjęcia xD

PostNapisane: 12 kwi 2009, 15:54
przez waldez
A – przepływomierz. Przy instalacji stożka musi pozostać w tym samym miejscu i musi być.
B – ten czujnik umieszczasz zaraz za stożkiem a jeszcze przed przepływomierzem

PostNapisane: 12 kwi 2009, 15:55
przez Bł@żej
waldez napisał(a):B – ten czujnik umieszczasz zaraz za stożkiem a jeszcze przed przepływomierzem

a od czego to jest... i jak to tak zainstalowac?

czy moze warto zastosowac cuz takiego: http://www.jtng.pl/pokaz_produkt.php?idprod=307

PostNapisane: 12 kwi 2009, 15:59
przez waldez
Jak bedziesz miał łacznik guowy od stożka do rury dolotu to zrób w nim małą dzurkę i przełóż go razem z uszczelką. można też w ruże dolotu zrobić dziurkę i go tam umieścić.
A jest to jeśli się nie mylę czujnik czystości powietrza.

Jeśli nie chcesz dziurawić elementów dolotu to można sobie cos takiego zamówić.

PostNapisane: 12 kwi 2009, 16:03
przez Bł@żej
dzieki teraz juz czyje sie o wiele pewniej w tym temacie xD

PostNapisane: 12 kwi 2009, 16:18
przez soul
waldez napisał(a):A jest to jeśli się nie mylę czujnik czystości powietrza.


:| :| :|


DonAntonio napisał(a):co jest od czego i co z tym zrobić?


czujnik B to czujnik temperatury zasysanego powietrza.

PostNapisane: 12 kwi 2009, 16:26
przez Bł@żej
soul napisał(a):czujnik B to czujnik temperatury zasysanego powietrza.


coż to mi bardzioej pasuje hihihi

bo jezeliby mialo by cos okreslac czystosc... to chyba wtedy bylby to sensor a nie czujnik.... a moze tak przy okacji... jak ustabilizowaliście filtry... by nie latały na lewo i prawo... mile widziane fotki xD

PostNapisane: 12 kwi 2009, 17:12
przez JaySon
nie mam zdjęcia ale opcją mogą być sztywne rury dolotowe, mocno poskręcać .... bajlando ..... na allegro można zakupić.

PostNapisane: 12 kwi 2009, 17:53
przez Bł@żej
JaySon napisał(a):nie mam zdjęcia ale opcją mogą być sztywne rury dolotowe, mocno poskręcać .... bajlando ..... na allegro można zakupić.

ogolnie to powietrze chcialem zasysac z orginalnego dolotu... ma to sens???

PostNapisane: 12 kwi 2009, 18:12
przez JaySon
DonAntonio napisał(a):
JaySon napisał(a):nie mam zdjęcia ale opcją mogą być sztywne rury dolotowe, mocno poskręcać .... bajlando ..... na allegro można zakupić.

ogolnie to powietrze chcialem zasysac z orginalnego dolotu... ma to sens???



nie wiem czy dobrze zrozumiałem .... chcesz wywalić tylko "pudło" z filtrem wstawiając stożek ? ... ogólnie dźwięk powinien być inny :–) .... osiągi nie wiem :D

PostNapisane: 12 kwi 2009, 18:20
przez Borys
DonAntonio a jak zrobisz doprowadzenie zimnego powietrza do filtra? jak wstawisz stożek w miejsce puszki to zasysać ci będzie gorące powietrze z komory i kolejne KM zrobią papa ;)

PostNapisane: 12 kwi 2009, 18:22
przez Bł@żej
chce wywalic pudlo z filtrem... w to miejsce walnac stozek ale kupic taki obudowany by byl w maire chroniopny przed temperatura no i podprowadzic go ladnie pod orginalny dolot...

PostNapisane: 12 kwi 2009, 18:26
przez Borys
Można, tylko po co? ;) Ale żeby było jasne to pokaż co chcesz kupić, tzw. airboxa czy klasyczny odsłonięty stożek z osłoną z blachy (który IMHO się nie sprawdza).

PostNapisane: 12 kwi 2009, 18:28
przez Bł@żej
http://allegro.pl/item584775064_jtng_fi ... udowa.html

cos takiego xD

a jezeli nie to gdzie najlepiej doprowadzic i jaki stozek????

btw... co z ta rura ktora zostanie... orginalny dolot?

PostNapisane: 12 kwi 2009, 18:38
przez Borys
Take cuś i tak zasysa ciepłe powietrze, a poza tym ten jest akurat za mały (do aut ok 70KM). Albo warto zrobić tzw. CAI (wyprowadzenie stożka gdzieś w dół, pewnie w błotniku jest miejsce, i doprowadzenie tam dolotu powietrza z zewnątrz by mogł zasysać zimne powietrze – poczytaj w dzialu tuning o CAI, na pewno ktoś w Z5 to robił) albo tzw. airboxa (taka puszka, tylko z wkładem stożkowym), ale osłonę na wlocie także połączyć jakoś z fabrycznym dolotem powietrza, który idzie do puszki teraz (nie pamiętam gdzie w Z5 jest poprowadzony ten kanal doprowadzający powietrze z zewnątrz). Generalnie zasada taka, że należy zrobić wszystko by zasysało jak najzimniejsze powietrze, czyli z zewnątrz.

PostNapisane: 12 kwi 2009, 18:58
przez Majki88
Ja proponował bym żeby stożek włożyć w miejsce gdzie jest tłumik szmerów ssania tzn przed prawym kołem pod reflektorem po prawej stronie patrząc na wprost silnika jak znajdę fotkę to wkleję i zaznaczę

PostNapisane: 12 kwi 2009, 19:58
przez soul
warunkiem takiego ulozenia stozka jest posiadanie w idealnym stanie oslon nadkola w przeciwnym razie po miesiacu jazdy wyjmiymy stozek caly brązowy w blocie i w czymkoklwiek tam jeszcze

PostNapisane: 13 kwi 2009, 18:23
przez MariuS
ja wywaliłem puszkę od filtra, dałem czujnik w gumową rurkę dolotu przed przepływką ofkors, i dałem stożek AOMA z obudowie doprowadzając powietrze z tego pudła ori rezonansowego czy jak ono tam się zwie taką rurka jak do gorącego powietrza chyba są...

PostNapisane: 13 kwi 2009, 18:35
przez lukasssss1
ja zrobiłem tak samo jak mariusz_sti tyle ze czujnik dałem za przepływomierzem czy coś to zmienia??

PostNapisane: 13 kwi 2009, 18:36
przez waldez
lukasssss1 napisał(a):ja zrobiłem tak samo jak mariusz_sti tyle ze czujnik dałem za przepływomierzem czy coś to zmienia??

Prawidłowo powinien być przed, tak jak jest w oryginalnym dolocie. A czy coś to zmienia to nie wiem.