Strona 1 z 1

falujace obroty tylko przy puszczonym sprzegle

PostNapisane: 24 cze 2008, 19:12
przez Ziemianin
Witam wszystkich uzytkownikow i mam nastepujacy problem moze ktos juz wczesniej sie zetknal z tym tematem.
Otóż zaraz po wymianie kompletnego sprzegla, po puszczeniu sprzegla na biegu jalowym obroty podnasza sie do ok 1300 -1400, gdy wcisne sprzeglo do oporu jest wszystko normalnie czyli 900.
Druga sprawa jest taka ze gdy wlacze nawiew na 2 to obroty zaczynaja falowac dosc gwaltownie tak ze silnik przygasa (500-1400)
No i na koniec cos rezonuje ale tylko przy puszczonym na maxa sprzegle czyli slysze takie jakby cykanie tykanie ale wystarczy ze dostlownie poloze noge na sprzegle (wcisnie je 2 mm) i cykanie ustaje. Cytkanie sluchac zarowno podczas jazdy jak i podczas postoju.
Jezeli ktos zetknal sie z taka sytuacja to prosze o porade co moze byc przyczyna.

PostNapisane: 3 lip 2008, 20:33
przez graba_81
Witam ja mam dokładnie to samo. Po wymianie sprzęgła – jak wcisnę pedał sprzęgła to mam 900 obr/min a jak puszczę pedał to mam od 1500 do 2000 obr/min. Jeśli ktoś ma jakiś pomysł to proszę, żeby napisał co to może być.

PostNapisane: 4 lip 2008, 07:11
przez Mass-XXL
Otóż przyczyn może być dużo :)
Ziemianin napisał(a):No i na koniec cos rezonuje ale tylko przy puszczonym na maxa sprzegle czyli slysze takie jakby cykanie tykanie ale wystarczy ze dostlownie poloze noge na sprzegle (wcisnie je 2 mm) i cykanie ustaje. Cytkanie sluchac zarowno podczas jazdy jak i podczas postoju.

a sprawdziłeś łożysko oporowe czy dobre jest
Ziemianin napisał(a):Druga sprawa jest taka ze gdy wlacze nawiew na 2 to obroty zaczynaja falowac dosc gwaltownie tak ze silnik przygasa (500-1400)

obciążenie alternatora i akumulatora ja mam to samo :) mam mniejszy aku niż jest podane w książce
Powinien być 80(Ah) a alternator powinien dawać 55(A)

PostNapisane: 4 lip 2008, 23:53
przez farciarz
Mass-XXL napisał(a):Powinien być 80(Ah)
<jelen> <jelen> <jelen>
Chyba jednak się mylisz bo to nie diesel...powinno być chyba 60 Ah. Co do obciążenia alternatora i akumulatora...to piszesz bzdury. W przypadku obciążenia prądem komputer dostaje sygnał...i podnosi obroty a nie powoduje ich spadek .... max do 1100 może odrobinkę więcej. I to jest właściwa reakcja, a nie spadek na 500 i podbicie do 1400. Jeśli masz tak też u siebie, to masz problem ... i nie jest to normalne.

Zresztą opcja szukaj się kłania...