Strona 1 z 1

dymienie przy odpalaniu oraz wymiana kata

PostNapisane: 5 kwi 2009, 23:54
przez pawlon
Witam. mam taki problem w mojej mazdzie: samochod na zimnym silniku sporo kopci(na bialo). po powiedzmy 10 sekundach juz nic nie kopci, silnik pracuje rowno, odpala bez problemu. na cieplym silniku nie kopci wcale(ani w czasie jazdy ani przy odpalaniu). Niby to nic ale na poczatek robi niezla chmure ;) Zauwazylem takze spadek poziomu oleju – ale moze to byc wynik lekkiego pocenia sie miski olejowej – zamierzam si tym wkrotce zajac.

Wiem ze mam do wymiany katalizator, czy to moze miec zwiazek z tym kopceniem? wiem ze moga to byc uszczelniacze czy pierscienie ale wtedy kopcil by caly czas? co mnie bardzo zaniepokoilo to to ze teraz jak zauwazylem spadek poziomu oleju, to jak by kopci mniej albo wcale przy odpalaniu na zimnym silniku. nie wiem czy to ma jakis zwiazek. czekam na sugestie :)

PS:
auto czasem troche muli na wyzszych obrotach ale to chyba moze byc wynik zapchanego katalizatora? chcial bym zajac sie tym rownoczesnie z miska zeby nie dobierac sie tam 2x, moze ktos mial podobny problem?

PS2:
czy jest sens kupowac uzywany katalizator, badz ewentualnie co z n im zrobic? wyciac calkiem, wstawic strumienice?

PostNapisane: 6 kwi 2009, 01:03
przez Suloo
jezeli bylby to lekki dymek to para.ale jak wali na gesto to moga byc uszczelniacze lub pierscienie,ktore po nagrzaniu puchna i sie uszczelniaja.ale zeby tak szybko sie nagrzaly??moze tylko mala nieszczelnosc jest :)

PostNapisane: 8 kwi 2009, 15:17
przez pawlon
spadł mi jak pisalem wczesniej poziom oleju (ale wg wskazan ciagle jest w normie – ale blisko dolnej granicy) i nie dosc ze juz nie spada to juz wcale nie kopci przy pierwszym odpaleniu, z czym to moze byc zwiazane?

PS:
moze ktos polecic jakas strumienice do mojego autka?

PostNapisane: 8 kwi 2009, 20:03
przez Giero
Na temat Z5 i jej kopcenia na forum było mnóstwo.. albo jeszcze więcej :) Kłania sie szukajka :)
Jak na biało to sie nie przejmuj. Jak by był siwy to by było gorzej

PostNapisane: 9 kwi 2009, 14:53
przez pawlon
no szukalem, szukalem, ale nikt nie mial tak ze mu kopcilo tylko przez chwile po uruchomieniu, no i ze olej spada do pewnego poziomu i nie dosc ze dalej nie spada to wtedy juz wcale nie kopci :P

PS:
to jaka to powinna byc strumienica?

PostNapisane: 9 kwi 2009, 15:23
przez KyRy
pawlon napisał(a):PS:
to jaka to powinna byc strumienica?

Szukaj, szukaj i jeszcze raz szukaj!

Strumienice:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=15170
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=2481
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=8486

PostNapisane: 18 kwi 2009, 13:58
przez pawlon
heh, dolalem oleju i znow kopci... wyglada na to ze moze jednak cos byc z silnikiem :/ ma ktos jakies sugestie jak sie moge upewnic? ;)

PS:
a jak mam odroznic bialy dym od siwego? <jelen>

btw a co sadzicie o wstawieniu takiego katalizatora? bedzie pasowal?
http://moto.allegro.pl/item606848260_no ... _inne.html

PostNapisane: 18 kwi 2009, 15:45
przez Bogumił
To pisałem o tym że jak jest na minimum to nie kopci ten typ tak ma i tyle.

PostNapisane: 18 kwi 2009, 19:42
przez pawlon
to co? sugeruejsz ze mam po prostu jezdzic na minimum oleju i nic nie dolewac? a nie bedzie z ty zadnego problemu dla silnika? niby olej w normie ale wiesz.. ;)

PostNapisane: 19 kwi 2009, 15:45
przez Bogumił
Dokładnie tak ja tak mam już prawie rok i jest ok.

PostNapisane: 19 kwi 2009, 21:42
przez Gnat80
A po co Ty chcesz strumienice wstawiać? licz sie z tym że po tym zabiegu jeszcze bardziej Ci będzie kopcił ;)
pawlon napisał(a):a nie bedzie z ty zadnego problemu dla silnika? niby olej w normie ale wiesz.. oczko

Nie będzie,Z5 to jest taki fikuśny silnik i nie ma na niego bata :]

PostNapisane: 19 kwi 2009, 21:58
przez SÓWKA
Ja miałem dokładnie ten sam problem z tym silnikiem, też kopcił mi tylko parę sekund po odpaleniu a oleju nie brał prawie wcale ale po przeanalizowaniu wszystkich postów na ten temat zakupiłem pierścienie w carspeed i zrobiłem remoncik.Silnik w srodku jak nowy jeszcze były ślady po honowaniu ale pierścienie olejowe lekko zapieczone (swoją drogą myślę że jakby były pełne a nie trzyczęściowe byłoby ok.) Teraz po remoncie jest super ani grama dymku <jupi> <jupi> <jupi> A co do strumienicy to nie wiem czy wiesz że w tym aucie kat jest zaraz przy kolektorze wydechowym ma kształt małej beczułki i raczej będzie ciężko znaleźc taką strumienicę no chyba że się mylę :)

PostNapisane: 20 kwi 2009, 10:00
przez Bogumił
Niektórzy robili remont i wraz im kopci .

PostNapisane: 20 kwi 2009, 21:23
przez pawlon
SÓWKA napisał(a):Ja miałem dokładnie ten sam problem z tym silnikiem, też kopcił mi tylko parę sekund po odpaleniu a oleju nie brał prawie wcale ale po przeanalizowaniu wszystkich postów na ten temat zakupiłem pierścienie w carspeed i zrobiłem remoncik.Silnik w srodku jak nowy jeszcze były ślady po honowaniu ale pierścienie olejowe lekko zapieczone (swoją drogą myślę że jakby były pełne a nie trzyczęściowe byłoby ok.) Teraz po remoncie jest super ani grama dymku <jupi> <jupi> <jupi> A co do strumienicy to nie wiem czy wiesz że w tym aucie kat jest zaraz przy kolektorze wydechowym ma kształt małej beczułki i raczej będzie ciężko znaleźc taką strumienicę no chyba że się mylę :)


no ale taki remoncik to pewnie nie maly wydatek, mozesz sie pochwalic ile Cie to wynioslo?

co do strumienicy – wolal bym katalizator, tylko czy cos takiego jak wkleilem pare postow wyzej by sie nadalo? bo nowy z mazdy to pewnie kosmiczny wydatek :p no bo co innego mi zostaje? wyciac go w cholere i zostawic bez niczego?

PostNapisane: 20 kwi 2009, 22:43
przez SÓWKA
Pierścienie 250, uszczelka pod głowicę 120, uszczelniacze coś ok.70, planowanie głowicy 50, tuba silikonu Loctine i robota własna.Tak że żaden znowu kosmos.A ten kat który pokazujesz parę postów do tyłu na pewno nie zastąpi fabrycznego po prostu nie będzie pasował.Ta puszka która stanowi częśc wydech w naszych autkach to chyba zwykły tłumik no chyba że jest to drugi kat ale do niego nie zaglądałem więc nie wiem.Właściwy kat jest wcześniej.

PostNapisane: 21 kwi 2009, 21:58
przez pawlon
no to fakt spodziewalem sie ze to byl by wydatek ok 2x wiekszy. no ale jestem w tych sprawach nowych a kto pyta nie bladzi ;) a mogl by mi ktos z was w takim razie wkleic jakis katalizator ktory pasowal by do tego autka? oczywiscie mogl bym isc z tym do mechanika i pojde jako ze sam tego nie zrobie ale wolal bym miec wczesniej chociaz jakies metne pojecie co i jak ;)