Obroty

Postprzez Xtreme3 » 29 paź 2004, 19:32

Nie wiem co jest z moja madzia. Jak silnik chodzi na wolnych obrotach (normalnie ok 750 obr/min) to spadaja one co jakis czas do 500 obr/min. Co moze byc przyczyna?
2003-2007 323F BA Z5
2007-2011 323F BA KF
2011-....... 3 BK Y6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2004, 20:05
Posty: 83
Skąd: Pruszcz Gd
Auto: Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD EX+

Postprzez Pyton162 » 29 paź 2004, 20:11

miałem coś podobnego w mojej madzi też mi skakały obroty i to od ok 850 do 2200 już jechałem do majstra zeby coś poradził i jak już byłem u niego to zaczeła chodzić normalnie i tak jest do dzisiaj jest wszystko ok
Pyton162
 

Postprzez zbujtaj » 29 paź 2004, 22:40

czesc , aj tez w swoim mam cos takiego od czasu do czasu znaczy czasem jest tak ze skacza innym razem jest ok i nie moze nikt postawic 100% diagnozy ja to jeszcze mam wrazenie ze jakby byl ciut slabszy i glosniej pracowal na wolnych obrotach.pzdr.ja mam sielnik 1840 16vdohc bp.
Początkujący
 
Od: 17 cze 2004, 12:43
Posty: 6
Auto: ford eskort GT USA 1.8 16VDOHC

Postprzez marek » 30 paź 2004, 00:38

TPS, Sonda lambda, przewody zapłonowe. sprawdźcie te rzeczy (przewody jeśli macie wrażenie pracy na 3 garkach na wolnych obrotach podczas ich spadku
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez MiKo » 30 paź 2004, 09:49

Miałem to samo, ASO mi podniosło wolne obroty i przestały też spadać :) A w ogóle to można zrobić próbę samemu mostkując złącza TEN i GND w gnieździe Diagnosis, a następnie kręcić śrubą na przepustnicy.
Pozdrowienia
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2004, 17:39
Posty: 294
Skąd: Katowice
Auto: M6 '06/07 MZR-CD 2.0 143KM DPF

Postprzez lukster » 28 sty 2006, 20:17

marek napisał(a):TPS, Sonda lambda, przewody zapłonowe.


Ja stawiam na silnik krokowy, czyszczenie WD40 i po sprawie :D
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez bartek_bart » 28 sty 2006, 20:43

Luki1010 napisał(a):Ja stawiam na silnik krokowy


gdzie szukać ten silnik w Z5?? i w jaki sposób go przeczyścic?? trzeba go wymontować?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2005, 22:09
Posty: 363
Skąd: UK
Auto: Mazda 5 Sport 2.0 benzyna
była: Honda Accord i-Ctdi Sport 2006r
Mazda 323C 1,5i

Postprzez farciarz » 28 sty 2006, 20:49

Ja też tak mam....ale u mnie to jest spowodowane zwiększeniem poboru prądu...przez radio, ogrzewanie tylnej szyby....wentylator...itp.
Jeśli też tego wszystkiego używasz...to obroty na chwilę muszą spadać. Zresztą powinno się tak również dziać w momencie np hamowania.
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez bartek_bart » 28 sty 2006, 20:58

a ja mam jeszcze inny obiaw a mianowicie w zakresie obrotów od 1500-2500 na poszczególnych biegach po dodaniu gazu nawet dośc delikatnie następuje szarpnięcie i jest ok ale jak znowu spadną obroty do tego przedziału i dodam gazu to znowu jest szarpnięcie i tak wkólko :| wkurza mnie to bo żeby tak nie robił muszę często schodzić na niższy bieg i trzymac obroty. czy to też jest wina tego zabrudzonego silniczka krokowego? auto było regulowane u gazownika ale po 2 miechach znowu się to pojawiło
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2005, 22:09
Posty: 363
Skąd: UK
Auto: Mazda 5 Sport 2.0 benzyna
była: Honda Accord i-Ctdi Sport 2006r
Mazda 323C 1,5i

Postprzez lukster » 28 sty 2006, 21:46

bartek_bart napisał(a):
Luki1010 napisał(a):Ja stawiam na silnik krokowy


gdzie szukać ten silnik w Z5?? i w jaki sposób go przeczyścic?? trzeba go wymontować?

Znajduje się on zaraz obok przepustnicy od strony kabiny pasażerskiej, podłącznoa jest do niego kostka z kablami, mocowany na dwie śrubki zgóry i z dołu. Czyszczenie polega na usunięciu sadzy z samego silniczka oraz wnęki w której siedzi. Trzeba wszystko spsikać WD40 a potem oczyścić jakąś miękką szmatką. Ot cała filozofia.
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez CoXo » 28 sty 2006, 23:40

bartek_bart napisał(a):a ja mam jeszcze inny obiaw a mianowicie w zakresie obrotów od 1500-2500 na poszczególnych biegach po dodaniu gazu nawet dośc delikatnie następuje szarpnięcie i jest ok ale jak znowu spadną obroty do tego przedziału i dodam gazu to znowu jest szarpnięcie i tak wkólko :| wkurza mnie to bo żeby tak nie robił muszę często schodzić na niższy bieg i trzymac obroty. czy to też jest wina tego zabrudzonego silniczka krokowego? auto było regulowane u gazownika ale po 2 miechach znowu się to pojawiło


kable i swiece bym sprawdzil
pozdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2005, 22:36
Posty: 60
Skąd: Midlands
Auto: 323F Imola 1998 1.5 16V

Postprzez CoXo » 28 sty 2006, 23:42

Xtreme3 napisał(a):Nie wiem co jest z moja madzia. Jak silnik chodzi na wolnych obrotach (normalnie ok 750 obr/min) to spadaja one co jakis czas do 500 obr/min. Co moze byc przyczyna?


U mnie przyczyna byla zabrudzona przepustnica.
Sprobuj tez nieco obroty podniesc.
pozdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2005, 22:36
Posty: 60
Skąd: Midlands
Auto: 323F Imola 1998 1.5 16V

Postprzez bartek_bart » 29 sty 2006, 00:07

CoXo napisał(a):kable i swiece bym sprawdzil


świece nowe 5tyś km temu kupiłem NGK kabli nie wymieniałem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2005, 22:09
Posty: 363
Skąd: UK
Auto: Mazda 5 Sport 2.0 benzyna
była: Honda Accord i-Ctdi Sport 2006r
Mazda 323C 1,5i

Postprzez farciarz » 29 sty 2006, 00:41

CoXo napisał(a):kable i swiece bym sprawdzil


Sorki...ale to nie kable ani nie świece...bo dzieje się to tylko w pewnym zkresie obrotów. Gdyby były świece lub kable walnięte najbardziej byłoby to odczywalne w dolnej partii odrotów a nie w przedziale 1500-2500.
Ostatnio edytowano 29 sty 2006, 01:38 przez farciarz, łącznie edytowano 1 raz
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez CoXo » 29 sty 2006, 01:31

Bede sie jednak przy kablach upieral :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2005, 22:36
Posty: 60
Skąd: Midlands
Auto: 323F Imola 1998 1.5 16V

Postprzez bartek_bart » 29 sty 2006, 13:54

farciarz napisał(a):w przedziale 1500-2500


no właśnie mi poszarpuje w tym zakresie obrotów nawet nieraz do 3 tyś ale powyzej juz nie. a lekkie falowanie obrotów i spadki do 400-500 obr to na luzie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2005, 22:09
Posty: 363
Skąd: UK
Auto: Mazda 5 Sport 2.0 benzyna
była: Honda Accord i-Ctdi Sport 2006r
Mazda 323C 1,5i

Postprzez Bakajoko » 29 sty 2006, 16:07

Witam, u mnie też skacze na wolnych obrotach, czasami chodzi normalnie, czasami słychać spalanie stukowe i jest to uszkodzony przepływomierz. Wymieniałem wszystko co tu pisaliscie, kable świece filtry czyszczenie różnych pierdół. Sprawdźcie u siebie. Ale ja stawiam na przepływke. Pozdrawiam
Była Mazda 323 BG 1,8 GT 16V DOHC
Jest Honda CRX ED9 Turbo
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 lis 2004, 16:14
Posty: 22
Skąd: Piła
Auto: Mazda 323 BG 1,8 GT 16V DOHC

Postprzez farciarz » 29 sty 2006, 17:03

Bakajoko napisał(a):Witam, u mnie też skacze na wolnych obrotach, czasami chodzi normalnie, czasami słychać spalanie stukowe i jest to uszkodzony przepływomierz.



bartek_bart napisał(a):no właśnie mi poszarpuje w tym zakresie obrotów nawet nieraz do 3 tyś ale powyzej juz nie. a lekkie falowanie obrotów i spadki do 400-500 obr to na luzie



Niestety to właśnie bardzo możliwa przyczyna tych objawów :|
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez bartek_bart » 29 sty 2006, 22:15

czy można w jakiś sposób sprawdzić czy przepływomierz jest dobry i działa ok??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2005, 22:09
Posty: 363
Skąd: UK
Auto: Mazda 5 Sport 2.0 benzyna
była: Honda Accord i-Ctdi Sport 2006r
Mazda 323C 1,5i

Postprzez Pyton162 » 29 sty 2006, 22:42

tak mozna, bierzesz sciagasz obuodowe od filtra ta gorna, wykrecasz przeplywomierz, jak w srodku przeplywomierza znajduje sie taka cieniutka blaszka, tzn ze jest dobry, jak blaszki nie ma to czekaja cie spore wydatki, pozdro
Pyton162
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323