Mazda dławi się, szarpie, nie ma mocy i nierówno pracuje [BA Z5] – dyskusja wspólna

Postprzez Marek 161BD081 » 27 cze 2017, 16:45

Zapomnij o tej wtyczce – w tym przypadku to najprościej jest odczytać miganie diody LED.
Komputerem nie wiem czy coś więcej odczytasz o ile uda się połączyć.
Tam jest jeszcze OBD-1 – ja mam te sam "problem" i jakoś nie płaczę z tego powodu.
A czy szkoda jechać te 50km na diagnozę to już sobie sama musisz odpowiedzieć. Zreszta lokalizacja "Wielkopolska" jest ogólnie mówiąc mało precyzyjna.
Co do spotkań to uwierz mi, że tam każda Mazda (i nie tylko) zazwyczaj jest mile widziana :)
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Marek 161BD081 » 27 cze 2017, 21:24

Olej tych co tak mówią :)
Napisz później proszę co wykazała diagnostyka.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Garbage1989 » 6 lip 2017, 14:37

miałem zbliżone objawy przy padniętej lambdzie ale do tego pasuje się podpiąć na diagnozę, jest cały wątek o wymrugiwaniu DTC i to jest naprawdę proste, i nawet można sprawdzić diodą jak działa sonda lambda bez podłączania do komputera, ze swojej strony mogę jeszcze podpowiedzieć że jest szansa połączenia się do starszych modeli przez kabel ELM327 v1,4 w sensie chiński klon i emulator ROMu Carmanscan i jest to na ruskim forum do ściągnięcia :) ja osobiście próbowałem to na BG ale co do efektu nie jestem w stanie ocenić czy był odpowiedni bo nie miałem możliwości porównania ani weryfikacji, w każdym bądź razie połączył się i rozpoznał pojazd.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 11:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez adi25110 » 24 kwi 2018, 21:46

Od dłuższego czasu walczę z nie regularnym szarpaniem auta. Jadę sobie spokojnie aż tu nagle takie szarpanie, silnik nie chce się wkręcić na obroty. Poszarpie trochę i mu nagle przechodzi, potem za jakiś czas znów to samo. Od 3k jest w miarę w porządku. Zauważyłem, że szarpanie występuje na ciepłym silniku. Obroty nie falują. Jakieś sugestie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2018, 10:07
Posty: 31 (2/0)
Skąd: Lubelskie
Auto: Były:
323C BA V, 1.3, 1994-1998
Mx3, 1.6, 1994-1998
626 GE, 1.8, 1994-1997
Aktualnie:
323F BA V, 1.8, 1994-1998

Postprzez Kociak500 » 24 kwi 2018, 21:48

adi25110 napisał(a):Od dłuższego czasu walczę z nie regularnym szarpaniem auta. Jadę sobie spokojnie aż tu nagle takie szarpanie, silnik nie chce się wkręcić na obroty. Poszarpie trochę i mu nagle przechodzi, potem za jakiś czas znów to samo. Od 3k jest w miarę w porządku. Zauważyłem, że szarpanie występuje na ciepłym silniku. Obroty nie falują. Jakieś sugestie?
Auto benzyna? Gaz? Świece i kable kiedy zmieniane? Błędy sprawdzone?

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 10:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez Andrzej414 » 25 kwi 2018, 14:12

Sprawdź aparat zapłonowy. I rozdzielacz pod kopułkąg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 10:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez Marek 161BD081 » 30 kwi 2018, 08:42

adi25110 napisał(a):Od dłuższego czasu walczę z nie regularnym szarpaniem auta. .....
Jakieś sugestie?

31 stron tematu do poczytania.
Też skłaniam sie do problemów z aparatem zapłonowym.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez pawel33 » 24 maja 2018, 09:28

Witam też mam podobny problem proszę zobaczyć (link wideo poniżej) . Coś mi pstryka w aparacie zapłonowym chyba ,sprawdzałem i lekko podczyściłem kopułkę i przepływomierz dalej jest to samo. Proszę mi podpowiedzieć co należy wymienić mi się wydaje że świece no ale nie wiem.

https://www.youtube.com/watch?v=LacO_3CpNOs
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 sty 2018, 17:24
Posty: 4 (1/0)
Auto: Mazda 323f BA 1995 1,5l 16v
88 KM

Postprzez Andrzej414 » 24 maja 2018, 09:34

Weź ino kable zmień bo gdzieś jest przebicie. No chyba że aparat ma przebicie. Po ciemku będzie wszystko widać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 10:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez Martinator » 9 lip 2018, 06:40

Witam,
Podepne sie tu..
Mam to samo jada jade a tu nagle pach wskazniki gasna cala deska kaput silnik gasnie brak wspomagania.. troche to irytujace i niebezpieczne bo przeciez moge leciec np 100/h i wjade w row.
Auto benzyna bez gazu ostatnio robilem rozrusznik (wymiana) ale wczesniej tez tak sie dzialo,. oleje filtry KWN nowe swiece ok wszystko na czas na biezaco..
M
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2007, 19:11
Posty: 63 (4/0)
Skąd: Kraków
Auto: mazda 626 GW 2.0 136KM kombi. 1999r.
kolor
Szampanski zloty

Postprzez Marek 161BD081 » 9 lip 2018, 06:53

To mi raczej wygląda na jakiś brak kontaktu gdzieś w instalacji.
Sprawdź na początek klemy na akumulatorze czy nie są poluzowane.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Martinator » 18 lip 2018, 07:32

Witam,
Bylem u mechaniora: alternator daje 13.5V max a pod obciazeniem spada do 12V- tester pokazuje wymien aku. Wymontowali altka i okazal sie ok – byla jakas jedna sruba luzno dokrecona- brak kontaktu, dokrecili i wlozyli spowrotem. Zobaczymy...
Czy to moglo byc powodem zgasniecia auta czy np walnieta kostka stacyjki?
M
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2007, 19:11
Posty: 63 (4/0)
Skąd: Kraków
Auto: mazda 626 GW 2.0 136KM kombi. 1999r.
kolor
Szampanski zloty

Postprzez Marek 161BD081 » 18 lip 2018, 09:43

Trudno jednoznacznie powiedzieć – pojeździsz i będziesz wiedział.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323