Strona 1 z 2

Silnik Z5 z lutego 1997roku?

PostNapisane: 3 lut 2008, 21:18
przez kylek
Czy silnik Z5 z lutego 1997r jest juz pozbawiony wady felernych pierscieni olejowych?

PostNapisane: 3 lut 2008, 22:44
przez Adaś
–>323/mx3

PostNapisane: 4 lut 2008, 03:49
przez shady
zdaje sie że tak :) tylko czy poprawnym jest nazywanie pozbawiony ... bylo to jeszcze raz opracowywane :)

PostNapisane: 4 lut 2008, 12:03
przez Lukano
kylek napisał(a):Czy silnik Z5 z lutego 1997r jest juz pozbawiony wady felernych pierscieni olejowych?

Silniki Z5 po liftingu mazdy były poprawione z feralnej wady pierścieni. A z tego co pamiętam, lift był pod koniec 1997 roku, więc nie jest to takie pewne.

PostNapisane: 4 lut 2008, 12:41
przez gadula
Lifting w BA trwał dłuższy czas, najpierw zmieniono silnik, potem wygląd wnętrza, a na koniec znaczki. Aby rozpoznać silnik, najłatwiej będzie zdjąć pokrywę zaworów. Jeśli między wałkami będzie łańcuszek, to silnik jest sprzed liftu, a jeśli będzie bez łańcuszka i oba wałki będą napędzane z paska rozrządu, to silnik jest już po lifcie. Czyli więc teoretycznie pozbawiony wady zapiekających się pierścieni :)

PostNapisane: 4 lut 2008, 13:35
przez soul
ojej a po co tak inwazyjnie :D podaj nam swoj VIN , albo sam sprawdz... popatrz na 6 ostatnich listerek swojego VINu od mazdy... jezeli sa powyzej 605120 to znaczy ze masz silnik po lifcie z rozrzadem napedzanym paskiem ktory napedza dwa walki.. bez lancuszka

PostNapisane: 4 lut 2008, 14:02
przez kylek
to chyba nieciekawie bo vin auta to JMZBA145201542540 wiec wg kolegi soul'a i numeru vin jest z przed liftu ; / :P

PostNapisane: 4 lut 2008, 16:36
przez soul
no niestety przed liftinowy egzemplarz... przynajmniej przed liftingowy silnik

PostNapisane: 5 lut 2008, 19:05
przez Gnat80
O cholera,to mój jest tez przed liftem wtedy :(
A jest z połowy kwietnia 97,ale na razie mi nie bierze oliwy ani grama,a mam na budziku 170tyś :D

Moje cudo
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=41645
ObrazekObrazekObrazekObrazek

PostNapisane: 5 lut 2008, 22:50
przez DROPKICK
soul napisał(a):605120

kylek napisał(a):542540

Jesteście pewni tego VIN-u ?? Ja mam z 98 roku, a mam końcówke 165352

PostNapisane: 6 paź 2008, 18:48
przez ja-radek22
mój numer vin to JMZBA145201505029
niby już jest po lifcie lecz jest z lutego 97r
nie bardzo wierze temu numerowi bo mam silnik1.5 16v Z5 a z numero wychodzi mi że silnik ma pojemność 2000CC więc nie wiem co jest nie tak sprawdzałem numer 5 razy
jesli ktoś może niech sprawdzi i odpisze

PostNapisane: 6 paź 2008, 21:32
przez Bart86r
ja też mam taką samą sytuację, po vinie 2000CC a numer poniżej 605120. Nie wymieniałem rozrządu jeszcze to nie wiem jak to wygląda "od środka". MAzda z marca 97.

PostNapisane: 6 paź 2008, 21:59
przez teg
DROPKICK napisał(a):Jesteście pewni tego VIN-u pytajnik Ja mam z 98 roku, a mam końcówke 165352


A to dziwne by było – mam nadzieję że ta identyfikacja po VIN jest prawdziwa, przydałoby się... Albo masz przeszczep dużo starszego silnika :|

ja-radek22 napisał(a):wychodzi mi że silnik ma pojemność 2000CC


Gdzie sprawdzałeś? Internetowe identyfikatory mnie pokazują w większości bzdury.

PostNapisane: 6 paź 2008, 22:48
przez mdubik
ciekawy jestem czy wada zapiekajacych sie pierscieni w silniku Z-5 przed liftem dotyczy wszystkich silnikow czy moze od ktores serii ten mankament wystepuje nagminnie. czemu tak pisze bo sam mam Z-5 z poczatku produkcji 178tys. na zegarku jezdze na polsentetyku i nie mam takiego problemu i zlego slowa o tym silniku nie moge powiedziec.

PostNapisane: 15 paź 2008, 10:19
przez m@riusz
ja mam końcówkę 205115 mazda 323C z grudnia 95r i rozrząd mam na pasku.

PostNapisane: 15 paź 2008, 11:50
przez Devo_Y
czyli pewnie po przeszczepie :D

PostNapisane: 15 paź 2008, 12:53
przez strOOs
DROPKICK Twoje autko to na 100% nie jest 1998r.
Masz nawet stara klape z "guzikiem", stare boczki, stara deske, stare znaczki. Lampy przednie chyba tez.

Jest to najwyzej 1996, bo od 1997 juz sie zaczynaly zmiany czesci.

Moja 1998 ma numer ponad 650000. Podaj caly VIN to wieczorem podam Ci z kiedy jest auto.

PostNapisane: 15 paź 2008, 17:37
przez i am
gadula napisał(a):Lifting w BA trwał dłuższy czas, najpierw zmieniono silnik, potem wygląd wnętrza, a na koniec znaczki. Aby rozpoznać silnik, najłatwiej będzie zdjąć pokrywę zaworów. Jeśli między wałkami będzie łańcuszek, to silnik jest sprzed liftu, a jeśli będzie bez łańcuszka i oba wałki będą napędzane z paska rozrządu, to silnik jest już po lifcie. Czyli więc teoretycznie pozbawiony wady zapiekających się pierścieni :)


silnik po lifcie nie jest pozbawiony wady zapiekajacych sie pierscieni

PostNapisane: 15 paź 2008, 18:06
przez Pioteq25
Z mojego rozeznania silnik Z5 po lifcie przeszedł trzy zmiany:
– pasek idzie przez dwa wałki zamiast łańcucha
– przepustnica bez dodatkowej rury do krokowego
– brak elektrozaworu od podnoszenia ciśnienia na listwie wtryskującej- rurka idzie bezpośrednio do kolektora ssącego

Pierścienie przez całą produkcję Z5 były takie same – posiadam model z 12.1994 przebieg oryginalny 203tys, olej full syntetyk 5W40 i NIE BIERZE oleju, pracuje jak szwajcarski zegarek.

PostNapisane: 15 paź 2008, 22:47
przez mdubik
Pioteq25 napisał(a):Z mojego rozeznania silnik Z5 po lifcie przeszedł trzy zmiany:
– pasek idzie przez dwa wałki zamiast łańcucha
– przepustnica bez dodatkowej rury do krokowego
– brak elektrozaworu od podnoszenia ciśnienia na listwie wtryskującej- rurka idzie bezpośrednio do kolektora ssącego

Pierścienie przez całą produkcję Z5 były takie same – posiadam model z 12.1994 przebieg oryginalny 203tys, olej full syntetyk 5W40 i NIE BIERZE oleju, pracuje jak szwajcarski zegarek.


czyli nasze madzie poprzednio mialy dobrych wlascicieli ktorzy dobrze o nie dbali.