Ubywa płyn chłopdniczy w zbiorniczku – zapach kawy

Witam. Mam problem z płynem chłodniczym, a konkretnie z jego ubywaniem.
Silnik Z5 1.5 16V
Pół roku temu zamontowano mi instalację gazową (sekwencja). Gdy podczas montażu wylało się trochę płynu chłodniczego poczułem zapach kawy. Monter stwierdził, że prawdopodobnie kiedyś ktoś dosypał do układu chłodzenia kawy, żeby go uszczelnić. Po montażu zaczęły się ubytki płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym.
3 tygodnie temu strzeliła mi pompa wody więc wymieniono pompę wody(GMB) oraz przy okazji rozrząd kpl. Wymieniono przy tym oczywiście płyn chłodniczy. Okazało się, że płyn nadal znika ze zbiorniczka wyrównawczego i nie wiadomo dlaczego. W ciągu 3 tygodni poziom płynu w zbiorniczku obniżył się z poziomu MAX do zera(było praktycznie pusto w zbiorniczku).Wczoraj w serwisie panowie sprawdzali, ale nie byli w stanie zlokalizować wycieku, tylko dolali płynu i kazali obserwować :–/
Zauważyłem też, że płyn w zbiorniczku jeszcze przed wczorajszym dolaniem był trochę brudny, gdyż serwisant żeby upewnić się co do koloru płynu (zielony) musiał odkręcić korek na chłodnicy.
Płyn nie gotuje się w zbiorniczku wyrównawczym, nie wycieka spod korka chłodnicy. Nie mam też mokrej wycieraczki pod nogami pasażera, ani nie parują mi jakoś szczególnie szyby, więc nagrzewnica chyba jest w porządku.
Czy możliwe jest to, że ktoś kiedyś dosypał kawy do układu chłodzenia żeby zlikwidować nieszczelność uszczelki pod głowicą? Bo chyba zostaje tylko uszczelka skoro nie ma widocznych wycieków płynu. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie w tym przypadku, ale ciśnienie sprężania w cylindrach wynosi odpowiednio: 13, 13, 12.8, 13.
Nie mam też pewności czy mechanicy odpowietrzyli układ chłodzenia zaraz po wymianie rozrządu i zalaniu nowego płynu. Czy mogę teraz wykonać takie odpowietrzanie?
Silnik Z5 1.5 16V
Pół roku temu zamontowano mi instalację gazową (sekwencja). Gdy podczas montażu wylało się trochę płynu chłodniczego poczułem zapach kawy. Monter stwierdził, że prawdopodobnie kiedyś ktoś dosypał do układu chłodzenia kawy, żeby go uszczelnić. Po montażu zaczęły się ubytki płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym.
3 tygodnie temu strzeliła mi pompa wody więc wymieniono pompę wody(GMB) oraz przy okazji rozrząd kpl. Wymieniono przy tym oczywiście płyn chłodniczy. Okazało się, że płyn nadal znika ze zbiorniczka wyrównawczego i nie wiadomo dlaczego. W ciągu 3 tygodni poziom płynu w zbiorniczku obniżył się z poziomu MAX do zera(było praktycznie pusto w zbiorniczku).Wczoraj w serwisie panowie sprawdzali, ale nie byli w stanie zlokalizować wycieku, tylko dolali płynu i kazali obserwować :–/
Zauważyłem też, że płyn w zbiorniczku jeszcze przed wczorajszym dolaniem był trochę brudny, gdyż serwisant żeby upewnić się co do koloru płynu (zielony) musiał odkręcić korek na chłodnicy.
Płyn nie gotuje się w zbiorniczku wyrównawczym, nie wycieka spod korka chłodnicy. Nie mam też mokrej wycieraczki pod nogami pasażera, ani nie parują mi jakoś szczególnie szyby, więc nagrzewnica chyba jest w porządku.
Czy możliwe jest to, że ktoś kiedyś dosypał kawy do układu chłodzenia żeby zlikwidować nieszczelność uszczelki pod głowicą? Bo chyba zostaje tylko uszczelka skoro nie ma widocznych wycieków płynu. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie w tym przypadku, ale ciśnienie sprężania w cylindrach wynosi odpowiednio: 13, 13, 12.8, 13.
Nie mam też pewności czy mechanicy odpowietrzyli układ chłodzenia zaraz po wymianie rozrządu i zalaniu nowego płynu. Czy mogę teraz wykonać takie odpowietrzanie?