Sprawa jest prosta.
*** Obstawiam : pierścienie olejowe
to jest głownie przyczyna kopcenia. Wiem z doświadczenia , bo użerałem sie z tym cholerstwem 2 tygodnie. biały a niebieski dym to kwestia umowna , nie sugeruj sie że kopci na "biało" bo to naprawde cięzko rozróżnić i że z twoim silnikiem jest OK , bo nie jest , jak kopci przez 30 sekund i nie widać twojego bloku to spala olej "hektolitrami" czym prędzej śmigaj niech ci zrobią pierścienie i będzie w porzadku dodatkowo można zrobić uszczelniacze zaworów i uszczelke pod głowicą ale z tą uszczelką to też w wielu przypadkach chyba na bakier bo mechanicy wymieniają ją dla rutyny i czystego sumienia(faktem jest to że często ją wypier***a

). za pierścienie zapłącisz około 250zł , uszczelniacze to groszowe sprawy , uszczelka też nie drogo. teraz tylko kwestia znalezienia dobrego mechanika. pojeździj po pytaj za ile taką operacje by zrobił bo czasem warto. 100zł piechotą nie chodzi dejmy na to

w 900 – 1000zł się zamkniesz.

olej wleją ci stary jak był wymieniany 2 tygodnie temu bo szkoda wydawać 60-100zł

a na pewno nie stracił na właściwościach.
I nie zgodzę się się ze to taki starszny remont silnika jest na jaki wygląda. to raptem kawałek "góry" zrobiony będzie

ale daje gwarant że styknie !
pozdrawiam.