wszystko zalezy co sie stalo ale jak go zgasiles sam to nie powinno sie stac nic o ile przy kreceniu silnikiem nie bylo slychac stukow (tlok walacy o zawor)
moim zdaniem to powinienes czesto wpadac do tego zakladu ogladajac co oni tam ci grzebia a fajnie by bylo jakiegos znajomego mech wziasc ze soba do oceny sytuacji moim zdaniem to niepadla zadna sruba tylko cos sie rozlecialo w rozrzadzie lub calkiem gdzis indziej a mech poprostu stara sie cie naciagnac takie sruby nie urywaja sie sama z siebie. musieli cos z pierdzielic zakladajac rozrzad
szczerze bym wziol mechanika do oceny sytuacji i ewentualnie rozscil o od szkodowanie
czesto ludziska robia troszkie po szybkiemu i napychaja lub sciagaja pasek lomem zachaczy o kolo lub zarysuje (i pasek peka po czasie ) i je skrzywil to chodzi jakis czas ,ale wibracje boczne spowoduja wlasnie pekniecie tej sruby na 99% wina lezy po stronie mech, czasem zdarza sie ze czesci nawet renomowanych firm sa wadliwe tez mozna rozcic odszkodowania siegajace kilku tys zl przerabialem taki przypadek.
ps wszystko zalezy co sie uszkodzilo jak sie nie pogiely zawory to tylko rozrzad i da sie wykrecic ta srube .
ja bym zalozyl rozrzad i sprawdzil cisnienie na poszczegolnych cylindrach to zmiejszy koszty jesli wzysto jest ok to tylko cena za rorzad bedzie
przy uszkodzonej glowice najczesciej siadaja tylko zawory to tez nie majatek ,gorzej jak zawor pekl i odlamek zniszczy glowice lub tlok
przy uszkodzonej glowicy warto silnik jeszcze naprawiac bedzie taniej przy uszkodzonym tloku juz szukaj drugiego silnika spokojnie przy dobrym szukaniu kupisz silnnik za 800-100zl
+transport + mechanik + nowy rozrzad to ok 1600-1800zl sporo ale wiecej stracisz zmieniajac auto w takim stanie
no ale ja bym nacisnol mech o naprawe na wlasny koszt pewnie bez prawnika sie nie obejdzie ale warto takie sprawy mozna spokojnie wygrac trzeba w przypadku gdy mech stawia opor

auto wycofac z jego warsztatu tylko cholera wie gdzej to zaprowadzic ewentualnie z narobic z milion zdjec by jakas dokumentacja byla
a musisz miec tez jakiegos swiadka lub fakture ze robiles to kiedys u niego on tez sie bedzie bronil
ja jestem zdania ze koszt naprawy nie powinien byc jendak duzy przewaznie koszty sa jak sie dzieje takie cos w czasie jazdy to silnik sie rozlatuje