Strona 1 z 1

jaka powinna byc kompresja??

PostNapisane: 9 maja 2008, 18:29
przez zajefajny1234
witam.
Chcialem zapytac jaka jest min.kompresja w tych mazdach,bo ja mam 3 razy po 13 i raz 11.Czy miesci sie w normie ta 11 czy juz nie?

PostNapisane: 9 maja 2008, 20:07
przez Seventh_Star
Stan normalny -12,8 /bar/, minimum 10,1 z tym, że różnica między cylindrami nie powinna przekraczać 1 bar

PostNapisane: 9 maja 2008, 20:12
przez zajefajny1234
a jesli przekracza to co to moze oznaczac?
bo u mnie przekracza i to az o dwa bary:(
dodam jeszcze,ze mam zalozona instalacje gazowa-sekwencja

PostNapisane: 9 maja 2008, 20:19
przez Seventh_Star
Raczej coś nietypowego – mogą być zapieczone pierścienie olejowe, może być pęknięty któryś z pierścieni. Bez zajrzenia raczej nie da się tego ustalić na 100% ...

PostNapisane: 10 maja 2008, 16:58
przez jarekj82
zajefajny1234 napisał(a):bo ja mam 3 razy po 13 i raz 11


oj czuje, że za jakiś czas będzie remoncik...

PostNapisane: 10 maja 2008, 17:20
przez Pioteq25
Kompresja może uciekać przez zawory dodatkowo wypalane gazem. Zapewne przed założeniem gazu silnik nie doczekał się regulacji luzów zaworowych. Lpg montuje się dla oszczędności, które później przydadzą się do naprawy silnika ;)

PostNapisane: 11 maja 2008, 17:59
przez GofNet
     Pierścienie olejowe, to nie, bo kolega nie napisał, że bierze mu olej. Nie mniej jednak może to być:
– pęknięty pierścionek (Seventh_Star),
– rysa/rysy na gładzi cylindrycznej,
– podstawione zawory (Pioteq25), co jest chyba najłatwiejsze i najtańsze do sprawdzenia i "naprawienia". Wiele zależy, jak długo taki stan jest. Im dłużej, tym gorzej, bo wtedy mogą się wypalić zawory i/lub – co gorsze – gniazda zaworowe.

     Najlepiej jechać na "rutynową" regulację zaworów (płytki) i po niej ponownie dokonać badania kompresji. Jeśli zawory były jednak podstawione, będzie to samo, to albo już się wypaliły zawory/gniazda, albo faktycznie któryś z pierścionków zakończył swój żywot. Wtedy to już tanio nie będzie...

     W przypadku wypalonych zaworów, naprawa nie jest droga, bo jedynie w rachubę wchodza uszczelki pod dekiel, głowicę, dolot i wydech, termostat, no i niezbędne (uszkodzone) zawory. Dodatkowo płytki regulacyjne, może uszczelniacze (gdy jednostka z rana puszczała dymki) i lekkie planowanie głowicy. W sumie za dobre części zapłacisz poniżej 500zł. Niestety robota nie jest tania...

Pozdrawiam
..::GofNet::..

PS. Ponoć w ASO regulacja zaworów w Z5 kosztuje 500zł – nie potwierdzałem tego.

PostNapisane: 13 maja 2008, 20:40
przez zajefajny1234
a ile powinien wynosic luz zaworowy?

PostNapisane: 13 maja 2008, 21:40
przez GeedieZ
Podepnę się pod temat:

Ostatnio byłem na kotroli ciśnienia w cylindrach i mechanik pokazał mi jakąś karteczkę mówiąc krótko: wszystko idealnie. Czy to jest możliwe na silniku, który kopci co nie miara i zużywa masakryczne ilości oleju? Miałem wtedy wlany moto-doktor, jesli to ma znaczenie.

PostNapisane: 14 maja 2008, 10:18
przez Seventh_Star
zajefajny1234 napisał(a):a ile powinien wynosic luz zaworowy?


Zimny silnik:
– wlot 0,25-0,31 mm
– wylot 0,25-0,31 mm

PostNapisane: 14 maja 2008, 10:54
przez Artiks
Pioteq25 napisał(a):Lpg montuje się dla oszczędności, które później przydadzą się do naprawy silnika
he he puenta dnia <lol> GeedieZ, koprecha będzie, bo masz wywalone pierścienie zgarniające a nie uszczelniające, kompresyjno-zgarniające.

Zimny silnik: – wlot 0,25-0,31 mm – wylot 0,25-0,31 mm

PostNapisane: 17 kwi 2009, 16:59
przez zajefajny1234
czy na pewno luz zaworowy moze miec takie wachania a nie powinien wynosic stala wartosc? czyli np.wlot 0.25 a wylot 0.31??

PostNapisane: 17 kwi 2009, 19:44
przez bzzyczek
Na wlocie i wydechu ustawia sie takie same wartości tolerancja od 0,25 do 0,31. Jak chcesz stałą wartość ustaw wszystke zawory na 0,27 i będzie najlepiej.

PostNapisane: 2 maja 2009, 11:06
przez zajefajny1234
a jak juz jestem tutaj w tym temacie to moze ktos powiedziec jak sie ustawia ten luz zaworowy?

PostNapisane: 2 maja 2009, 14:59
przez Mariusz1988
a jaka powinna być kompresja w 1.8 16v??