dymi strasznie
witam wszystkich postanowiłem tu napisać bo jestem nowym właścicielem 323F i mam mały problem jak odpalam auto to kopci strasznie na biało z 30 sekund ale ilość dymu jest nie po kojąca strasznie dużo tego jest chciałem sie spytać czym to spowodowane jest proszę o jakieś podpowiedzi pozdrawiam jutro wrzucę filmik po odpaleniu auta 
- Od: 28 mar 2009, 15:43
- Posty: 6
- Auto: mazda 323F
silnik 1.5 , 88 koni mazda jak na twoim zdjęciu 
- Od: 28 mar 2009, 15:43
- Posty: 6
- Auto: mazda 323F
a sprawdzić na zimnym czy jak trochę przejadę sie 
- Od: 28 mar 2009, 15:43
- Posty: 6
- Auto: mazda 323F
Olej sprawdza sie na zimnym zeby zobaczyc rzeczywisty stan, ewentulanie jakis czas po jego pracy kiedy olej spłynie.
Ale wiesz gdzie sie sprawdza olej
Wyjmij bagnet, przetrzyj go scierką, włóz i dopiero sprawdz czy stan trzym sie w normie
Ale wiesz gdzie sie sprawdza olej
Wyjmij bagnet, przetrzyj go scierką, włóz i dopiero sprawdz czy stan trzym sie w normie
MAZ:DA !


- Od: 26 mar 2009, 03:14
- Posty: 18
- Skąd: Bełchatów
- Auto: 323F BA 1.5 16V DOHC 94'
tak wiem gdzie się sprawdza
olej miałem wymieniany razem z rozrzadem gdzie z 2 tygdonie temu 
- Od: 28 mar 2009, 15:43
- Posty: 6
- Auto: mazda 323F
witam ponownie wiec tak oleju nie bierze i nie znika płyn chłodniczy wiec nie mam pojęcia co może być nie tak a mechanik powiedział ze to jest para wodna tylko dlaczego wszyscy dookoła tak nie maja tylko ja 
- Od: 28 mar 2009, 15:43
- Posty: 6
- Auto: mazda 323F
davidjunior może nie masz kata i dlatego kopci ale poczytaj, bo nie jestes sam za takim problemem
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... azda+kopci
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... azda+kopci
-
Gość
To zależy jak kopci...jeśli masz gęsty biały dym na pół osiedla to masz albo zapieczone pierścienie albo padnięte uszczelniacze zaworowe (bądź jedno i drugie) i nie ominie Cię remont silnika. Co do znikania oleju to możesz zauważyć ubytki po przejechaniu kilkuset km. Skoro piszesz, że auto masz od 2 tygodni to jeśli nie robiłeś drugich tras nie zauważysz znacznych ubytków oleju na bagnecie. Jeśli auto nie kopciło wcześniej to znaczy, że prawdopodobnie zalany był motodocktrem (dolewa się to do oleju, żeby uszczelnić silnik) i nie kopcił. Po wymianie oleju zniknął motodoctor i uszczelnienie. Dodam, że wystarczy naprawdę kropla oleju w komorze spalania i już auto będzie kopciło mocno na biało. Jeśli Twoje kopcenie występuje np po długim postoju (poranne odpalenie) to jest to wynikiem osadzania się oleju w kanalikach. Gdy odpalasz rano większa ilość oleju dostaje się do komory spalania i dlatego przez 30 sekund mocno kopci na biało. Ja miałem właśnie taki problem i rozwiązał go remont silnika..Jest to kosztowne. Części najlepiej kupić na własną rękę i znaleźć pewnego mechanika, który dokona remontu.
W jednym poście tu na forum pt. Mazda bierze olej znajdziesz kosztorys części. Jak zwykle dodam że części najlepiej u tego pana www.carspeed.pl
W jednym poście tu na forum pt. Mazda bierze olej znajdziesz kosztorys części. Jak zwykle dodam że części najlepiej u tego pana www.carspeed.pl
- Od: 4 cze 2008, 19:51
- Posty: 95
- Skąd: Włocławek
- Auto: 323F BA 1,5 Z5 '97
davidjunior napisał(a):witam ponownie wiec tak oleju nie bierze i nie znika płyn chłodniczy wiec nie mam pojęcia co może być nie tak a mechanik powiedział ze to jest para wodna tylko dlaczego wszyscy dookoła tak nie maja tylko ja
Moja rada
Zmień paliwo!!!!!!!!!!!!
Jestem magiem posługuję się fragiem 
- Od: 6 sty 2008, 15:58
- Posty: 482
- Skąd: Wyszków
- Auto: 323f BA BP '95 –> Dupowóz Grandtour 2,2 klekot
samochód nabyłem miesiąc temu 2 tygodnie temu wymiana rozrządu była i oleju z filtrem
- Od: 28 mar 2009, 15:43
- Posty: 6
- Auto: mazda 323F
Ja miałem dokładnie taki sam problem z Madzia jak ja kupilem.Strasznie kopcila rano ale to wlasnie byl bardziej niebieski dym niz bialy.Pojechalem do mechanika,wymienil uszczelki na popychaczach i mialem spokoj.
-
DjAparacik
moja madzia tak kopci ostatnio około minuty po odpaleniu białym dymem że swojego bloku nie widze, byłem u mechanika i wymienił uszczelkę pod głowicą, uszczelniacze na zaworach gumy były całe twarde do tego wymienił sonde lambda bo dużo pali ok 11-12 l/100 km i co sie okazuje że to nie pomogło i dalej kopci, pierścienie były zalane naftą na sprawdzenie czy nie przepuszczają oleju. Nie wiem już co mam robić – ręce mi opadają 
-
jorg
jorg napisał(a):Nie wiem już co mam robić – ręce mi opadają smutny
zmień mechanika a po drugie poczytaj posty ludzi którzy to już przerobili...
Jednym słowem remont Cię czeka

-
Gość
a moze da sie to obejsc inaczej ?
moze remont nie bedzie konieczny ?
moze po prostu wystarczy ... nie wiem co bo nie jestem mechanikiem i sie nie znam
moze remont nie bedzie konieczny ?
moze po prostu wystarczy ... nie wiem co bo nie jestem mechanikiem i sie nie znam
-
jorg
jorg napisał(a):a moze da sie to obejsc inaczej ?
moze remont nie bedzie konieczny ?
jorg napisał(a):moze po prostu wystarczy ... nie wiem co bo nie jestem mechanikiem i sie nie znam usmiech
no to sobie jeszcze raz poczytaj co koledzy napisali...
pozdrawiam skorpek
Verstehen kann man das Leben rückwärts, leben muß man es aber vorwärts.
SWAP BA Z5 –> BP How-to BY–>Gadula
Verstehen kann man das Leben rückwärts, leben muß man es aber vorwärts.
SWAP BA Z5 –> BP How-to BY–>Gadula
- Od: 9 sie 2008, 21:35
- Posty: 2061
- Skąd: Łask
- Auto: śleć :-D
Sprawa jest prosta.
*** Obstawiam : pierścienie olejowe
to jest głownie przyczyna kopcenia. Wiem z doświadczenia , bo użerałem sie z tym cholerstwem 2 tygodnie. biały a niebieski dym to kwestia umowna , nie sugeruj sie że kopci na "biało" bo to naprawde cięzko rozróżnić i że z twoim silnikiem jest OK , bo nie jest , jak kopci przez 30 sekund i nie widać twojego bloku to spala olej "hektolitrami" czym prędzej śmigaj niech ci zrobią pierścienie i będzie w porzadku dodatkowo można zrobić uszczelniacze zaworów i uszczelke pod głowicą ale z tą uszczelką to też w wielu przypadkach chyba na bakier bo mechanicy wymieniają ją dla rutyny i czystego sumienia(faktem jest to że często ją wypier***a
). za pierścienie zapłącisz około 250zł , uszczelniacze to groszowe sprawy , uszczelka też nie drogo. teraz tylko kwestia znalezienia dobrego mechanika. pojeździj po pytaj za ile taką operacje by zrobił bo czasem warto. 100zł piechotą nie chodzi dejmy na to
w 900 – 1000zł się zamkniesz.
olej wleją ci stary jak był wymieniany 2 tygodnie temu bo szkoda wydawać 60-100zł
a na pewno nie stracił na właściwościach.
I nie zgodzę się się ze to taki starszny remont silnika jest na jaki wygląda. to raptem kawałek "góry" zrobiony będzie
ale daje gwarant że styknie !
pozdrawiam.
*** Obstawiam : pierścienie olejowe
to jest głownie przyczyna kopcenia. Wiem z doświadczenia , bo użerałem sie z tym cholerstwem 2 tygodnie. biały a niebieski dym to kwestia umowna , nie sugeruj sie że kopci na "biało" bo to naprawde cięzko rozróżnić i że z twoim silnikiem jest OK , bo nie jest , jak kopci przez 30 sekund i nie widać twojego bloku to spala olej "hektolitrami" czym prędzej śmigaj niech ci zrobią pierścienie i będzie w porzadku dodatkowo można zrobić uszczelniacze zaworów i uszczelke pod głowicą ale z tą uszczelką to też w wielu przypadkach chyba na bakier bo mechanicy wymieniają ją dla rutyny i czystego sumienia(faktem jest to że często ją wypier***a
I nie zgodzę się się ze to taki starszny remont silnika jest na jaki wygląda. to raptem kawałek "góry" zrobiony będzie
pozdrawiam.
MAZDA 323 C IV
Nadwozie : HATCHBACK
Napęd : FWD
Pojemność: 1300i
16V
Symbol nadwozia : BG1
Symbol silnika : B3 – Be Free,Mazda... i wsio jasne
Moc (KM) : 73 KM ,54 kW
Jadę wolno , widzę więcej
Nadwozie : HATCHBACK
Napęd : FWD
Pojemność: 1300i
16V
Symbol nadwozia : BG1
Symbol silnika : B3 – Be Free,Mazda... i wsio jasne
Moc (KM) : 73 KM ,54 kW
Jadę wolno , widzę więcej
- Od: 15 paź 2008, 20:08
- Posty: 23
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: Mazda 323c 96'
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość