Podwójny katalizator w Z5, przeróbka na kolektor bez katalizatora czy się da?

Postprzez qbus » 27 lut 2008, 18:55

Jako jeden z wybrańców mam w mojej maździe niezwykły limitowany wynalazek w postaci podwójnego katalizatora. Ale niestety ostatnio samochód na zimnym silniku ma jakiś przedmuch na kolektorze co bardzo słychać, dopiero po nagrzaniu furkotanie znika.
Chciałbym zmienić ten kolektor na normalny bez pierwszego katalizatora i założyć to razem z tym drugim elementem w którym jest złączka elastyczna. Zależałoby mi na nie ruszaniu na razie kolejnego katalizatora bo nie wygląda on źle ( auto ma dobre spaliny i nie ma muła ani nie pali dużo).
I teraz moje pytanie czy możliwa jest taka wymiana na części z nowszym rozwiązaniem ? Czy będzie to do siebie pasować bez przeróbek ? Jak z sondą lambda czy jest ona taka sama i ma taki sam gwint ? Cała przeróbka nie kosztowała by mnie dużo bo mogę sobie założyć części od innej mazdy a jeśli katalizator byłby coś wart to nawet zarobić (chyba że jest on ceramiczny).

Według katalogu bosala wygląda to tak.
http://www.catalogue.bosal.com/pages/ex ... &year=1995
Mojego rozwiązania nie mogę na razie pokazać ale może ktoś już ten temat przerabiał?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2006, 22:36
Posty: 70
Skąd: Częstochowa
Auto: 323F BA 1.5 (Z5) 10 1994

Postprzez chuchErro » 27 lut 2008, 20:05

qbus napisał(a):Chciałbym zmienić ten kolektor na normalny bez pierwszego katalizatora i założyć to razem z tym drugim elementem



polecam rurowy, taki jak ma keel z tego co dobrze pamiętam. Dodaje dużo mocy, ja obecnie czekam na gotówkę i też taki wrzucam;]
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2007, 00:45
Posty: 152
Skąd: Krk/Zawiercie/Dąbrowa G.
Auto: 323F Z5 98r/6 2.0 RF7J 07/3 1.6 Y6 07

Postprzez qbus » 27 lut 2008, 20:23

chuchErro napisał(a):polecam rurowy, taki jak ma keel z tego co dobrze pamiętam. Dodaje dużo mocy, ja obecnie czekam na gotówkę i też taki wrzucam;]


Bardzo jestem ciekaw jak on wygląda ? I skąd taki można załatwić? Ale pewnie nie jest to tania zabawa :(. Dlatego na razie chcę tylko dowiedzieć sie czy da się podmienić te elementy o których pisałem
Ostatnio edytowano 27 lut 2008, 20:27 przez qbus, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2006, 22:36
Posty: 70
Skąd: Częstochowa
Auto: 323F BA 1.5 (Z5) 10 1994

Postprzez Pioteq25 » 27 lut 2008, 20:25

A jaki koszt takiego kolektora do Z5- może bym się skusił :)
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Czeczen » 27 lut 2008, 21:02

O widzę ze ciągniesz temat...:)
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2006, 14:26
Posty: 15
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 136 Ps

Postprzez Gość » 27 lut 2008, 22:26

qbus napisał(a):Bardzo jestem ciekaw jak on wygląda ?

tu zlukaj jak wygląda http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 1&start=15

qbus napisał(a): I skąd taki można załatwić

np w firmach co robią układy wydechowe np viga, el-tec itp

qbus napisał(a):Dlatego na razie chcę tylko dowiedzieć sie czy da się podmienić te elementy o których pisałem


wszystko się da :) ( jak nie spasi to można przecież zastosować elastyczne łączniki, kolanka itp)
ps na dniach wrzucę fotki jak połączyłem kata z kolektorkiem.
pozdrówki
Gość
 

Postprzez sps-snipers » 10 mar 2008, 21:51

A co daje taki kolektor w ogóle? :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez qbus » 26 kwi 2008, 08:47

Długo to bardzo trwało ale wreszcie kolektor wymieniony. Zajęło mi to dwa dni roboty :) (no nie całe tylko popołudnia). Niestety odkręcenie nakrętek łączących dolne kolano z katalizatorem (tych na sprężynach) było ciężkie. Pomogło dopiero porządne zalanie naftą i duży klucz do rur. Przez co uszkodziłem nakrętkę która jak później się okazało nie była zwykłą nakrętką M10 ze skokiem gwintu 1,5. Jej skok to 1,25 co nie jest często spotykanym wymiarem. Kolejny problem to sonda lambda która okazała się za krótka, ale do tego była potrzebna lutownica i 10 min roboty. Uszczelka metalowa kolektora kosztowała mnie 36 zł (Ajusa) co jak się później okazało było zbędne bo orginalna uszczelka była w nienagannym stanie i wyglądała ja ta dopiero co kupiona.

3 zdjęcia dla tych co nie widzieli takiego kolektora:

http://img183.imageshack.us/my.php?image=img1078xa4.jpg
http://img244.imageshack.us/my.php?image=img1077sq9.jpg
http://img244.imageshack.us/my.php?image=img1081va8.jpg

Po wymianie upragniona cisza. :) Nie zauważyłem jakichkolwiek zmian w dynamice. Winę za furkotanie nie ponosił sam kolektor ale kolano pod nim które było już w fatalnym stanie i było już raz spawane. Teraz znowu pękło i już mało brakowało a by całkiem się urwało.

Siateczka w pierwszym katalizatorze mimo 14 lat wygląda idealnie nie jest popękana ani zapchana. Ciekaw jestem tylko czy taki wkład można sprzedać?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2006, 22:36
Posty: 70
Skąd: Częstochowa
Auto: 323F BA 1.5 (Z5) 10 1994

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323