Strona 1 z 2

Pasek czy łańcuszek – pomóżcie

PostNapisane: 16 gru 2008, 17:03
przez myManArm
Właśnie wróciłem z warsztatu. Chłopaki naciągnęli paski klinowe i przy okazji wyszła jedna rzecz. Kiedy rok temu kupiłem auto od razu udałem się na wymianę wszystkich eskploat. częsci. Kiedy doszło do rozmowy na temat rozrządu mechanior zerknął i stwierdził, że nie trzeba bo jest na łańcuszku. OK :) A dziś się dowiedziałem, że mam pasek (w tym samym warsztacie <glupek2> ).
Teraz nie wiem co ma moja Mazda? Czy jest jakiś sposób żeby to sprawdzic?
Za wymianę razem z częściami krzyknęli 780 PLN. Nie wiem czy to drogo i czy szukac gdzie indziej – warsztat to Serwis Mitsubishi.
Mechanik stwierdził, że faktycznie widac łańcuszek, ale najprawdopodobniej służy do czegoś innego.
Teraz ciągle się zastanawiam, kiedy pasek (jeśli go mam) mi pęknie :( .
Niestety nie mam książki serw.

PostNapisane: 16 gru 2008, 17:10
przez konrad278
Mechanik stwierdził, że faktycznie widac łańcuszek, ale najprawdopodobniej służy do czegoś innego. hahahah
Dobry koleś masz napewno pasek

PostNapisane: 16 gru 2008, 17:31
przez bikus
a tam nie ma lancuszka miedzy walkami rozrzadu? bo gdzies widzialem taki schemat ze wlasnei pasek napedzal jeden walek a walki byly polaczone lancuchem :)

PostNapisane: 16 gru 2008, 17:42
przez konrad278
tak miały bodajże 1.5 po lifcie

PostNapisane: 16 gru 2008, 18:03
przez Leszek
konrad278 napisał(a):tak miały bodajże 1.5 po lifcie


Dokładnie. Kolega ma pasek 100% jeśli ma oryginalny silnik z 96 ' ;p

PostNapisane: 16 gru 2008, 18:03
przez myManArm
Czyli mam pasek.
Kurde a już myślałem, że ta przyjemnośc (czyt. wymiana rozrządu) mnie ominie.
Teraz jeszcze zróbcie coś żebym nie miał cały czas w głowie "pewnie zaraz pęknie ci pasek" :| .
Moja "ruda Madzia" ma 153k km (wygląda na autentyk, chociaż kto go wie) i nie wiem kiedy go wymieniali (czy w ogóle?)

PostNapisane: 16 gru 2008, 18:07
przez konrad278
kolego oczywiscie zbieraj kase na wymiane paska.A w tym czasie nie rób dzikich redukcji(wiesz z 5 na 3 jak ja to kocham ten ryk V)nie szarp autem tzn wiesz nie brać na zapych to są takie główne rzeczy przez które pasek peka tzn ty mu w te sposób pomagasz pęknąc ale na starośc i kilometry nic nie poradzisz

PostNapisane: 16 gru 2008, 18:14
przez Troll Bagienny
myManArm, na forum znajduje się bardzo dobrze zrobiona fotorelacja z wymiany rozrządu w takiej Mazdzie jak twoja, wystarczy tylko trochę poszukac. Żebyś już nie musiał się męczyć (nagroda za poprawne nazwanie tematu – co robi nieliczna część nowych użytkowników), link do powyższej fotorelacji podaję ;)

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... rz%2A+323f
(przy okazji z tej fotorelacji można wywnioskować, że pod osłonami kryje się pasek :P)

PostNapisane: 16 gru 2008, 18:20
przez myManArm
Kasa to w zasadzie nie problem (choc pewnie serce zaboli jak wyjme portfel tym bardziej, że Magda wczoraj dostała nową bateryjkę – 320 PLN). Problem to warsztaty – wszystkie naprawy autka w Olszynie robie w Mitsubishi, ale następny wolny termin mają dopiero 7 stycznia. W zasadzie są duże szanse że w rodzinnym mieście, jak pojadę na Mikołaja to mi to zrobi inny zaufany warsztat. Tak więc jeszcze gdzieś 230 km i powinna smigac na nowym.

Co do redukcji i szaleństwa – nie ma szans, jeżdze głównie w korkach lub z żoną :)

[edit]:Dzięki Troll-u. Na pewno sobie przejrzę, ale ni huhu... ja jestem raczej teoretyk jeśli chodzi o motoryzację i mechanikę, więc raczej popatrzę z boku.
edit 2: Ja tam widzę pasek i łańcuch, ale ja się nie znam. To pewnie to 'zmyliło' mechanika (już tam nie pracuje).

PostNapisane: 16 gru 2008, 18:43
przez konrad278
no i dobrze że nie pracuje;]spoko pasek da rade napewno

PostNapisane: 17 gru 2008, 00:53
przez myManArm
A jeszcze tak przy okazji – czy silnik w moim aucie jest kolizyjny czy nie?

PostNapisane: 17 gru 2008, 08:54
przez konrad278
heh jedni mówią ze jest inni że nie wszystko zależy co było robione z ty silnikiem(szlify)

PostNapisane: 17 gru 2008, 09:15
przez myManArm
Hmm... z tego co mi wiadomo to nic z silniczkiem nie było robione, ale teraz to tego można być pewnym tylko wtedy, gdy się kupuje auto z salonu.
Dzięki Konrad za pomoc.

PostNapisane: 19 gru 2008, 09:16
przez urbinio
Witam mam takie pytanko dotyczace rozrzadu. Kupilem ostatnio mazde niby ksiazka serwisowa podbijana bylo do 2005 roku. Ma 260 tys przelatane jak myslicie czas na wymiane rozrzadu czy moge jeszcze troche pojezdzic?? Sorki jezeli zle pyta do tematu ale jestem nowy wiec nie bardzo sie orientuje jak szukac starych tematow

PostNapisane: 19 gru 2008, 09:29
przez myManArm
Jeśli nie masz 100% pewnej informacji kiedy był wymieniany, to lepiej wymień. Mnie warsztat wprowadził w błąd więc po zakupie nie wymieniałem. Na ori pasku gania 90k km (podobno). Ja już mam wizytę umówioną na wtorek. Zakupiłem pasek Contitech-a, a rolki SKF, razem z wymianą będzie mnie to kosztowało ~46 PLN.

PostNapisane: 19 gru 2008, 10:58
przez Leszek
myManArm napisał(a): Zakupiłem pasek Contitech-a, a rolki SKF, razem z wymianą będzie mnie to kosztowało ~46 PLN.


Dziwna ta kwota 46 ,– Podaj dokładnie ile płaciłes za części ,.. może nawe masz gdzies nr katalogowe – przydało by się, no i oczywiście całkowity koszt z robicizną.
Z góry dzięki.

PostNapisane: 19 gru 2008, 11:36
przez myManArm
No oczywiście domyślasz się, że chodzi o ~460 ;) .
Robocizna 200 PLN (+/– 20PLN).
Części 260 PLN; pasek ok.60 PLN (dla porównania Gates'a 150 PLN – podobno zaczęli strasznie liczyć za markę). Rolki + napinacz ok.200 PLN.

Zastanawiam się tylko nad jedną rzeczą – aLehandro może będziesz wiedział? Mianowicie – jak sprawdzali mi koszt części w Intercarsie, to jakaś częśc (rolka? napinacz?) kosztowała 320 PLN, a żadna z moich części nie kosztuje więcej niż 100 PLN.
A i co myślisz o takim zestawie Contitech i SKF?

PostNapisane: 19 gru 2008, 11:54
przez Leszek
O zestawie się nie wypowiem, bo sie nie znam ;p

Ta rolka za 320 zł to jest chyba jeden z napinaczy. Ona wystepuje w starszym modelu Z5. Po lifcie juz jej nie ma ;] Jest tez temat, w którym jest ona dokaldnie opisana – niestety nie wiem, który to temat ;p Sa tam tez schematy tych dwóch rozrządów

PostNapisane: 19 gru 2008, 17:49
przez Gość
myManArm napisał(a):dla porównania Gates'a 150 PLN

a ori ok 120 :]

myManArm napisał(a):kosztowała 320 PLN

łoł drogo coś, 320 za napinacz ??

myManArm napisał(a):A i co myślisz o takim zestawie Contitech i SKF?


powinno być <spoko>

PostNapisane: 20 gru 2008, 13:43
przez urbinio
Panowie mam pytanie wlasnie zamierzam wymienic rozrzad i w Inter Carsie podliczyli mi taki zestawik

Pasek – Mitsubosh czy cos takiego za 73 zl
Napinacz- Sun 74 zl
Rolka- GMB 67 zl
Rolka – GMB 100 zl

I jeszcze pytanko czy w rozrzad wchodzi pompa wody bo koles powiezial ze nie trzeba jej wymieniac bo ona cos tam nie bedzie w tym udzialu czy to prawda?? czy lepiej juz jak bede wymienial rozrzad to i wymienic pompe wody czy nie?? Prosil bym o w miare szybko odp bo w pon mam zamiar to kupic a w sr wyjezdzam i w Pulawach mam zamiar to wymienic bo jest tam taniej.