Strona 1 z 1

Słaba kompresja na 2 cylindrach

PostNapisane: 22 mar 2009, 03:53
przez Raff5
Witam, posiadam mazda 323f 1.5 95r. Zmierzona została kompresja na cylindrach i wyszła bida....na dwóch jest ok 11, na pozstalych dwoch 5...i stad moje ewentualne pytanie czy ktos orientuje sie ile kosztuje remont tego wszystkiego, żeby miała na wszystkich max ?? na moc nie narzekam, odziwo ładnie chodzi i poki co jest ok, ale penwie wkoncu bede musiał sie z tym zmierzyć, a fury sprzedawac raczej nie zamierzam :) pozdro

PostNapisane: 22 mar 2009, 10:30
przez gregorius 323 F
witam też miałem znaczny spadek kompresji na 2 garach po sprawdzeniu okazało si.ę że mam podparte zawory i przez to uciekała kompresja a nie przez pierścienie.Także najpierw sprawdź górę a później dopiero dół.
Pozdrawiam

PostNapisane: 22 mar 2009, 13:23
przez ROMAN-R87
Raff5- tak jak przedmowca napisal sprawdz najpierw zanim zaczniez rozbierac

gregorius 323 F-a kolege zapraszam do watku ''spotkania regionalne-Olsztyn''
przepraszam za OT, pozdrawiam ;)

PostNapisane: 22 mar 2009, 13:30
przez martin88go
Witam. Ja mam ten sam problem. na dwoch srodkowych kompresja wynosi 6, a na pozostalych 12. W moim przypadku poszla uszczelka pod głowicą :(

PostNapisane: 23 mar 2009, 13:11
przez Krystian34
Ja nie mam kompresji na 3 garach to dopiero ból spadłą do 5-6. Ile będzie wynosił przybliżony koszt naprawy ??

PostNapisane: 23 mar 2009, 23:30
przez gregorius 323 F
No więc tak koledzy w przypadku tak dużych spadków kompresji możliwe są dwa scenariusze, albo podparcie zaworów albo padnięte pierścienie (możliwe jest też uszkodzenie uszczelki pod głowicą ale tu może jeszcze dochodzić wywalanie wody z chłodnicy albo oleju do wody a nawet wyrzucanie komprechy do kanału olejowego).Najpierw warto małym tanim kosztem sprawdzić luzy zaworowe-zdejmujemy dekiel na kilka śrub na 10 kupujemy szczelinomierz w metalowym za 8 pln i działamy obracamy silnikiem aby na poszczególnych garach krzywki układały się w jodełkę.Ładujemy pokoleji szczelinomierz pod wałek np 0,2 mm tak dla sprawdzenia wstępnego i już wiemy czy występuje podparcie czy nie.A później możemy się brać za ustawianie luzów bądź też sprawdzanie kolejnych elementów.
Mam nadzieje że wyjaśniłem odpowiednio, pozdrawiam.

PostNapisane: 6 kwi 2009, 18:54
przez zbychu28
MOZE ZAWORY W GLOWICY