Strona 1 z 1

Filtr powietrza – dodatkowa rura?

PostNapisane: 19 paź 2008, 12:22
przez ZonX
Witam
Pytanie do posiadaczy mazdy 323C – czy z obudowy filtra powietrza od spodu wychodzi u was dodatkowa rura? być może gdzieś w kierunku zderzaka?. U mnie od filtra jest tylko dziura i nic pozatym.
Mam podejrzenia ze gazownicy podczas instalacji usunęli rurę w celu montażu parownika.

PostNapisane: 19 paź 2008, 14:37
przez 2Nol
Nie jestem posiadaczem 323C, ale w mojej mx3 od puszki filtra odchodzi rura do komory rezonansowej. Właśnie w kierunku zderzaka.

PostNapisane: 19 paź 2008, 16:47
przez Pawelt1972
Tak jak kolega powiedział prowadzi ta rura do komory rezonansowej w zderzaku.

PostNapisane: 20 paź 2008, 01:21
przez ZonX
Dziękuję za info, dzisiaj to zweryfikowałem. Faktycznie tak być powinno, jednakże gościu który montował gaz okazał sie totalnym bezmózgiem , wywalił rurę łączącą obudowę filtra z komorą rezonansową, na jej drodze zamontował parownik...

PostNapisane: 20 paź 2008, 18:26
przez kukiz22
A czym grozi jazda bez tej rury? U siebie też zauważyłem, że nie ma tego połączenia.

PostNapisane: 20 paź 2008, 18:54
przez konrad278
niczym;]ja tak już ponad pół roku mam;]

PostNapisane: 20 paź 2008, 19:52
przez ZonX
Teoretycznie niczym, w praktyce przy gwałtownym dodaniu gazu słychać tak jakby silnik miał zadyszke, za dużo zasysa powietrza

PostNapisane: 20 paź 2008, 20:38
przez 2Nol
Hmm, za dużo powietrza? Właśnie przecież o to chodzi, żeby silnik dostawał dużo powietrza. Brak komory rezonansowej na pewno tym nie skutkuje.

No bo przecież przepływomierz, przy relatywnie niewiele większej (no bo nie są to jakieś wielkie masy tego dodatkowego powietrza zassanego przez dodatkową dziurę, o ile w ogóle jakaś różnica jest) na pewno sobie poradzi. Da sygnał do ECU że tyle i tyle powietrza wlatuje do silnika, a ECU odpowiednio zwiększy dawkę paliwa co skutkuje tym, że auto lepiej by jechało.

A po co ta komora jest? To dosyć proste. Powietrze które tam się dostaje wpada w drgania tym samym podnosząc ciśnienie w układzie dolotowym. I już :)

PostNapisane: 20 paź 2008, 22:01
przez ZonX
Masz racje, ale... spalanie wzrasta przy tym dość gwałtownie. U mnie z tego co widzę na chwile obecną jara ok 16L gazu /100km!

PostNapisane: 20 paź 2008, 22:20
przez 2Nol
A może to jakiś zbieg okoliczności? Np. źle wyregulowany gaz, czy np. uszkodzony przepływomierz. Sprawdzałeś błędy?

PostNapisane: 20 paź 2008, 22:31
przez ZonX
Z tego co wiem można tylko odczytać błędy z migającej diody – nie da się podłączyć kompa/ tak mi powiedzieli w serwisie. Błędów nie odczytywałem, niewykluczone jest złe wyregulowanie gazu. Musze pojechać do gazownika i zapytać się czy da rade przenieść parownik w inne miejsce wtedy może przy okazji sprawdzi i wyreguluje.

PostNapisane: 20 paź 2008, 22:51
przez 2Nol
ZonX napisał(a):nie da się podłączyć kompa/ tak mi powiedzieli w serwisie.


Okłamali cię. Da się, tylko po co? Lepiej/taniej/szybciej sprawdzić sobie samemu pod domem. Na stronie i forum znajdziesz jak to się robi.

PostNapisane: 21 paź 2008, 17:42
przez kukiz22
Ja mam zagazowaną mazdę II gen. Mimo braku tej rury łączącej filtr z rezonatorem spalanie mam w granicach 8,5 do 10 l/100km, czyli ZonX masz prawdopodobnie źle wyregulowany gaz.

PostNapisane: 22 paź 2008, 18:12
przez mixR
kukiz22 napisał(a):Ja mam zagazowaną mazdę II gen. Mimo braku tej rury łączącej filtr z rezonatorem spalanie mam w granicach 8,5 do 10 l/100km, czyli ZonX masz prawdopodobnie źle wyregulowany gaz.

potwierdzam,nie mam rury,nie wiem czy miałem nawet wogóle przed zagazowaniem,ale spalanie i osiągi są ok