Mazda 323 gasnie w trybie testowym i falują obroty na rozgrzanym silniku
1, 2
Witam wszystkich. Niedawno kupiłem mazdę jak w tytule i ostatnio pojawiły mi się problemy z obrotami na postoju. Chciałem sprawdzić błędy ECU w trybie pracy silnika wiec wykonałem zworkę w odpowiednich miejscach, podłączyłem diodę led. I co się okazuje: przy zgaszonym silniku ECU pokazał błędy:21 i 11, natomiast przy probie odpalenia silnik natychmiast gaśnie. Po odłączeniu zworki silnik odpala na dotyk. Dodam również ze wykasowałem te błędy z pamięci ECU i od tamtej pory żaden błąd nie jest sygnalizowany przez komputer. Proszę o jakieś info jak to jest z tym trybem testowym na zapalonym silniku. Dziękuję i pozdrawiam
Ostatnio edytowano 1 lis 2008, 20:54 przez jacek5505, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 1 lis 2008, 01:39
- Posty: 61
- Skąd: okolice Tarnobrzega
- Auto: Mazda 323S BA 1.5 16V 1997r
Witam dzięki za zainteresowanie tematem. Nie rozumiem po co regulować wolne obroty jak po wyjściu z trybu testowego obroty mam chyba książkowe czyli 800 po nagrzaniu a 1200 na zimnym tylko ze falują czasem a czasem nie. Możesz mi uzasadnić taka potrzebę bo nie chce nic pogorszyć. Dziś znowu spróbowałem ją odpalić w trybie testowym i było takie falowanie silnika od praktycznie 0 obrotów do 1000 jak na dyskotece. Dodatkowo mrugała kontrolka ładowania jak leciały obroty. Po wyjściu z trybu testowego silnik pali ok.
- Od: 1 lis 2008, 01:39
- Posty: 61
- Skąd: okolice Tarnobrzega
- Auto: Mazda 323S BA 1.5 16V 1997r
No rzeczywiście robiłem to zawsze na zimnym silniku. Sprawdzę to na gorącym i napisze co się dzieje. Z tymi obrotami dzisiaj dokładnie zbadałem sprawę i wygląda to tak:na zimnym silniku jest ok obroty lekko falują przy ruszaniu kierownica czy po włączeniu świateł ale myślę ze to tak ma być. Natomiast na gorącym silniku mam tak ze np. po uruchomieniu silnika obroty lecą na pierwsza kreskę na obrotomierzu i po ok. 3 sekundach wracają na 3 od dołu. Tak samo się dzieje podczas jazdy jak wrzucę na luz czyli 3 sekundy spadek i wracają i jest już ok. Dodatkowo zauważyłem że po odpaleniu nagrzanego silnika jak zacznę pracować pedałem hamulca na postoju to obroty zaczynają sie huśtać w takt hamulca miedzy 1 a 3 kreska na obrotomierzu ale silnik nie gaśnie. Po puszczeniu hamulca wszystko wraca do normy. Wiecie może co to może być? Tą karbowaną rurę dolotu mam poklejoną taśmą, więc myślę żeby od tego zacząć sprawdzenie bo może łapie lewe powietrze. Czy według Was to może być przyczyna?
- Od: 1 lis 2008, 01:39
- Posty: 61
- Skąd: okolice Tarnobrzega
- Auto: Mazda 323S BA 1.5 16V 1997r
Fazzi i gadule serdecznie dziękuję za wskazówki. Zrozumiałem po co się reguluje obroty w trybie testowym. Mianowicie zrobiłem tak jak pisałeś czyli nagrzałem silnik wprowadziłem go w tryb testowy i zapaliłem silnik. Okazało się ze silnik ledwo klekotał nawet nie patrzyłem na obroty bo wskazówka chyba by nic nie pokazała. Wziąłem śrubokręt i zacząłem popuszczać śrubę regulacji jałowych obrotów aż ustawiłem je na 800 czyli trzecia kreseczka na obrotomierzu od dołu. Wyłączyłem silnik wypiąłem zworkę i zapaliłem ponownie silnik. Okazało się ze obroty już nie spadły na pierwsza kreskę jak wcześniej tylko stanęły właśnie na tych 800 i nie spadły nawet przy pompowaniu pedałem hamulca. Dodatkowo zaizolowałem tą karbowana rurę dolotu izolacją i jest teraz bajka. Silnik pracuje idealnie więc dziękuje jeszcze raz za pomoc i pozdrawiam.
- Od: 1 lis 2008, 01:39
- Posty: 61
- Skąd: okolice Tarnobrzega
- Auto: Mazda 323S BA 1.5 16V 1997r
jacek5505 popraw temat na zgodny z regulaminem
Winkle Kotliny http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 93#p490493
jacek5505 Jeśli miałeś tak rozregulowany silnik to przy najbliższej okazji mógłbyś też sprawdzić ustawienie zapłonu. Skoro ktoś nie wiedział jak się dopieszcza Magdaleny możesz mieć też i tam coś nie tak. Wtedy ('czarny scenariusz') po regulacji, którą przeprowadziłeś, możesz mieć większe spalanie i nie najlepszą dynamikę. U mnie w aucie zapłon był ustawiony zupełnie bez sensu i silnik jakoś chodził ale porządne ustawienie zdecydowanie dodało mu skrzydeł.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 2 lip 2005, 14:16
- Posty: 519
- Skąd: Milanówek
- Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|
Witam zapłonu nie ustawiałem jeszcze, nie wiem dokładnie jak to zrobić i czy mogę to zrobić sam. Auto po tej regulacji chodzi ok ma dobre przyspieszenie. Dodam ze przed ustawieniem obrotów mazda czasami na 3 biegu tak jakby nie reagowała na pedał gazu, ale ktoś mi mówił ze to może być przez tą nieszczelną rurę dolotu. Teraz jest ok ale nie jeździłem dłużej żeby to sprawdzić. Spalanie przed regulacją miałem ok. tzn 7.5l w mieście (ostatnio sprawdzałem to w 3 cyklach ) no i raz na trasie 250km w 4 osoby z pełnym bakiem i z ciężkim plecakiem (potrzebny pełny żeby sprawdzić potem spalanie:)) moja mazda spaliła 6,3 l na 100km. Fakt że nie przekraczałem prędkości 110km/h. Po regulacji sprawdzę spalanie mam nadzieje ze będzie ok. Dzięki za pomoc
- Od: 1 lis 2008, 01:39
- Posty: 61
- Skąd: okolice Tarnobrzega
- Auto: Mazda 323S BA 1.5 16V 1997r
fazzi napisał(a):po regulacji, którą przeprowadziłeś, możesz mieć większe spalanie i nie najlepszą dynamikę.
Ale On tylko wyregulował wolne obroty, więc z zapłonem to nie ma żadnego związku
jacek5505 cieszę się, że mogłem pomóc
Ja również się Ciesze ze już z nią wszystko ok. Szkoda ze na tym forum nie ma punktów za podpowiedzi i za pomoc coś takiego jak na elektroda.pl (to takie forum dla elektroników). Tam można za pomoc ofiarować innym użytkownikom punkty za które można później ściągać rożne schematy instrukcje i tym podobne rzeczy. Tutaj chyba nie ma działu download ale jestem nowy i mogę się mylić. W każdym razie temat uważam za zamknięty. Mam nadzieje ze będzie ok. Pozdrawiam z Podkarpacia <papa>
- Od: 1 lis 2008, 01:39
- Posty: 61
- Skąd: okolice Tarnobrzega
- Auto: Mazda 323S BA 1.5 16V 1997r
gadula Ostatnio to przerabiałem – obroty miałem ustawione książkowo, ale zapłon na 0 stopni. Po regulacji nie obyło się bez ponownego ustawiania wolnych obrotów bo silnik rozkręcił się do ponad 1k rpm. Więc nie mów mi, że to nie ma związku
jacek5505 Tu tematy się tak łatwo nie zamykają jak się trafi ciekawa dyskusja
Pozdrawiam
jacek5505 Tu tematy się tak łatwo nie zamykają jak się trafi ciekawa dyskusja
Pozdrawiam
- Od: 2 lip 2005, 14:16
- Posty: 519
- Skąd: Milanówek
- Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|
Odświeżam temat:)
Mam podobny problem i chciałbym się z nim uporać bo męczą mnie już te cholerne obroty:P i moje pytanie polega na tym jak wprowadzić madzie w tryb testowy??
Pozdrawiam:)
Mam podobny problem i chciałbym się z nim uporać bo męczą mnie już te cholerne obroty:P i moje pytanie polega na tym jak wprowadzić madzie w tryb testowy??
Pozdrawiam:)
- Od: 17 lis 2008, 19:23
- Posty: 144
- Skąd: Lędziny/Tychy
- Auto: Mazda 323F 2.0 v6 24v 96r:)
Odświeżam temat:)
Mam podobny proble i chciał bym się z nim uporać bo męczą mnie już te cholerne obroty:P i moje pytanie polega na tym jak wprowadzić madzie w tryb testowy??
Pozdrawiam:)
Mam podobny proble i chciał bym się z nim uporać bo męczą mnie już te cholerne obroty:P i moje pytanie polega na tym jak wprowadzić madzie w tryb testowy??
Pozdrawiam:)
- Od: 17 lis 2008, 19:23
- Posty: 144
- Skąd: Lędziny/Tychy
- Auto: Mazda 323F 2.0 v6 24v 96r:)
Odświeżam temat:)
Mam podobny proble i chciał bym się z nim uporać bo męczą mnie już te cholerne obroty:P i moje pytanie polega na tym jak wprowadzić madzie w tryb testowy??
Pozdrawiam:)
Mam podobny proble i chciał bym się z nim uporać bo męczą mnie już te cholerne obroty:P i moje pytanie polega na tym jak wprowadzić madzie w tryb testowy??
Pozdrawiam:)
- Od: 17 lis 2008, 19:23
- Posty: 144
- Skąd: Lędziny/Tychy
- Auto: Mazda 323F 2.0 v6 24v 96r:)
W gnieździe diagnostycznym, opisanym słowem "DIAGNOSTIC" odnaleźć styki GND i TEN i połączyć je kawałkiem przewodu (zmostkować).
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
-
Cierpliwy
- Od: 25 kwi 2008, 18:29
- Posty: 1489 (3/6)
- Skąd: Łódź
- Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'
Dzięki za odp.
- Od: 17 lis 2008, 19:23
- Posty: 144
- Skąd: Lędziny/Tychy
- Auto: Mazda 323F 2.0 v6 24v 96r:)
Ja wymieniłem na nowe swiece NGK i jak narazie nic niepomogło:/ ale jaszcze myśle o alternatorze ponieważ mam zatarte łozysko na nim i mysle że on nierówne napięcie podaje :/
- Od: 17 lis 2008, 19:23
- Posty: 144
- Skąd: Lędziny/Tychy
- Auto: Mazda 323F 2.0 v6 24v 96r:)
A jak Ci falują obroty?
Tak jak u mnie tutaj: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=67453
czy inaczej?
Tak jak u mnie tutaj: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=67453
czy inaczej?
- Od: 17 lut 2008, 12:41
- Posty: 17
- Skąd: ŁÓDŹ
- Auto: Mazda 323F BA '97 1.5
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości