Strona 1 z 1

Obroty na zimnym silniku

PostNapisane: 30 gru 2004, 12:15
przez Rascal
Witam
Jestem szczęśliwym posiadaczem Madzi 323C z motorkiem 1.5 (super autko, mam sentyment do japońców, mój ojciec ma 4 nissana i też jest zadowolony) a wracając do problemu:

Gdy odpalam auto i silnik jest zimny to wkręca się na 2500 a nawet 2900 obrotów, po rozgrzaniu obroty spadają do normalnego poziomu. Czasami jednak blokują się na 1100 jednak po dodaniu gazy spadają na normalny poziom.

Moje pytanko: do kogo mam sie udać w celu usunięcia tej dolegliwości ( chodzi mi o to czy jest to usterka mechaniczna czy elektroniczna)

Z góry dziękuję :)

Niedługo dołączę fotki

PostNapisane: 30 gru 2004, 12:50
przez misiek
Czy nie jest to przypadkiem sprawka silnika krokowego ?

PostNapisane: 30 gru 2004, 12:56
przez Rascal
Nie mam pojęcia dlatego szukam u Was pomocy :)

zanim wybiorę się do mechanika chcę sie skonsultować, żeby mi jakiegoś kitu nie wciskał i dodatkowo pół auta rozwalił

PostNapisane: 30 gru 2004, 13:30
przez KUCZYS
Oj.to strasznie duzo ma obrotow po odpaleniu.Ja mam 1500 obr/min.Moze to sprawa z silnikiem krokowym?Tak ja mysle ale poczekaj na inne opinie.

PostNapisane: 30 gru 2004, 14:53
przez misiek
W moim mx, zimny silnik po odpaleniu mial tak pod 2k obrotow. W miare osiagania wlasciwej temperatury obroty spadaly az do ok 900obr. W czasie jazdy na luzie zwiekszaly sie do ok 1200zl, za to chyba jendak odpowiadal bedzie jakis czujnik przy skrzyni.

PostNapisane: 31 gru 2004, 08:52
przez LUP
Witam!
Ja tez tak miałem , z tym że obroty po odpaleniu na zimno były na poziomie 2 000 a na ciepło 1 100.Samochod do sevisu,podłączony komp. i wyszło pare błędów, zostały zresetowane po czym mech. ustawił obroty i jest o.k. Teraz na ciepło kręci 500-600.Te błędy podobno wyszły bo poprzedni meches przy wymianie filtra powietrza odłączył jakąś taką kostke el. z paroma przewodami zaraz obok filtra powietrza.
Z tych błędow został tylko nr 12 ale do tej pory nie wiem co on oznaczał :|
Ogólnie potwierdzam że 323C 1.5 (też mam z 94r.) to b.fajniutkie autko – a znasz może rozmiar oryginalnych tylnych głośników ? ;) Pozdro <jupi>

PostNapisane: 31 gru 2004, 09:24
przez Rascal
Dzięki :) Wam wszystkim, że zareagowaliście na mój problem. Myślę że spróbuję najpierw pojechać do elektronika, który podłączy moją Kochaną pod kompa i sprawdzi czy wszystko jest oki.

Zobaczę czy w instrukcji obsługi nie ma danych na temat rozmiaru tylnych głośników.



A wszystkim życzę
Szczęśliwego Nowego Roku
zadowolenia ze swoich samochodów
i wszystkiego co sobie wymarzycie.

Pozdrawiam Daniel

PostNapisane: 1 sty 2005, 22:46
przez Globy
Witaj,

najpierw zrob porzadek z komputerem auta, wykasuj bledy i ustaw obroty (dla silnika Z5 prawidlowa wartosc 750). Mam nadzieje, ze zniknie rowniez problem zawieszania. Rowniez zycze wszystkiego najlepszego :)

PostNapisane: 2 sty 2005, 20:32
przez drakmen
Witam!!!

Ja tez mam cosik podobnego w swojej Madzi 323F BA 1.5, tzn zaraz po uruchomieniu zimnego silnika (po nocy) mam równiez obroty ok 2000tys ale po 10-15 sek spadaja na 1500 i w miare nagrzeania sie silnika jest normalnie czyli 800obr/min, bylem w serwisie i pdlaczyli do kompa i nie bylo zadnych usterek elektronicznych ani bledow. Nie wiem czy tak powinno byc czy nie, moze ktos jeszcze sie podzieli swoimi spostrzezeniami. :)