dymienie przy odpalaniu oraz wymiana kata

Witam. mam taki problem w mojej mazdzie: samochod na zimnym silniku sporo kopci(na bialo). po powiedzmy 10 sekundach juz nic nie kopci, silnik pracuje rowno, odpala bez problemu. na cieplym silniku nie kopci wcale(ani w czasie jazdy ani przy odpalaniu). Niby to nic ale na poczatek robi niezla chmure
Zauwazylem takze spadek poziomu oleju – ale moze to byc wynik lekkiego pocenia sie miski olejowej – zamierzam si tym wkrotce zajac.
Wiem ze mam do wymiany katalizator, czy to moze miec zwiazek z tym kopceniem? wiem ze moga to byc uszczelniacze czy pierscienie ale wtedy kopcil by caly czas? co mnie bardzo zaniepokoilo to to ze teraz jak zauwazylem spadek poziomu oleju, to jak by kopci mniej albo wcale przy odpalaniu na zimnym silniku. nie wiem czy to ma jakis zwiazek. czekam na sugestie
PS:
auto czasem troche muli na wyzszych obrotach ale to chyba moze byc wynik zapchanego katalizatora? chcial bym zajac sie tym rownoczesnie z miska zeby nie dobierac sie tam 2x, moze ktos mial podobny problem?
PS2:
czy jest sens kupowac uzywany katalizator, badz ewentualnie co z n im zrobic? wyciac calkiem, wstawic strumienice?
Wiem ze mam do wymiany katalizator, czy to moze miec zwiazek z tym kopceniem? wiem ze moga to byc uszczelniacze czy pierscienie ale wtedy kopcil by caly czas? co mnie bardzo zaniepokoilo to to ze teraz jak zauwazylem spadek poziomu oleju, to jak by kopci mniej albo wcale przy odpalaniu na zimnym silniku. nie wiem czy to ma jakis zwiazek. czekam na sugestie
PS:
auto czasem troche muli na wyzszych obrotach ale to chyba moze byc wynik zapchanego katalizatora? chcial bym zajac sie tym rownoczesnie z miska zeby nie dobierac sie tam 2x, moze ktos mial podobny problem?
PS2:
czy jest sens kupowac uzywany katalizator, badz ewentualnie co z n im zrobic? wyciac calkiem, wstawic strumienice?