Silnik bierze olej. Co zrobić? Zalac Doctorka czy minerał? Sprzedać czy zmienic motor?

Postprzez Marek 161BD081 » 14 maja 2015, 11:59

0.5l na 150km to ciut za duży ten apetyt na olej :(
Skoro przy odpaleniu nie zostawia zasłony dymnej to uszczelniacze zaworowe są w porządku ale kto wie co się dzieje z pierścieniami?
Nie przegrzałeś go gdzieś?
No i ostatnie – musisz wykluczyć wycieki (szczególnie filtr oleju, pokrywa rozrządu czy okolica aparatu zapłonowego).
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Mieczyslaw » 14 maja 2015, 12:15

A kiedy stwierdzasz, ze pierscienie sa do wymiany? Tez powinien kopcic raczej.
Przegrzac nie przegrzalem ale jak mialem olej w ukladzie chlodzenia bylo na dodatek cos z wentylatorem, ktory sie nie zalaczyl i temperatura podskoczyla dosc mocno ale mam nadzieje, ze w pore zauwazylem. Nie moglem go zgasic niestety wiec nadmuch goracy na maxa na kabine i wskazowka sobie spadala ale to bylo ja wiem, 2 3 miesiace temu? Pozniej byla wymiana uszczelki pod glowica, a tydzien temu wymieniany rozrzad.
Obstawiam wlasnie wyciek. Zobacze wieczorem czy cos nie skapalo przez caly dzien od dolania rano oliwy.

PS. Bardzo bym chcial zeby to byl wyciek
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez Marek 161BD081 » 14 maja 2015, 14:16

Dymienie przy rozruchu to zazwyczaj problem uszczelniaczy na trzonkach zaworów.
Słabe (wytarte) lub co gorsze zapieczone pierścienie olejowe nie zbierają oleju z gładzi cylindra i jest on po prostu spalany.
Możesz ew. zobaczyć jak świece zapłonowe wyglądają. Chociaż raczej nie liczyłbym, że zastaniesz tam zaolejoną świecę.
To wszystko to niestety domysły ale .... już u nie jednego pierścionki się zapiekły :(
U mnie zresztą też.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Crenshaw » 15 maja 2015, 12:23

jak pierścienie poleciały to też będzie kopcił, przecież i przy uszkodzonych uszczelniaczach i przy pierścieniach pojawia się ten sam problem – olej dostaje się do komory spalania, co skutkuje dymieniem.
Obstawiam wyciek.
Obrazek
Keeper of the Art
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:06
Posty: 3761 (89/91)
Skąd: Barlinek
Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'

Postprzez Mieczyslaw » 18 maja 2015, 15:10

Nie wiem co mam myslec ale zrobilem jakies 300km bez zagladania na bagnet "bo mi sie nie chcialo i mialem wyj...ane". Spradzwilem dzisiaj i jest prawie max....
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez rafał88 » 18 maja 2015, 21:54

Nooo to naprawde masz jakas magie :| Silnik robiles, ale znow leje ten cholerny 10w... A od spodu silnika masz wszystko suche?/ przy skrzyni biegow przy paskach?? Sprawdz dobrze.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Mieczyslaw » 18 maja 2015, 22:08

rozrzad byl robiony, paski tez wymieniane. Od spodu sucho... korek lekko mokry ale "bardzo" lekko.
przy skrzyni tu jak lewarek w podloge wchodzi jest dosc mokro ale na tym samym oleju silnik i skrzynia przeciez nie sa, zreszta sladow zadnych nie zostawia
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez rafał88 » 18 maja 2015, 22:15

Takie to gdybanie przez pisanie.. To albo idzie w wydech bo jak sucho to tylko spala nic wiecej.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Mieczyslaw » 18 maja 2015, 22:19

pewnie jakby sie go rozebralo to by bylo wiadomo albo i nie. Nie usmiecha mi sie drugi remont w ciagu 3 lat. Wolalbym chyba zmienic albo auto albo silnik
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez rafał88 » 18 maja 2015, 22:27

Nooo przykro i to bardzo :/

Ale wez posadz kogos w auto a ty stan za autem i niech na posotoju mu podepta w odciecie czy nie wywlala dymu ;) Jak nie wywali ani troszke to musi sie gdzie lac i to zdrowo w trkacie jazdy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Mieczyslaw » 18 maja 2015, 22:28

na zimnym nic nie dymi i kumpel jechal za mna jak dawalem mu w piec i mowil, ze tylko przy zmianie biegow lekki bak... Zreszta dopiero ze zlotu wrocilem wiec palowanie bylo i hamownia gdzie tez do odciecia poszlo i nic
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez rafał88 » 18 maja 2015, 22:36

To sie leje na bank gdzies, nie ma innej opcji. Skoro olej w wydech nie idzie musi sie gdzie lac. A to ze paski miales zmieniane nie znaczy ze sie nieleje. Obmacaj silnik reka dookola czy nie ma gdzie odloznego oleju .
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Mieczyslaw » 18 maja 2015, 22:38

kiedys bedzie trzeba to zrobic, na ta chwile mam gdzies to auto...
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez rafał88 » 18 maja 2015, 22:42

Ojjjoj :P Ja czasem swoje tez mam gdzie a jednak i tak go poprawiam ;)
Zrobilem silnik, to opone wyiebalo, teraz poszlo lozysko prawy tyl no i musze cewke wymianic bo tez juz ma dosc :) Takze nie brakuje roboty :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Mieczyslaw » 18 maja 2015, 22:44

ale przynajmniej wiesz co trzeba zrobic ;) u mnie ani nie cieknie ani nie kopci. A moze jeszcze nie dolalem?
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez rafał88 » 18 maja 2015, 22:46

hmm:) Jakby byl w PL byloby duzo latwiej zdiagnozowac:)

WIem , ale tez i auto robi km :P Od remontu 1450;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Mieczyslaw » 18 maja 2015, 22:48

zdecydowanie duzo latwiej ;)
Od tego jest zeby jezdzilo w koncu
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez rafał88 » 18 maja 2015, 22:49

Nawet wybralbym sie zeby Ci pomoc <głaszcze>

He :D No tak ;) I robi sie te Km calkiem przyjemnie :DKoniec glupot :P

Obmacaj ten silnik reką :P i daj znac co tam wyczujesz;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Mieczyslaw » 18 maja 2015, 22:54

cos kiedys mi sie wydawalo, ze jest na tej "belce"? ktora idzie od pasa przedniego pod silnikiem w strone budy, przez sam srodek
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez rafał88 » 19 maja 2015, 09:20

Ooo ;) Sprawdz dookladnie Mietku i porob zdjecia kalkulatorem nawet dookola silnika,.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323