Mazda dławi się, szarpie, nie ma mocy i nierówno pracuje [BA Z5] – dyskusja wspólna

Postprzez Garbage1989 » 27 gru 2015, 01:26

sprawdź ciśnienie na pompie paliwa, i sprawdź układ zapłonowy generalnie wszystko od aparatu zapłonowego zaczynając
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 11:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez rafał88 » 27 gru 2015, 13:16

Przeczytaj wątek a bedziesz wiedzial co sprawdzic.
Podstawa sprawdzic, szczelnosc dolot, rura lubi sie rozlatywac w kilka kawałkow, nie widac jesli sie nie wymontuje. Swiece , przwody. Jakby mu pompa nie dawla mialby problem z odpalaniem.

SOnde jakbys mialm zjechana , jechalby ale po 3krmp i pelnym bucie jechalby normlanie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 18:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez qwerty » 7 sty 2016, 13:58

Dobrze też sprawdzi się sklejenie oraz owinięcie taśmą samowulkanizującą.
Początkujący
 
Od: 12 kwi 2007, 10:00
Posty: 28
Skąd: Opole
Auto: Mazda 323F BA 98r.

Postprzez Marecki97 » 26 lut 2016, 16:45

hej mam to samo :(
tylko mam silnik z5,
auto nie chce przyśpieszać, gaz w podłodze a on jedzie jakby miał 20km, dopiero za pare sekund odzyskuje moc i przyśpiesza, mam dziurawą rure, ale obkleiłem izolacja oraz taśmą, więc nie powinno tak się dziać (a może jednak?)
Czy może to byc rurą dolotu powietrza spowodowane ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2015, 15:22
Posty: 30
Skąd: Kraków
Auto: 323F BA 1997 1.5 90KM

Postprzez Marek 161BD081 » 26 lut 2016, 21:45

Wydzieliłem twoje pytanie do osobnego tematu a później dołączę do istniejącej dyskusji o Z5

Na początek podstawowa diagnostyka się kłania bo wróżyć z fusów nie będziemy.
Cały dolot MUSI być szczelny – to jest ważne!

Jeszcze kwestia czy ten problem dotyczy pracy na benzynie czy lpg?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Marecki97 » 27 lut 2016, 11:34

nie mam gazu, tylko benzyna
stało sie to po tym jak auto w zime mi nie chcialo odpalić (zalane świece były) i akurat wtedy też mi pękł dolot w połowie (ale obkleiłem izolacją całą rure).
Wyczyściłem świece i odpalił od strzała, chwile chodził bardzo dobrze, ale pare dni później znowu go zaczęło mulić i szarpać na drugim biegu
chodzi mi o to ,że jak wciskam gaz to auto tak jakby miało przytkane coś, chodzi ciszej, nie wkreca sie na obroty tak jak normalnie, a za pare sekund odzyskuje pełną moc i przyśpiesza
może łapie lewe powietrze przez ten dolot ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2015, 15:22
Posty: 30
Skąd: Kraków
Auto: 323F BA 1997 1.5 90KM

Postprzez dam8971 » 27 lut 2016, 19:59

Panowie sprawa ma się tak. Moja mazda jest obniżona i często zaczepiam układem wydechowymi, doszło do tego ze pięknej niedzieli wjechałem na kanał i spawalem wydech. Uderzając, rura pękłoa przy kolnierzu zaraz za kolektorem i zaspawalem przepalajac więc powalczyłem i się udało zaspawac, Jak wiadomo to blisko lambdy. Po tym zabiegu w poniedziałek jadę jadę i patrze na licznik a obroty jak szalone od 750 do 0 prawie i zgasła <co?> no to po powrocie do domu sprawdziłem błędy i nic nie było. Wyczyscilem krokowy i przepustnice, zaslepilem egr, sprawdziłem lewe powietrze, dolalem na full płynu, a obroty dalej przy podjeżdżaniu pod światła faluja na rozgrzanym, nie zawsze, dodam że na gazie tak się dzieje.
Dzisiaj odłączyłem lambde i obroty stabilne ale ok. 1100 czasami spadną. Poprawiła się też dynamika i co dziwne mniejsze szarpanie przy hamowaniu silnikiem. Jak myślicie? Wymienić lambde?
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2015, 16:42
Posty: 21
Skąd: lublin
Auto: Mazda 323 ba 1.5 1995r

Postprzez Andrzej414 » 28 lut 2016, 17:33

Tak jak Marek pisze – sprawdzić błędy. Jak chcesz mogę sprzedać Ci kostkę diagnostyczną, wtykasz w gniazdo i miga błędy. Poza tym sprawdź czy wszystkie połączenia są w porządku czy nie masz gdzieś niedokreconych rur itp.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 10:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez Marecki97 » 28 lut 2016, 19:22

podjade jutro ew wtorek do mechaniora , podłącze pod kompa i zobaczymy.
Ale 5 dyszek trzeba wybulić za taką czynność pewnie..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2015, 15:22
Posty: 30
Skąd: Kraków
Auto: 323F BA 1997 1.5 90KM

Postprzez dam8971 » 28 lut 2016, 20:43

Wiem że dublowanie odpowiedzi jest nie wskazane ale są nowe wieści :D. Otóż po dłuższej jezdzie bez sondy i tak mi faluje, więc podłączyłem, reset ECU i jazda.. Jazda na lpg i Pb obroty faluja. Nawet na Pb jednak jak się więcej pojezdzi i nie mam pojęcia co się może dziać :(. Błędów żadnych trasy nawet po 50 km z V maxem i nic się nie dostraja.
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2015, 16:42
Posty: 21
Skąd: lublin
Auto: Mazda 323 ba 1.5 1995r

Postprzez Andrzej414 » 28 lut 2016, 21:30

Za 15 zł mogę Ci wysłać kostkę diagnostyczną i sam sobie sprawdzisz. Wybierz co warto.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 10:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez Marecki97 » 28 lut 2016, 22:16

a znajdę jakiś poradnik jak to podłączyc ? jest instrukcja ?
na jakiej zasadzie to działa ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2015, 15:22
Posty: 30
Skąd: Kraków
Auto: 323F BA 1997 1.5 90KM

Postprzez Andrzej414 » 28 lut 2016, 23:00

Wtykasz w gniazdo diagnostyczne tę kostkę następnie włączasz zapłon i dioda w tej kostce miga Tobie numer błędu a ty według listy która jest dostępna na forum tutaj i która ja też Ci wyślę sprawdzisz jaki to błąd. Cała instrukcję Ci podam. Więcej na priv.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 10:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez Marecki97 » 28 lut 2016, 23:24

napisałem Ci pw :)


@Marek,
tak , wiem, już to wcześniej znalazłem :P
Ostatnio edytowano 29 lut 2016, 14:31 przez Marecki97, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2015, 15:22
Posty: 30
Skąd: Kraków
Auto: 323F BA 1997 1.5 90KM

Postprzez Marek 161BD081 » 29 lut 2016, 06:59

Marecki97 napisał(a):a znajdę jakiś poradnik jak to podłączyc ? jest instrukcja ?
na jakiej zasadzie to działa ?

Szukajka znów nie działa?
Czytaj: viewtopic.php?f=454&t=99250
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Marek 161BD081 » 29 lut 2016, 07:06

Sprawdź działanie sondy (pin MEN) chociaż nie zawsze to działa poprawnie.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez dam8971 » 29 lut 2016, 17:28

Opisz coś więcej na ten temat.. jakie sondy i jak to zrobić?
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2015, 16:42
Posty: 21
Skąd: lublin
Auto: Mazda 323 ba 1.5 1995r

Postprzez miras2020 » 29 lut 2016, 19:04

Witam, tak na szybko chciałbym się poradzić bo czytałem że objawy szarpania są skutkiem dolotu i przepustnicy... Ale u mnie zauważyłem inny problem....
Gdy mam ponad 1/3 baku paliwa w zbiorniku to auto jeździ nawet nie szarpie zbytnio dopiero gdy osiągam ok. 4000 obr. (zależnie od biegu, na jedynce idzie dobrze z każdym następnym biegiem gorzej)
ale jak mam paliwa 1/3 i mniej to auto cały czas szarpie i dochodzi że już w ogóle nie chce jechać... wskazówki od paliwa nie mam przestawionej gdyż kupiłem auto bez paliwa parę dni temu i dopiero jak zatankowałem za 100 zł mogłem dojechać do domu.

Aha dodam jeszcze ze na zimnym silniku jako takich objawów nie ma przez chwilę auto chodzi jak marzenie oczywiście dopóki się nie nagrzeje...
Początkujący
 
Od: 29 lut 2016, 18:51
Posty: 8
Skąd: Libiąż
Auto: Mazda 323 F 94r. 1.5 PB 88 KM

Postprzez Marek 161BD081 » 29 lut 2016, 20:14

dam8971 – tobie też szukajka na Forum przestała działać czy to tylko .... zwykłe lenistwo?

Czytaj chociażby tutaj: viewtopic.php?f=454&t=99250&p=2516188#p2516188
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Marek 161BD081 » 29 lut 2016, 20:17

miras2020 – wyczyść smok w zbiorniku paliwa – wielu to pomogło i tak samo spoooro razy ludzie to tutaj opisywali.

Uzupełnij też profil o lokalizację bo bywa to przydatne.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Marcis i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323