Strona 1 z 7

branie oleju, kopcenie przy odpalaniu, klekot zaworów

PostNapisane: 13 lut 2008, 21:44
przez piottr
Czy ktoś borykał się już z takim problemem, mianowice rozwaliły sie mi uszczelniacze zaworów i autko mi dymi przy odpalaniu nie jest tragicznie ale dymi. Przytym słychać delikatnie któryś zawór. No i tradycyjnie uszczelka pod głowicą. Jaką sumę muszę sobie przygotować. Wlałem do silnika olej MOBIL 1 półsyntetyk. Auto to mazda 323F 1996 r. Po wymianie oleju nie dymi.... :( aha przejechane mam 164 tys..

PostNapisane: 13 lut 2008, 22:05
przez waldii
piottr jeszcze jakbys napisal jaki masz silnik to by bylo wspaniale

PostNapisane: 13 lut 2008, 22:07
przez Piotrek
dziwna sprawa, nie kojarzę, żeby ktoś miał taki problem w maździe. Chyba jesteś pierwszy.

PostNapisane: 13 lut 2008, 22:08
przez piottr
ahh tak... mam silnik 1.5 dhoc 16 V... tak wogóle to słyszałem że przy wymianie zaworu jakigoś musiałbym wymienić popychacze razem ze szklankami na wszystkich zaworach ... może się mylę nie znam zabardzo tego silnika, a chętnie kupiłbym książkę od tego modelu .... coś w stylu sam naprawiam :|

PostNapisane: 13 lut 2008, 22:14
przez nemi
Piotrek napisał(a):dziwna sprawa, nie kojarzę, żeby ktoś miał taki problem w maździe. Chyba jesteś pierwszy.


piottr napisał(a):mam silnik 1.5 dhoc 16 V

Faktycznie dziwna sprawa. W sam raz, żeby przeczytać dział 323 i dowiedzieć się na ten temat bardzo dużo...

PostNapisane: 13 lut 2008, 22:14
przez piottr
a jednak też nie wierzyłem że moja mazda może mi to zrobić, przecież te samochody są naprawdę dobre

PostNapisane: 13 lut 2008, 22:17
przez waldii
piottr napisał(a): tak wogóle to słyszałem że przy wymianie zaworu jakigoś musiałbym wymienić popychacze razem ze szklankami na wszystkich zaworach ... może się mylę

tak mylisz sie.Zmieniasz tylko zaworek i po sprawie(pod warunkiem,ze w Twoim silniczku wystepuje hydraulika)Koszt czesci to ok.70zl plus sylikon do miski olejowej :P
A dymienie jesli jest od oleju to pewnie zapieczone sa pierscienie olejowe.Jeszcze napisz skad jestes to ktos podjedzie i Ci zrobi,takie fajowe chopaki jestesmy <lol>

PostNapisane: 13 lut 2008, 22:25
przez piottr
zawory są hydrauliczne!!! apropo to dymienie to jest mi podejrzane, ale dzisiaj jak wymieniłem olej przestało może dlatego że wlałem mobila 1 półsyntetyk jest gęściejszy i dlatego!!! jeszcze jedno a co z tym zaworem silnik mruczy ładnie ale słychać jakiś klekot jeśli będzie uszkodzona też uszczelka to muszę ściągać głowicę ? przecież on może mi olej brać teraz będe pilnował tego oleju zaniedbałem trochę ale podejrzewam że mi bierze ... :( jestem z sieradza

PostNapisane: 13 lut 2008, 22:26
przez mariofrost
waldii napisał(a):Jeszcze napisz skad jestes to ktos podjedzie i Ci zrobi,takie fajowe chopaki jestesmy

10/10

PostNapisane: 13 lut 2008, 22:36
przez piottr
jaja sobie robisz? , tak poprostu ktoś sobie dojedzie .

PostNapisane: 13 lut 2008, 22:38
przez waldii
piottr napisał(a):jeszcze jedno a co z tym zaworem silnik mruczy ładnie ale słychać jakiś klekot jeśli będzie uszkodzona też uszczelka to muszę ściągać głowicę ?

wlej oleju do silnika na max(na bagnecie max a nie pod korek)i pomaga czasami.Samo cykanie nic nie szkodzi jedynie efekt akustyczny troche nieciekawy.

A po czym poznales,ze masz uszkodzona uszczelke pod glowica???Jak chcesz ja wymienic bez sciagania glowicy to tak jakby sciagnac gacie nie sciagajac spodni.Raczej sie nie da(Jas Fasola tylko to umie ale on Mazd nie naprawia)

PostNapisane: 13 lut 2008, 22:43
przez piottr
bo widzę że uszczelka pod głowicą mi puszcza olejjj... jest mały wyciek.. i tak jak pisałem jeden zawór robi kleklekle :) doslownie ... Czy jest jakaś książka do mazdy mojej ... sam naprawiam czy coś takiego ?

PostNapisane: 13 lut 2008, 22:48
przez waldii
Zazwyczaj jeden zawor slychac.Wymien zaworek(fotorelacje znajdziesz na forum a kupisz go np. www.carspeed.pl)i bedzie cisza.W 626 mialem ten sam problem ale jezdzilem najpierw z cykaczem 2 lata.A ten olej w jakim miejscu wylatuje??Przy aparacie zaplonowym moze?

PostNapisane: 13 lut 2008, 22:53
przez piottr
hmmm olej leci jak by powiedzieć: przód silnika lewa strona jak niżej

____________________
| |
| + korek do olejju |
|___________________|
***
^
| tu jest wyciek.. .


to chyba wszystkko wyjaśnia

PostNapisane: 13 lut 2008, 22:53
przez piottr
soryyy prawa strona te giwazdgi powinny być po prawo .... nie pamiętam czy tam jest aparat zapłonowy .?!

PostNapisane: 13 lut 2008, 23:04
przez waldii
no zdjecie pierwsza klasa <lol> Jaki masz aparat hahaha smiena???


no jak z prawej strony to tam masz aparat zaplonowy.Czesto z niego leci.Musisz go odkrecic i jest tam jeden o-ring,ktory kupisz za 50gr a roboty na 5 minut.Wyczysc dokladnie to miejsce i zobacz jeszcze raz

PostNapisane: 13 lut 2008, 23:27
przez Waluś
smaruwa pewnie spod dekla wyłazi

PostNapisane: 13 lut 2008, 23:43
przez waldii
Waluś napisał(a):smaruwa pewnie spod dekla wyłazi

chyba nie,Waluś looknij na zdjecie<lol> <lol>


piottr napisał(a):____________________
| |
| + korek do olejju |
|___________________|

PostNapisane: 13 lut 2008, 23:52
przez piottr
aparatem robłem a że to sony erikson tak wyszło :)

PostNapisane: 13 lut 2008, 23:53
przez qbass
hahaha hahaha hahaha hahaha waldii, humorek chyba dopisuje?