Strona 1 z 2

sonda lambda z5( 4 przewodowa) rozwiazane :D

PostNapisane: 7 lut 2009, 12:37
przez oql
Witam mam problem moja mazda to 323c z roku 1996 silnik z5 moj VIN JMZBA135200356495 nr silnika z5527835, chodzi mi o sonde lambda bo mam walnieta mechanik powiedzial ze wiesza sie czasem na wysokiej mieszance i teraz zalecil mi wymiane w sklepie pod domem koszt sondy to 320 zl + zamontowanie ale znalazlem kilka sond o wiele tanszych i chce sam ja wymienic i teraz mam pytanie ktora pasuje do tego auta:

– JC AUTO L6U020JC 148 zl http://sklep.intercars.com.pl/result1.p ... lang_id=PL


– 4MAX 0219-03-0003 132 zl http://sklep.intercars.com.pl/result1.p ... lang_id=PL


– BOSCH 0 258 986 507 267 zl http://sklep.intercars.com.pl/result1.p ... lang_id=PL

i jeszcze 4 ale nie maja jej w inter cars i jest to:

http://sklep.intercars.com.pl/result1.p ... lang_id=PL

i jeszcze 2 na allegro uzywane:
http://allegro.pl/item533432461_sonda_l ... a_323.html
http://allegro.pl/item543367968_czesci_ ... ambda.html

Wiec chlopaki pomocy :D jak ktos ma jakas wiedze na temat tego gowna :D niech da znac jak by trzeba jakies dane dokladniejsze to mowcie zlaze na dol do auta i zaraz zczytam :D, a jeszcze chce dodac ze do tego mam lpg nie wiem czy to ma jakies znaczenie ale zaznaczam 2 generacji lpigaz nawet fajnie sie na tym jezdzi.

PostNapisane: 7 lut 2009, 13:56
przez waldez
Wymieniałem niedawno kolektor i w starym mam jeszcze sonde, musiałbym ją wykręcić i mogę ci popchnąć za pare groszy. (sonda trójżyłowa)

PostNapisane: 7 lut 2009, 15:46
przez oql
hmm w razie awarii :) moge ja wyszarpac od Ciebie, ale tak sie zastanawialem nad noweczka jakims zamiennikiem pogadamy na priv. Ale jak ktos moze niech doradzi ktora sonda z wymienionych przeze mnie byla by dobra moze mi albo innym sie przyda !! Chlopaki licze na was i moja magda tez.

PostNapisane: 7 lut 2009, 18:29
przez kropka
Generalnie nie polecam Ci zamienników, szybko pada i silnik jednak więcej pali. Wiesz "jak coś jest do wszystkiego to jest do...". Jak masz możliwość kupienia używki, działającej, oryginału to polecam tą opcję. Mi padła taka uniwerslana, wymieniłam na używkę oryginał i autko inaczej pracuje i mniej pali ;)

PostNapisane: 7 lut 2009, 19:07
przez oql
Hmm ale http://sklep.intercars.com.pl/result1.p ... lang_id=PL ale ta soda z jc jest tylko do mazdy, orginal i ta pewnie robione sa na tajwanie :) czy gdzies gdzie ludzie robia za miske ryzu. Zywotnosc hmmm wole wymienic co 80 tys bo predzej zajade to autko niz zrobie wiecej... Najbardziej mi chodzi o wiarygodnosci podawanych informacji przez te sondy niczym innym sie nie kieruje, no i oczywiscie cena (orginal 512 zl a ngk 320) wiec wole nawet kupic 2 sondy :) za iles tam tysiecy km. A jak trafie na nie sprawna uzywana to wywale tylko pieniadze dla tego sie pytam o najlepsze dostepne zamienniki a nie o uniwersalne to tak samo jak z palcem w aso 120 a z jc 23 zl jakos wykonania taka sama...

PostNapisane: 8 lut 2009, 12:29
przez oql
wlasnie dzis zakupilem sonde chcialem zalozyc ale patrze a tam 4 przewody :O co teraz zrobic (ta 3 zylowa oddalem do sklepu)?? Czy ktos wie jaki jest model sondy 4 zylowej orginalnej w silniku z5 ?? 2 biale 1 czarny i 1 szary przewodzik

PostNapisane: 9 lut 2009, 21:27
przez oql
to ostatnie pytanie jak leci masa izolowana czy z przejsciem na obudowe??

PostNapisane: 13 lut 2009, 19:10
przez oql
A wiec po dlugich poszukiwaniach zdradze wam :D co wiem orginalna sonda do silnika z5 4 przewodowa to:
z536-18-861c (tutaj moze byc literka a b lub bez nie ma roznicy)
po przejsciu na ngk to OZA 253-F15 cena okolo 850 zl (dostepna tylko przez aso paktycznie w sklepach nie ma nawet u glownego drystrybutora ngk :D nie sprzedadza nam dziady...)
a teraz zamienniki :D znalazlem zamiennik eps :D z wtyczka jej numer to 1.997.129 zamiennik boscha to 0258986507 ( tylko ta udalo mi sie znalesc nr oe ale nie na stronie boscha w katalogu tylko na ruskich stronach) cena boscha to okolo 200 a cena eps-a z wtyczka 392 zl (u ruskow 290zl) :), kupujac eps mamy najwieksza pewnosc ze jest najblizsza orginalu, no i zamienniik ngk oza624 e4-s4 najtansza okolo 100 (ale ona nie jest 7ohm :) ).

PostNapisane: 24 kwi 2009, 10:23
przez doktor79
Witam,

Wie ktos, gdzie mozna dostac ta sonde firmy EPS ??

z góry dzieki!

PostNapisane: 24 kwi 2009, 13:13
przez oql
dzwon po wszystkich sklepach i sie pytaj czy ci sprowadza... bo nigdzie nie mozna kupic ale ktos z rzeszowa chcial mi chyba sprowadzac w 1 sklepie :), dzwon i pytaj.

PostNapisane: 24 kwi 2009, 18:59
przez -Cinek-
Panowie sonda to sonda nie ważne jakie numery ma musi mieć odpowiednia ilość przewodów i zakres (najczęściej 0-1V)

PostNapisane: 24 kwi 2009, 20:09
przez oql
a np moc grzalki :) sa 12 i 18 :) wiec to nie takie wiesz hop siup.

PostNapisane: 16 cze 2009, 16:03
przez soul
to oql, jaka sonde w koncu kupiles????????????

PostNapisane: 16 cze 2009, 19:12
przez oql
boscha BOSCH 0 258 986 507 tam u gory skopalem :D

PostNapisane: 16 cze 2009, 19:20
przez marcin255
dałeś Cena brutto: 246,89 zł ???
Ja zmieniłam na NTG za 80 zł i jest ok

PostNapisane: 16 cze 2009, 23:20
przez soul
marcin255, jakie masz teraz spalanie na tej sondzie ???

PostNapisane: 17 cze 2009, 07:34
przez marcin255
przedtem w mieście 11 L mimo wymiany wszystkiego teraz na 20 litrach 230 km w trasie jeszcze nie byłem

a dodam jeszcze ,że sondę sprawdzałem i napięcia były niby OK , trzymały u mnie jeszcze zaciski z przodu nie odbijały do końca

PostNapisane: 17 cze 2009, 14:23
przez lesiux
marcin255 napisał(a):trzymały u mnie jeszcze zaciski z przodu nie odbijały do końca

czy normalnie pomiędzy klockiem a tarczą ma być jakaś przerwa czy klocek ma przylegać do tarczy bez luzu?

PostNapisane: 17 cze 2009, 17:48
przez marcin255
ma przylegać ale nie trzeć , masz jedną ręką na prostej popchnąć auto -lekko ma się toczyć

PostNapisane: 17 cze 2009, 22:15
przez Piotrek.84
A co zrobić w przypadku gdy po teście kompa nic nie pokazało,a autko dalej pali Duuużo??Jak ten test ma się zakończyć-autko ma zgasnąć samoistnie tj. komputer wyłączy??
Wymieniłem świeczki,przewody WN,rura dolotu poklejona i Lipa.