Drgające, nie falujące obroty biegu jałowego

Postprzez feecle » 8 gru 2008, 20:13

Tak jak w temacie. TPS w porządku. Kable WN i świece wymienione tydzień temu (NGK). Wskazówka delikatnie drga "na luzie" co mnie drażni. Poza tym silnik raczej bez zarzutu. Dobrze przyspiesza. Ktoś z Was miał podobny problem? Co było przyczyną?
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2008, 11:41
Posty: 37
Auto: 323F 1.5 1997r

Postprzez Adamos » 8 gru 2008, 20:18

mam to samo. ale jakos z tym zyje. czyszczenie silniczka krokowego nic nie dala. moze alternator i wiek auta ma znaczenie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2008, 10:03
Posty: 2280 (4/1)
Skąd: Gdynia
Auto: Ford Focus C-MAX mk1

Postprzez feecle » 8 gru 2008, 20:23

U mnie silnik krokowy (zawór biegu jałowego) na pewno jest w dobrym stanie, ponieważ przepustnicę i dolot mam czystą. Wskazówka obrotomierza drga trochę mocniej pod obciążeniem układu, np. skręcenie kierownicy lub wciśnięcie hamulca.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2008, 11:41
Posty: 37
Auto: 323F 1.5 1997r

Postprzez Adamos » 8 gru 2008, 20:29

feecle no u mnie mniej wiecej to samo sie dzieje.
sam jestem ciekaw co moze byc przyczyna :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2008, 10:03
Posty: 2280 (4/1)
Skąd: Gdynia
Auto: Ford Focus C-MAX mk1

Postprzez marcin5644 » 10 gru 2008, 10:05

Ja też kiedyś miałem takie zdarzenie jak stałem na światłach to drgało mi całe auto. Ale jakoś przeszło i już nie drga nie wiem czym to było spowodowane...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 20:15
Posty: 314 (5/1)
Skąd: Łomża/Berlin (DE)
Auto: 2008-2010
Mazda 323 BG 1.3 8V 91r.
2017-
Mazda 6 GJ SkyENERGY 2014 2.0 SKYACTIV-G

Postprzez PeterRXR » 10 gru 2008, 10:14

Panowie cały ten problem robi alternator a przynajmniej u mnie przy rozruchu stawia taki opór że pasek piszczy,po drugie zwróćcie uwagę na obroty przy włączaniu różnych urządzeń typu nawiew radio a włączonym wzmaku :D nie wspomnę.Te alternatory to jakaś kicha w naszych Mazdach no ale da się z tym żyć.
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 cze 2008, 15:36
Posty: 22
Skąd: Brzozów/Podkarpacie
Auto: Mazda 323f BA 96r 1.5 16V Z5

Postprzez Adamos » 10 gru 2008, 10:20

no wtedy tez szaleja.

najlepiej jak sie zamyka szyby (elektryczne) i przytrzyma oba przyciska jak sie juz zamknęły. wszystko przygasa i cichnie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2008, 10:03
Posty: 2280 (4/1)
Skąd: Gdynia
Auto: Ford Focus C-MAX mk1

Postprzez PeterRXR » 10 gru 2008, 11:23

he he strach pomyśleć co by się stało jakbyś jeszcze szyberdach odsuwał... ale to normalne jest.
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 cze 2008, 15:36
Posty: 22
Skąd: Brzozów/Podkarpacie
Auto: Mazda 323f BA 96r 1.5 16V Z5

Postprzez Devo_Y » 10 gru 2008, 12:24

u mnie też podobne objawy, ale tragedii nie ma. na wolnych obrotach wskazówka rusza mi się w okolicach 750 obr/min w zakresie jakiegoś milimetra
póki co, niczego nie szukam...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2007, 15:09
Posty: 500
Skąd: duchem wciąż we wRocku ciałem na usrynowie
Auto: 626 GF FS 136KM

Postprzez feecle » 10 gru 2008, 19:54

Czy ktoś już próbował naprawiać alternator, aby pozbyć się tego drgania wskazówki?
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2008, 11:41
Posty: 37
Auto: 323F 1.5 1997r

Postprzez yama » 10 gru 2008, 21:46

hehe alternatora sie nie naprawia a przynajmniej w takim sensie jak ty myslisz
mozesz wymienic lozyska oraz uklad ladowania wymienic szczotki stoczyc komutator jak rowki sa / na tokarce/ale jak poleci komutator-zwarcie , odpadnie blaszka, wirnik albo uzwojenie –>tylko wyspecjalizowany zaklad zrobi regeneracje nie mowiac o ponownym wywazaniu wirnika
MAZDA &M....ITSUBISHI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2007, 19:14
Posty: 570 (1/7)
Skąd: Rzeszow
Auto: mazda 3 1.6 BK/Eclipse 4g63(T awd)

Postprzez Capazo » 10 gru 2008, 23:17

Ja mam ten sam objaw tylko ze w V6 wskazowka poprostu sobie drga i mnie to wkurza czyscilem silnik krokowy, przepustnice wymienilem swiece, kabli WN jeszcze nie wymienialem ale jak tu piszecie ze to nic nie da to szkoda mi 275 zl za NGK. Szczerze mowiac coraz bardziej mnie to denerwuje, a nie wiem co mam zrobic z tym?? Pozdrawiam!!
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez żubr » 11 gru 2008, 10:51

Może to być objaw niedomagania któregoś cylindra. Wykręcenie i obejrzenie świec zdradzi czy wszystkie cylindry pracują równo.
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2008, 10:48
Posty: 37

Postprzez Capazo » 11 gru 2008, 17:48

żubr napisał(a):Może to być objaw niedomagania któregoś cylindra. Wykręcenie i obejrzenie świec zdradzi czy wszystkie cylindry pracują równo.


Jak to sprawdzic drogi kolego??????
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez żubr » 11 gru 2008, 18:41

Zdrowa świeca ma nalot koloru kawy z mlekiem, odstępstwa na którymś cylindrze zdradzą że coś jest nie tak jak powinno być
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2008, 10:48
Posty: 37

Postprzez Capazo » 11 gru 2008, 19:23

No mysle ze gary sa wporzadku 8,7 do sety takze tego nie musze sprawdzac chyba. Pozdrowka
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez żubr » 12 gru 2008, 00:58

Wykręcenie to parę ruchów, o ile zostały odpowiednio wkręcone i zabezpieczone przed zerwaniem
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2008, 10:48
Posty: 37

Postprzez Ania_TM » 17 gru 2008, 17:27

Ja mam znowu taki problem, ze na biegu jałowym mam 2 tysiace obrotów.
wymieniałam już kable na nowe, poza tym swiece sa w dobrym stanie.

Wymieniony byl takze czujnik temp. cieczy chlodzącej.
Poza tym cos takiego, jak wysokie obroty- się pojawiło po wyczyszczeniu silnika krokowego ---> takze sie zastanawiam nad wymiana. Bo juz mnie wkurza taka jazda.. :/

Mysle tez,zeby wymienic zawór obrotów jałowych, ale to juz 100 zł jakoś kosztuje.

co poza tym moze byc nie tak ?
Ania_TM
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323