Strona 1 z 2

Nierówne obroty na ciepłym silniku i mniej nierówne na zimny

PostNapisane: 24 sty 2009, 15:29
przez wonsz
Witam serdecznie.
Od paru miesięcy mam problem z nierównymi obrotami.
Wymienione zostały świece, filtr powietrza i paliwa.
Kablem WN wyglądają w porządku. Dolot powietrza szczelny.
Gdy odłączam sondę lambda obroty idą w górę ale nadal są nierówne.
Po odłączeniu kostki od silniczka krokowego obroty bardzo lekko spadają i nadal są nierówne.
Komputer nie pokazuje żadnych błędów.
Gdy odłączyłem sondę komputer nie pokazał błędu.
Co może być przyczyną?
Dodam że na zimnym silniku (ssanie) obroty są o wiele mniej nierówne.
Dla ułatwienia Daje dwa filmiki.

tutaj widać wyraźnie że obroty są nierówne po dodaniu gazu i gdy wskakują tak na 2 tysiące:
http://pl.youtube.com/watch?v=u0xCB_xjI3k

A tutaj daje filmik z obrotami na ssaniu:
http://pl.youtube.com/watch?v=dxqw3gqc5l8

Z góry dziękuję za pomoc.

PostNapisane: 25 sty 2009, 15:01
przez feecle
Kolego, mam dokładnie identyczny problem. Gdyby nie kolor tarcz zegarów pomyślałbym że to mój samochód. Nawet przy odpalaniu mam taki sam dziwny dźwięk (nie zawsze, najczęściej na zimnym silniku). Podobno przyczyną może być alternator, ale nie miałem jeszcze czasu tego sprawdzić.

PostNapisane: 25 sty 2009, 16:54
przez wonsz
Hehe czyli nie jestem sam.
Jak dojdziesz do tego co jest przyczyną to daj znać.
Pozdrawiam.

PostNapisane: 25 sty 2009, 16:56
przez DZiKU
dokladnie tak samo mam ;) i sie zbytnio tym nie przejmuje .. bylem z tym u mechanika, zmienil program i faluja identycznie jak na tym filmiku :P jesli nie masz innych problemów przymróż na to oko ..

PostNapisane: 25 sty 2009, 17:26
przez wonsz
Aha mam jeszcze takie coś że jak rano z parkingu wyjeżdżam (zimny silnik) to jak wrzucę dwójkę i nie dodaje gazu (chce jechać wolno bo są tam dziury) to dławi mi się auto i muszę dodać gazu, na ciepłymi silniku już czegoś takiego nie mam.

PostNapisane: 25 sty 2009, 19:25
przez sps-snipers
może mas zwode w baku. potem jak pojeżdzisz to juz sie wszystko wymiesza :P

PostNapisane: 25 sty 2009, 23:10
przez Leszek
Takie ledwo drgające obroty to chyba szukanie dziury w całym... u mnie tak samo się dzieje i co z tego? Już tego nawet nie zauważam. Szukanie problemu na siłę.

PostNapisane: 26 sty 2009, 00:22
przez feecle
Perfekcjonistów takie drobnostki drażnią. Też chętnie bym się pozbył tego drobnego problemu.

PostNapisane: 26 sty 2009, 13:41
przez jojek-1990
Ja mam identyczny problem i myslałem że to alternator ale wczoraj sprawdziłem i okazało się że jednak to nie on jest przyczyną!:/ czyściłem tak samo silniczek krokowy,wymieniłem swiece,zmieniłem filtr powietrza ,filtr paliwa,przewody od świec,uszczelniłem dolot,oraz zresetowałem kompa ale nic niepomogło:/ a denerwuje mnie to jak jasna cholera heh :P wkurzające to jest:P

PostNapisane: 26 sty 2009, 14:24
przez wonsz
Skoro sprawdziłeś tyle rzeczy to może sonda pada?

Choć jak u mnie ją odłączyłem to tylko obroty wzrosły ale falowały dalej identycznie.

PostNapisane: 26 sty 2009, 17:04
przez jojek-1990
sonde też odłanczałem i nic niepomogło:P

PostNapisane: 26 sty 2009, 18:32
przez feecle
Ja wymieniałem kable WN i świece (NGK), filtr powietrza (K&N) i paliwa, regulowałem TPS. Przepustnica jest czysta, dolot szczelny. Akumulator w porządku, wytrzymał tydzień mrozów ;–)

PostNapisane: 26 sty 2009, 21:15
przez jojek-1990
heh ten typ chyba tak ma :P

Re: Nierówne obroty na ciepłym silniku i mniej nierówne na z

PostNapisane: 1 lut 2009, 12:25
przez feecle
wonsz napisał(a):A tutaj daje filmik z obrotami na ssaniu:
http://pl.youtube.com/watch?v=dxqw3gqc5l8


Kto mi powie co to za krótki, zgrzytliwy dźwięk przy odpalaniu. Mam identyczny, najczęściej na zimnym silniku. Może ma też związek z obrotami?

PostNapisane: 2 lut 2009, 10:57
przez jojek-1990
heh to samo mam:p i zdaje mi się że to poprostu rozrusznikowi cosik się dzieje:P

PostNapisane: 2 lut 2009, 10:57
przez jojek-1990
heh to samo mam:p i zdaje mi się że to poprostu rozrusznikowi cosik się dzieje:P

PostNapisane: 2 lut 2009, 10:59
przez jojek-1990
heh to samo mam:p i zdaje mi się że to poprostu rozrusznikowi cosik się dzieje:P

PostNapisane: 2 lut 2009, 12:20
przez feecle
Łożyska w alternatorze się zacierają?
A może przyczyną jest zawór EGR który się nie domyka?

PostNapisane: 1 mar 2009, 20:52
przez wonsz
Hmm znalazłem przyczynę nierównych obrotów. Dziś odłączyłem sondę lambda, zresetowałem komputer i przejechałem 20 kilometrów. Obroty równe, zero drgań, czy jakichś falowań. Więc do wymiany jest sonda.
Zobaczcie u siebie, pewnie na 90% to to samo.
Pozdrawiam.

PostNapisane: 3 mar 2009, 02:01
przez karolek89cichy2
ja podpinałem pod kompa i coo okazało sie że czujnik temperatury powietrza wlotowego jest padnity ten w filtrze powietrza ale nic z tego wymieniłem go ,błedy skasowałem iiii dalej to samo no cóż skoro mówisz że sonda zobaczymy może poskutkuje twój sposób sprawdze :D