Strona 1 z 1

Temperetura na niski obrotach rosnie... powód?

PostNapisane: 28 paź 2008, 20:40
przez Nightal
Witam, podobne pytanko na forum juz jest, ale u mnie jest troszke inaczej ponieważ gdy rozgrzeję już silnik tzn. pojeżdżę np z 15 minut, i potem trafię na np. korek i jade na niskich obrotach temperatura rośnie, (nie miesci sie w sklai) .... co moze byc powodem cieple i zimne powietrze z nawiewu mam, gdy np. temperatura zaczyna rosnąć to zwiekszam predkość na danym biegu tak powyżej 3,2 tyś/obrotów wtedy temperatura spada dość szybko ( prawie natychmiast) woda która jest w chłodnicy niema juz barwy naturalnej, ale jest żółta jakby od rdzy, drugi raz mam taką sytuację, wcześniej wypluło płyn chłodniczy dzis już nie. proszę pomóżcie.

PostNapisane: 28 paź 2008, 21:06
przez konrad278
pompa wody

PostNapisane: 28 paź 2008, 21:22
przez mixR
stawiam na pompe,termostat raczej wykluczam

PostNapisane: 28 paź 2008, 22:32
przez Akar.Zaephyr
Mój kumpel kilka dni temu miał w swojej Toyce takie same objawy.
Okazało się że miał nieszczelny układ chłodzenia i brakowało około litra w układzie chłodzenia silnika.
Stąd najpierw się grzał silnik a gdy termostat włączał wentylator silnik powoli się chłodził.

Sprawdź czy nie masz zapowietrzonego układu chłodzenia.

PostNapisane: 28 paź 2008, 22:47
przez Cingular
kumpel w 323f miał podobnie i okazało sie że papa wody mu siadła a termostat tak samo otwierał sie dopiero w 100stopniach celsjusza hihi i wywalało mu płyn przez korek

PostNapisane: 29 paź 2008, 00:25
przez grodek
chyba pompa na niskich obrotach nie ma wydajnosci takiej jak trzeba i nie ma krążenia

PostNapisane: 29 paź 2008, 15:16
przez Nightal
Rozumiem, czyli kupuję pompe wody i jade do mechanika, od razu zrobie plukanie calego ukladu chlodzenia, zastanawia mnie tylko czy normalne jest ze kolor wody jest jakby zrdzewialy ?.. tzn zolty... jak od rdzy to normalne ??

PostNapisane: 29 paź 2008, 18:17
przez mixR
Nightal napisał(a):Rozumiem, czyli kupuję pompe wody i jade do mechanika, od razu zrobie plukanie calego ukladu chlodzenia, zastanawia mnie tylko czy normalne jest ze kolor wody jest jakby zrdzewialy ?.. tzn zolty... jak od rdzy to normalne ??

masz dawno nie wymieniany płyn i pewnie zasyfiony układ chłodzenia,tak jak piszesz zrób płukanie układu

PostNapisane: 30 paź 2008, 11:54
przez Nightal
Byłem wczoraj u mechanika, obejrzał powierzchownie moja madzie, i wspomnial ze zolty kolor (gliniany, rdzewiany) moze byc spowodowany uszkodzona uszczelka pod glowica, jest to mozliwe ?
mowil tez ze pompa wody raczej bedzie sprawna poniewaz gdyby byla uszkodzona to ona by poprostu wylala plyn... niewiem co myslec...

PostNapisane: 31 paź 2008, 00:11
przez sabszyn
a czy na korku wlewu oleju masz nalot w postaci piany lub takiej jasnej mazi to najprawdopodobnie usczelka ... sprawdz tez czy z wydechu nie leci Ci płyn chłodnieczy i czy go nie ubywa.. ale moim zdaniem pompa wody

PostNapisane: 31 paź 2008, 22:32
przez ahs
Skoki temperatury powietrza z nawiewu mogą mieć dwie przyczyny. Masz duży ubytek płynu w układzie i przy wolnych obrotach pompa nie podaje wystarczającego ciśnienia aby zasilać nagrzewnicę. Uszkodzona uszczelka pod głowicą, ciśnienie wydmuchiwane z cylindra przez uszkodzenie zbiera się przed zamkniętym termostatem powodując zapowietrzenie nagrzewnicy, jako że termostat nie ma styczności z płynem nie wyczuwa temperatury silnika więc się nie otwiera, silnik się przegrzewa, a płyn wypychany przez powietrze wypływa zbiorniczkiem wyrównawczym. Często przyczyną uszkodzenia uszczelki pod głowicą jest wcześniejszy ubytek płynu co powoduje przegrzanie silnika i wypaczenie głowicy. Jeśli chodzi o pompę wodną nie powinna być uszkodzona, możesz tylko zwrócić uwagę czy przez otwór pomiędzy uszczelnieniem a łożyskiem pompy nie wycieka płyn, wtedy kwalifikuje się do wymiany. Wyrzucanie płynu przez zbiorniczek wyrównawczy może być też spowodowane przez wadliwy termostat. Przy uszkodzonej uszczelce pod głowicą nie zawsze występuje gromadzenie się mazi pod korkiem wlewu oleju, ostatnio w mojej mazdzie miałem problem z uszczelką i tego nie było. Gdyby ktoś miał obiekcje opisuję to z własnego doświadczenia, uszkodzona uszczelka pod głowicą: polonez 4 razy, mazda 1 raz, doświadczenia bezcenne.
Dobra rada na koniec, w przypadku uszkodzonej uszczelki pod głowicą zawsze planujemy głowicę w innym przypadku prawdopodobieństwo powtórnego wystąpienia tej usterki jest bardzo wysokie.

PostNapisane: 2 lis 2008, 00:14
przez sabszyn
kolego zgadzam sie z tobą w większości ale czy na korku oleju bedzie nalot czy tez nie zalezy w jaki sposób usczelka jest uszkodzona... czy usczelnie nie puści miedzu kanałem chłodzenia a kanałem smarowania lub też bezbośrednio do cylindra... w kazdym bądz razie układ chłodzenia szfankuje bankowo :–)

PostNapisane: 2 lis 2008, 13:40
przez ozman
Ja miałem identycznie jak nie było ruchu powietrza bo stałem w korku to temp rosła, a po ruszeniu jak powiało na chłodnicę to znów była normalna. U mnie przyczyną były zaśniedziałe i niekontaktujące styki na złaczce wentylatora. Sprawdz czy Ci się wentylator prawidłowo załącza po przekroczeniu temperatury.