Mazda dławi się, szarpie, nie ma mocy i nierówno pracuje [BA Z5] – dyskusja wspólna

Postprzez Japoniec321 » 23 gru 2016, 14:16

Witam mam problem jak odpale auto to obroty spadają i gaśnie samo..
Mazda 323f 1.4 gaz
Japoniec321
 

Postprzez rafał88 » 23 gru 2016, 15:10

Nieszczlnosci sprawdz dolotu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Marek 161BD081 » 27 gru 2016, 08:11

Japoniec321 napisał(a):Witam mam problem jak odpale auto to obroty spadają i gaśnie samo..
Mazda 323f 1.4 gaz

Poczytaj sobie wpisy w tym temacie a może coś się rozjaśni.
Proszę na przyszłość właściwie nazywać tematy.
Uzupełnij też proszę profil o lokalizację bo bywa to przydatne.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez pawmich08 » 23 sty 2017, 11:37

Wstawie tutaj. Udało mi się wyczyścić przepustnicę

Przed:
Obrazek

Po:
Obrazek


Troszkę obroty jeszcze falują przy otwieraniu szyb albo skręceniu kierownicy ale to dlatego że może nie udało mi się znalezc "torxa" do odkręcenia krokowca.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2010, 15:37
Posty: 122
Skąd: Łódź
Auto: Najpierw: Mazda 323C BA 1,3 94r
Teraz: Mazda 323F BA 1,5 98r

Postprzez rafał88 » 23 sty 2017, 18:48

Musisz ustawic TPS i dopiero wtedy wolne obroty. No i jeszcze sprawdzic czy nie masz nieszczlnosciw dolocie tzn. czy rura ta gumowo-plastykowa nie jest dziurawa.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez pawmich08 » 24 sty 2017, 00:55

TPS ustawiony jest tak że minimalne ruszenie slimaka na przepustnicy (gazu) powoduje (w trybie serwisowym) włączenie się wentylatora. Nie bawiłem się listkami ani Voltomierzem. Guma jest owinieta folią i zaklejona taśmą. Reset kompa przez wyjecie klemy i przetrzymaniu hamulca zrobiony. Jeszcze raz jutro wykręce przepustnice i znajdę kogoś kto ma "torxa security" i odkręce. Bo dziś zauważyłem że po rozgrzaniu dobrze silnika obroty zatrzymuja się na ok. 2000 obr. po przegazowaniu obroty normują się i lekko falują. nie miałem też klucza żeby odkręcić dziś tego węża od EGR więc zobaczymy jutro. Oto filmik jak po czyszczeniu przepustnicy falują obroty.

https://youtu.be/EgzBT5KA02s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2010, 15:37
Posty: 122
Skąd: Łódź
Auto: Najpierw: Mazda 323C BA 1,3 94r
Teraz: Mazda 323F BA 1,5 98r

Postprzez rafał88 » 24 sty 2017, 08:33

W Z5 ustawia sie tylko na miernik na żadne listki czy na oko . Jakiegos weża?? To jest rura wychodząca z kolektora wydechowego :P

Noo jak Tobie ssie tak wiesza to masakra. Tylko ,ze tez kazdy reset kompa to obroty sie bardziej wieszaja, musialbys naprawde pojezdzic z 50-100km ,zeby sie to unormowało.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez norek9999@wp.pl » 9 maja 2017, 20:10

Hej wszyatkim mi auto oslablo strasznie je olej litrami mam silnik na zlom i chciałbym usłyszeć odpowiedź od kogoś co robił szlif w silniku czy to jest dobre rozwiązanie cy raczej odradzacie?
Początkujący
 
Od: 4 maja 2017, 12:15
Posty: 4 (1/0)
Skąd: Koszalin, Szczecin
Auto: Mazda 323 F 94-98r (mój 95)
2.0 v6

Postprzez Andrzej414 » 9 maja 2017, 20:20

No jak na złom to co chcesz szlifować? Najpierw trzeba zdiagnozować co jest do zrobienia. Szlif głowicy przy remoncie na ogół się robi ale nie zawsze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez Marek 161BD081 » 9 maja 2017, 22:18

Kolego norek – tutaj też obowiązują jakieś zasady poprawnej pisowni.
Czy aż tak trudno czasem postawić ten przecinek czy kropkę ma końcu zdania?

Wracając do tematu – remont moim zdaniem się kalkuluje bo nie jest bardzo kosztowny.
Ale to dopiero można powiedzieć po rozebraniu silnika i weryfikacji zużytych elementów.
W wielu przypadkach wystarczy wymiana zapieczonych pierścieni tłokowych, uszczelniaczy na zaworach, dplamowanou głowicy i ... tyle.
To jest takie minimum bo okaże się po rozebraniu w jakim stanie jest wał korbowy, zawory z gniazdami itd.
Zakup drugiego silnika ze szrotu nie gwarantuje ci, ze będzie on w super stanie.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez norek9999@wp.pl » 10 maja 2017, 16:24

Ok dzieki bardzo za odpowiedź.
A mam jeszcze jedno pytanie. Czy po takim zabiegu silnik wraca do siły fabrycznej i może znowu starczyc na np.100 tys km czy jednak jego żywotność jest później krótsza?
Początkujący
 
Od: 4 maja 2017, 12:15
Posty: 4 (1/0)
Skąd: Koszalin, Szczecin
Auto: Mazda 323 F 94-98r (mój 95)
2.0 v6

Postprzez Andrzej414 » 10 maja 2017, 16:38

Żywotność może być krótsza dlatego, że prawdopodobnie złożysz ten silnik na częściach zamiennych. Oryginały jeśli jeszcze występują są bardzo drogie. Poza tym kondycja silnika będzie zależeć od tego jak jeździsz i jak o niego będziesz dbać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez norek9999@wp.pl » 10 maja 2017, 18:25

A jaki olej wy lejecie do swoich mazdzinek. Kogo nie spotkam to każdy inny i każdy tłumaczy to czymś. Jakie jest wasze zdanie i stosowanie.
Początkujący
 
Od: 4 maja 2017, 12:15
Posty: 4 (1/0)
Skąd: Koszalin, Szczecin
Auto: Mazda 323 F 94-98r (mój 95)
2.0 v6

Postprzez Marek 161BD081 » 10 maja 2017, 23:24

Olej np 5W40 dobrej klasy.
Jazda na marnej jakości oleju skutkuje czasem m.in. właśnie zapiekanie się pierścieni.
Użyj wyszukiwarki bo jest temat o olejach.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Lucek-zam » 11 cze 2017, 22:02

WItam! Mam model 323 F BA 96 .15 z dnia na dzień nagle zaczął się dławić a na gazie całkiem gasł. Dodatkowo strzela z rury co jakiś czas i czuć benzynę. wymieniłem przewody zapłonu i kopułkę rozdzielacza, i przeczyściłem świece. obroty lepsze ale wciąż pracuje słabo i dostał drgań, a także czasem jak mu przygazuje i puszczę to gaśnie. koś coś?!
Z góry dzięki
Początkujący
 
Od: 11 cze 2017, 21:52
Posty: 3
Auto: 6 GG 2002 2,3 L ben/ gaz

Postprzez Marek 161BD081 » 12 cze 2017, 15:00

Polecam diagnostykę i lekturę np. tego tematu.
Resztę ciekawych rzeczy znajdziesz w FAQ
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Marek 161BD081 » 26 cze 2017, 15:14

Fajnie byłoby jakby ktoś sprawdził ci ew. błędy kompa jak i również np. czujnik temperatury silnika (akurat pod aparatem zapłonowym on się mieści).
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Andrzej414 » 26 cze 2017, 15:48

Jeśli pod apaRatem cieknie to o ring należy niezwłocznie wymienić zanim cały aparat w oleju będzie. Przyczyn może być wiele i tak jak Marek powiedział najpierw zrobić odczyt błędów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez Marek 161BD081 » 26 cze 2017, 21:48

Wbrew pozorom odczyt kodów DTC nie jest aż taki trudny.
Ew. nagrasz filmik a my to zweryfikujemy
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Marek 161BD081 » 27 cze 2017, 07:28

Poczytaj wątki regionalne a może znajdziesz tam polecany warsztat.
Ew. wybierz się na jakiś regionalny spot a wówczas zasięgniesz języka na ten temat.
Nikt za ciebie tej diagnostyki "zdalnie" nie zrobi.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323