Strona 1 z 1

Delikatny wyciek "z boku silnika" od strony rozrzą

PostNapisane: 24 lip 2008, 14:27
przez MAXIMUS
Witam

Powstał mi delikatny wyciek tak jak wyżej napisałem – z boku silnika pod pokrywą rozrządu o ile dobrze rozumuje.

Czy tam jest jakaś uszczelka po ta pokrywą ??

I czy tam w rozrządzie jest łańcuch ( co zrozumiałe by było ), że mógł się pojawić olej od smarowania tego łańcucha, czy pasek ( a pasek pracuje bez smarowania :| ).
Więc skąd to się mogło pojawić.<jelen>

Laik jestem, więc proszę podejść z wyrozumiałością ;P

Pozdrawiam

PostNapisane: 24 lip 2008, 14:38
przez dexter
Idąc od góry to może być spod pokrywy zaworów niżej to z uszczelniacza wałka rozrządu, a jak jeszcze niżej to spod głowicy.

PostNapisane: 24 lip 2008, 14:46
przez MAXIMUS
To pojawiło się "mniej więcej" na wysokości tej pokrywy rozrządu, a w sumie też patrząc to uszczelka pokrywy zaworów wydaje się być bardzo szczelna i nie daje znaków przepuszczania oleju.

Czyli to ten uszczelniacz ?

A jak to wygląda i jaki koszt mniej więcej tego uszczelniacza.

I mam zapytanie czy w silnikach 1,5 występuje pasek czy łańcuch ? <jelen>

PostNapisane: 24 lip 2008, 14:55
przez qbass
MAXIMUS napisał(a):Czyli to ten uszczelniacz ?

Najlepiej zrób zdjęcie.

MAXIMUS napisał(a):A jak to wygląda i jaki koszt mniej więcej tego uszczelniacza.

Wygląda jak zwykły simmering (bo tym właściwie jest), kosztuje ~40 zł.

MAXIMUS napisał(a):I mam zapytanie czy w silnikach 1,5 występuje pasek czy łańcuch ?

Pasek.

PostNapisane: 24 lip 2008, 14:58
przez MAXIMUS
oki .. zrobię zdjęcie po pracy i wrzucę ;)

Będzie wtedy wiadomo o czym rozmawiamy :]

PostNapisane: 24 lip 2008, 17:56
przez MAXIMUS
Wklejam fotki z zaciekami, mogą być ciutkę słabo "czytelne" no ale w końcu SEK750 były robione ;)

1)

Obrazek



2)

Obrazek


3)

Obrazek

PostNapisane: 24 lip 2008, 18:22
przez puznies0
miałem to samo w swojej madzi...zrobił mi się zaciek wygladający jakby od oleju i też myslalem ze to wina albo simeringu na wale albo że jakiś problem z głowica jest....... okazało się że to był płyn z chłodnicy a uciekał spod uszczelki pod pompą wody... zobacz czy ci nie brakuje płynu w zbiorniczku wyrownawczym od chłodnicy... jesli zauwazyles ubytki to ja bym stawial na to samo co u mnie... koszt pompy wody to okolo 270 zł, ale do tego rob od razu rozrząd ... lepiej rozbierać to tylko raz bo dostęp jest przes...... rany no chyba że lubisz łamać sobie palce 2 razy:):):) :) :)

PostNapisane: 24 lip 2008, 19:07
przez Pantas
Zerknij tutaj, podobny problem mój, jak rozwiążesz napisz co było ;):

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=

PostNapisane: 24 lip 2008, 19:46
przez MAXIMUS
puznies0 – Z tego co wiem .. to pompa wody jest nówka funkiel .. ledwo śmigana .. ale z tym plynem chłodniczym to ciekawe – poziom jego jest ok .. ale ..

.. ale kiedy kupiłem Madzie w bagażniku była litrowa butelka płynu borygo i sporo z niej ubyło. Czyli płyn został uzupełniony.

Jednak trzasnąłem już moją śliczną Madzią już 1k km a mam ją nie cały miesiąc i ilość cieczy nie zmieniła się.

Chyba, że wycieka bardzo powoli.

No cóż a co do tego temaciku co go podpiąłeś Pantas to też się zorientuję, jednak oglądając uszczelnienie w koło pokrywy zaworu – nie widać ni grama przecieku, więc tak naprawdę to cholera wie.

Mam kumpla na Retkini, takiego wariata co sobie samochód z 4 worków klamotów złożył i 1/4 miasta się później za nim oglądała – więc oblookamy powstałe tu dwa zagadnienia.

Chyba, że ktoś ma jeszcze inne doświadczenie i może się podzielić ?

PostNapisane: 24 lip 2008, 21:39
przez kieresik
puznies0 napisał(a):koszt pompy wody to okolo 270 zł,


coś droga ta pompa

W Carspeed pompa wody japonska GMB kosztuje 117zł

PostNapisane: 25 lip 2008, 19:23
przez Leszek
Sprawdź uszczelkę pod "filter cap". Taki żółty.
U mnie właśnie z tego ciekł płyn chłodniczy przez co na bloku zostawał biały nalot. Ciekło i ciekło a płynu nie ubywało...

PostNapisane: 26 lip 2008, 20:31
przez puznies0
u mnie też na początku ubywało bardzo mało... mi też mowiono jak kupowałem samochod, że cały rozrząd był robiony ale okazało się że może i był wymieniony pasek rozrządu ale rolka prowadząca i napinacz były w stanie opłakanym... i pompa wody juz puszczała takie ilosci płynu że ja dolewałem doslownie litr po przejechaniu sie po mieście... a najlepsze było to że nigdzie nie zostawiala sladow na asfalcie... prawdopodobnie koło pasowe od wału rozpryskiwało go po silniku... a co do kosztów pompy wody to trzeba liczyc sie z ceną w granicach 270 zł ponieważ jesli chodzi o czesci silnika to ja bym nie wstawiał tanich zamiennikow...

PostNapisane: 26 lip 2008, 20:35
przez puznies0
wszedzie gdzie się rozgladalem za pompą krzyczeli mi okolo 270 zl... poza tym u mnie jest silnik 1.8 DOHC i być moze dlatego była duzo droższa niz do 1.5 ... ale jesli rzeczywiscie do mojego silnika mozna bylo dostac taka sama pompe wody za 117 i w dodatku japonskiej firmy to przyznaje ze przepłaciłem...

PostNapisane: 28 lip 2008, 20:39
przez KyRy
MAXIMUS popraw temat na zgodny z regulaminem i zmniejsz zdjęcia do regulaminowych rozmiarów.