Obroty
1, 2
Nie wiem co jest z moja madzia. Jak silnik chodzi na wolnych obrotach (normalnie ok 750 obr/min) to spadaja one co jakis czas do 500 obr/min. Co moze byc przyczyna?
2003-2007 323F BA Z5
2007-2011 323F BA KF
2011-....... 3 BK Y6
2007-2011 323F BA KF
2011-....... 3 BK Y6
- Od: 9 cze 2004, 20:05
- Posty: 83
- Skąd: Pruszcz Gd
- Auto: Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD EX+
miałem coś podobnego w mojej madzi też mi skakały obroty i to od ok 850 do 2200 już jechałem do majstra zeby coś poradził i jak już byłem u niego to zaczeła chodzić normalnie i tak jest do dzisiaj jest wszystko ok
-
Pyton162
czesc , aj tez w swoim mam cos takiego od czasu do czasu znaczy czasem jest tak ze skacza innym razem jest ok i nie moze nikt postawic 100% diagnozy ja to jeszcze mam wrazenie ze jakby byl ciut slabszy i glosniej pracowal na wolnych obrotach.pzdr.ja mam sielnik 1840 16vdohc bp.
- Od: 17 cze 2004, 12:43
- Posty: 6
- Auto: ford eskort GT USA 1.8 16VDOHC
Miałem to samo, ASO mi podniosło wolne obroty i przestały też spadać
A w ogóle to można zrobić próbę samemu mostkując złącza TEN i GND w gnieździe Diagnosis, a następnie kręcić śrubą na przepustnicy.
Pozdrowienia
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
- Od: 12 wrz 2004, 17:39
- Posty: 294
- Skąd: Katowice
- Auto: M6 '06/07 MZR-CD 2.0 143KM DPF
marek napisał(a):TPS, Sonda lambda, przewody zapłonowe.
Ja stawiam na silnik krokowy, czyszczenie WD40 i po sprawie
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
- Od: 28 wrz 2005, 07:23
- Posty: 1181
- Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
- Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI
Luki1010 napisał(a):Ja stawiam na silnik krokowy
gdzie szukać ten silnik w Z5?? i w jaki sposób go przeczyścic?? trzeba go wymontować?
- Od: 15 paź 2005, 22:09
- Posty: 363
- Skąd: UK
- Auto: Mazda 5 Sport 2.0 benzyna
była: Honda Accord i-Ctdi Sport 2006r
Mazda 323C 1,5i
Ja też tak mam....ale u mnie to jest spowodowane zwiększeniem poboru prądu...przez radio, ogrzewanie tylnej szyby....wentylator...itp.
Jeśli też tego wszystkiego używasz...to obroty na chwilę muszą spadać. Zresztą powinno się tak również dziać w momencie np hamowania.
Jeśli też tego wszystkiego używasz...to obroty na chwilę muszą spadać. Zresztą powinno się tak również dziać w momencie np hamowania.
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
a ja mam jeszcze inny obiaw a mianowicie w zakresie obrotów od 1500-2500 na poszczególnych biegach po dodaniu gazu nawet dośc delikatnie następuje szarpnięcie i jest ok ale jak znowu spadną obroty do tego przedziału i dodam gazu to znowu jest szarpnięcie i tak wkólko
wkurza mnie to bo żeby tak nie robił muszę często schodzić na niższy bieg i trzymac obroty. czy to też jest wina tego zabrudzonego silniczka krokowego? auto było regulowane u gazownika ale po 2 miechach znowu się to pojawiło
- Od: 15 paź 2005, 22:09
- Posty: 363
- Skąd: UK
- Auto: Mazda 5 Sport 2.0 benzyna
była: Honda Accord i-Ctdi Sport 2006r
Mazda 323C 1,5i
bartek_bart napisał(a):Luki1010 napisał(a):Ja stawiam na silnik krokowy
gdzie szukać ten silnik w Z5?? i w jaki sposób go przeczyścic?? trzeba go wymontować?
Znajduje się on zaraz obok przepustnicy od strony kabiny pasażerskiej, podłącznoa jest do niego kostka z kablami, mocowany na dwie śrubki zgóry i z dołu. Czyszczenie polega na usunięciu sadzy z samego silniczka oraz wnęki w której siedzi. Trzeba wszystko spsikać WD40 a potem oczyścić jakąś miękką szmatką. Ot cała filozofia.
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
- Od: 28 wrz 2005, 07:23
- Posty: 1181
- Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
- Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI
bartek_bart napisał(a):a ja mam jeszcze inny obiaw a mianowicie w zakresie obrotów od 1500-2500 na poszczególnych biegach po dodaniu gazu nawet dośc delikatnie następuje szarpnięcie i jest ok ale jak znowu spadną obroty do tego przedziału i dodam gazu to znowu jest szarpnięcie i tak wkólkowkurza mnie to bo żeby tak nie robił muszę często schodzić na niższy bieg i trzymac obroty. czy to też jest wina tego zabrudzonego silniczka krokowego? auto było regulowane u gazownika ale po 2 miechach znowu się to pojawiło
kable i swiece bym sprawdzil
pozdr
- Od: 15 gru 2005, 22:36
- Posty: 60
- Skąd: Midlands
- Auto: 323F Imola 1998 1.5 16V
Xtreme3 napisał(a):Nie wiem co jest z moja madzia. Jak silnik chodzi na wolnych obrotach (normalnie ok 750 obr/min) to spadaja one co jakis czas do 500 obr/min. Co moze byc przyczyna?
U mnie przyczyna byla zabrudzona przepustnica.
Sprobuj tez nieco obroty podniesc.
pozdr
- Od: 15 gru 2005, 22:36
- Posty: 60
- Skąd: Midlands
- Auto: 323F Imola 1998 1.5 16V
CoXo napisał(a):kable i swiece bym sprawdzil
świece nowe 5tyś km temu kupiłem NGK kabli nie wymieniałem
- Od: 15 paź 2005, 22:09
- Posty: 363
- Skąd: UK
- Auto: Mazda 5 Sport 2.0 benzyna
była: Honda Accord i-Ctdi Sport 2006r
Mazda 323C 1,5i
CoXo napisał(a):kable i swiece bym sprawdzil
Sorki...ale to nie kable ani nie świece...bo dzieje się to tylko w pewnym zkresie obrotów. Gdyby były świece lub kable walnięte najbardziej byłoby to odczywalne w dolnej partii odrotów a nie w przedziale 1500-2500.
Ostatnio edytowano 29 sty 2006, 01:38 przez farciarz, łącznie edytowano 1 raz
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
farciarz napisał(a):w przedziale 1500-2500
no właśnie mi poszarpuje w tym zakresie obrotów nawet nieraz do 3 tyś ale powyzej juz nie. a lekkie falowanie obrotów i spadki do 400-500 obr to na luzie
- Od: 15 paź 2005, 22:09
- Posty: 363
- Skąd: UK
- Auto: Mazda 5 Sport 2.0 benzyna
była: Honda Accord i-Ctdi Sport 2006r
Mazda 323C 1,5i
Witam, u mnie też skacze na wolnych obrotach, czasami chodzi normalnie, czasami słychać spalanie stukowe i jest to uszkodzony przepływomierz. Wymieniałem wszystko co tu pisaliscie, kable świece filtry czyszczenie różnych pierdół. Sprawdźcie u siebie. Ale ja stawiam na przepływke. Pozdrawiam
Była Mazda 323 BG 1,8 GT 16V DOHC
Jest Honda CRX ED9 Turbo
Jest Honda CRX ED9 Turbo
- Od: 6 lis 2004, 16:14
- Posty: 22
- Skąd: Piła
- Auto: Mazda 323 BG 1,8 GT 16V DOHC
Bakajoko napisał(a):Witam, u mnie też skacze na wolnych obrotach, czasami chodzi normalnie, czasami słychać spalanie stukowe i jest to uszkodzony przepływomierz.
bartek_bart napisał(a):no właśnie mi poszarpuje w tym zakresie obrotów nawet nieraz do 3 tyś ale powyzej juz nie. a lekkie falowanie obrotów i spadki do 400-500 obr to na luzie
Niestety to właśnie bardzo możliwa przyczyna tych objawów
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
czy można w jakiś sposób sprawdzić czy przepływomierz jest dobry i działa ok??
- Od: 15 paź 2005, 22:09
- Posty: 363
- Skąd: UK
- Auto: Mazda 5 Sport 2.0 benzyna
była: Honda Accord i-Ctdi Sport 2006r
Mazda 323C 1,5i
tak mozna, bierzesz sciagasz obuodowe od filtra ta gorna, wykrecasz przeplywomierz, jak w srodku przeplywomierza znajduje sie taka cieniutka blaszka, tzn ze jest dobry, jak blaszki nie ma to czekaja cie spore wydatki, pozdro
-
Pyton162
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości