Silnik Z5 z lutego 1997roku?

Postprzez kylek » 3 lut 2008, 21:18

Czy silnik Z5 z lutego 1997r jest juz pozbawiony wady felernych pierscieni olejowych?
Początkujący
 
Od: 29 gru 2007, 16:52
Posty: 10
Skąd: Lublin
Auto: Honda Accord Coupe VI

Postprzez Adaś » 3 lut 2008, 22:44

–>323/mx3
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez shady » 4 lut 2008, 03:49

zdaje sie że tak :) tylko czy poprawnym jest nazywanie pozbawiony ... bylo to jeszcze raz opracowywane :)
Hoobi Rally Team: http://www.hoobi-rt.pl
Mechanika pojazdowa ; Serwis opon. Zniżki dla mazdowiczów. http://www.h-rt-auto.firmy.net / 513 188 290
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2004, 13:14
Posty: 900
Skąd: Szczecin\Gorzów
Auto: 323F GT; 121 Canvas-Top, Favorit Rally version, zielony Pickup

Postprzez Lukano » 4 lut 2008, 12:03

kylek napisał(a):Czy silnik Z5 z lutego 1997r jest juz pozbawiony wady felernych pierscieni olejowych?

Silniki Z5 po liftingu mazdy były poprawione z feralnej wady pierścieni. A z tego co pamiętam, lift był pod koniec 1997 roku, więc nie jest to takie pewne.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez gadula » 4 lut 2008, 12:41

Lifting w BA trwał dłuższy czas, najpierw zmieniono silnik, potem wygląd wnętrza, a na koniec znaczki. Aby rozpoznać silnik, najłatwiej będzie zdjąć pokrywę zaworów. Jeśli między wałkami będzie łańcuszek, to silnik jest sprzed liftu, a jeśli będzie bez łańcuszka i oba wałki będą napędzane z paska rozrządu, to silnik jest już po lifcie. Czyli więc teoretycznie pozbawiony wady zapiekających się pierścieni :)
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2910 (3/26)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez soul » 4 lut 2008, 13:35

ojej a po co tak inwazyjnie :D podaj nam swoj VIN , albo sam sprawdz... popatrz na 6 ostatnich listerek swojego VINu od mazdy... jezeli sa powyzej 605120 to znaczy ze masz silnik po lifcie z rozrzadem napedzanym paskiem ktory napedza dwa walki.. bez lancuszka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez kylek » 4 lut 2008, 14:02

to chyba nieciekawie bo vin auta to JMZBA145201542540 wiec wg kolegi soul'a i numeru vin jest z przed liftu ; / :P
Początkujący
 
Od: 29 gru 2007, 16:52
Posty: 10
Skąd: Lublin
Auto: Honda Accord Coupe VI

Postprzez soul » 4 lut 2008, 16:36

no niestety przed liftinowy egzemplarz... przynajmniej przed liftingowy silnik
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez Gnat80 » 5 lut 2008, 19:05

O cholera,to mój jest tez przed liftem wtedy :(
A jest z połowy kwietnia 97,ale na razie mi nie bierze oliwy ani grama,a mam na budziku 170tyś :D

Moje cudo
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=41645
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2007, 18:19
Posty: 240 (0/3)
Skąd: Tuchola
Auto: Mazda 323F
Mazda 6
Zafira
Peugeot 407
Focus 2005
Mazda 3 BL 2.0

Postprzez DROPKICK » 5 lut 2008, 22:50

soul napisał(a):605120

kylek napisał(a):542540

Jesteście pewni tego VIN-u ?? Ja mam z 98 roku, a mam końcówke 165352
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2006, 15:37
Posty: 1009
Skąd: Rzeszów
Auto: Xedos6, 2.0 V6, 1999 :)

Postprzez ja-radek22 » 6 paź 2008, 18:48

mój numer vin to JMZBA145201505029
niby już jest po lifcie lecz jest z lutego 97r
nie bardzo wierze temu numerowi bo mam silnik1.5 16v Z5 a z numero wychodzi mi że silnik ma pojemność 2000CC więc nie wiem co jest nie tak sprawdzałem numer 5 razy
jesli ktoś może niech sprawdzi i odpisze
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 lut 2007, 20:21
Posty: 24
Skąd: gostyn
Auto: mazda 323f BA 1,5 16v
M6 GG 2.0 141km 03r

Postprzez Bart86r » 6 paź 2008, 21:32

ja też mam taką samą sytuację, po vinie 2000CC a numer poniżej 605120. Nie wymieniałem rozrządu jeszcze to nie wiem jak to wygląda "od środka". MAzda z marca 97.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2008, 23:19
Posty: 36
Skąd: Poznań
Auto: 323F 1.5 BA 1997

Postprzez teg » 6 paź 2008, 21:59

DROPKICK napisał(a):Jesteście pewni tego VIN-u pytajnik Ja mam z 98 roku, a mam końcówke 165352


A to dziwne by było – mam nadzieję że ta identyfikacja po VIN jest prawdziwa, przydałoby się... Albo masz przeszczep dużo starszego silnika :|

ja-radek22 napisał(a):wychodzi mi że silnik ma pojemność 2000CC


Gdzie sprawdzałeś? Internetowe identyfikatory mnie pokazują w większości bzdury.
Jak to jest z tą Mazdą... ;)
Początkujący
 
Od: 2 maja 2008, 19:33
Posty: 25
Skąd: Bydgoszcz

Postprzez mdubik » 6 paź 2008, 22:48

ciekawy jestem czy wada zapiekajacych sie pierscieni w silniku Z-5 przed liftem dotyczy wszystkich silnikow czy moze od ktores serii ten mankament wystepuje nagminnie. czemu tak pisze bo sam mam Z-5 z poczatku produkcji 178tys. na zegarku jezdze na polsentetyku i nie mam takiego problemu i zlego slowa o tym silniku nie moge powiedziec.
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 00:08
Posty: 74
Skąd: hrubieszow
Auto: 323f/95r/1.5-z5/

Postprzez m@riusz » 15 paź 2008, 10:19

ja mam końcówkę 205115 mazda 323C z grudnia 95r i rozrząd mam na pasku.
m@riusz
 

Postprzez Devo_Y » 15 paź 2008, 11:50

czyli pewnie po przeszczepie :D
póki co, niczego nie szukam...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2007, 15:09
Posty: 500
Skąd: duchem wciąż we wRocku ciałem na usrynowie
Auto: 626 GF FS 136KM

Postprzez strOOs » 15 paź 2008, 12:53

DROPKICK Twoje autko to na 100% nie jest 1998r.
Masz nawet stara klape z "guzikiem", stare boczki, stara deske, stare znaczki. Lampy przednie chyba tez.

Jest to najwyzej 1996, bo od 1997 juz sie zaczynaly zmiany czesci.

Moja 1998 ma numer ponad 650000. Podaj caly VIN to wieczorem podam Ci z kiedy jest auto.
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2005, 00:24
Posty: 1884
Skąd: Łódź
Auto: 323F BJ FP LPG

Postprzez i am » 15 paź 2008, 17:37

gadula napisał(a):Lifting w BA trwał dłuższy czas, najpierw zmieniono silnik, potem wygląd wnętrza, a na koniec znaczki. Aby rozpoznać silnik, najłatwiej będzie zdjąć pokrywę zaworów. Jeśli między wałkami będzie łańcuszek, to silnik jest sprzed liftu, a jeśli będzie bez łańcuszka i oba wałki będą napędzane z paska rozrządu, to silnik jest już po lifcie. Czyli więc teoretycznie pozbawiony wady zapiekających się pierścieni :)


silnik po lifcie nie jest pozbawiony wady zapiekajacych sie pierscieni
Ginekologiem nie jestem ale zerknąć mogę.... ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2007, 02:03
Posty: 164
Skąd: Bełchatów/Wrocław
Auto: Mazda 323 f BA; 98r; Z5, AR 156 2,4jtdm 175KM/385NM

Postprzez Pioteq25 » 15 paź 2008, 18:06

Z mojego rozeznania silnik Z5 po lifcie przeszedł trzy zmiany:
– pasek idzie przez dwa wałki zamiast łańcucha
– przepustnica bez dodatkowej rury do krokowego
– brak elektrozaworu od podnoszenia ciśnienia na listwie wtryskującej- rurka idzie bezpośrednio do kolektora ssącego

Pierścienie przez całą produkcję Z5 były takie same – posiadam model z 12.1994 przebieg oryginalny 203tys, olej full syntetyk 5W40 i NIE BIERZE oleju, pracuje jak szwajcarski zegarek.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez mdubik » 15 paź 2008, 22:47

Pioteq25 napisał(a):Z mojego rozeznania silnik Z5 po lifcie przeszedł trzy zmiany:
– pasek idzie przez dwa wałki zamiast łańcucha
– przepustnica bez dodatkowej rury do krokowego
– brak elektrozaworu od podnoszenia ciśnienia na listwie wtryskującej- rurka idzie bezpośrednio do kolektora ssącego

Pierścienie przez całą produkcję Z5 były takie same – posiadam model z 12.1994 przebieg oryginalny 203tys, olej full syntetyk 5W40 i NIE BIERZE oleju, pracuje jak szwajcarski zegarek.


czyli nasze madzie poprzednio mialy dobrych wlascicieli ktorzy dobrze o nie dbali.
Nasze madzie są najlepsze
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 00:08
Posty: 74
Skąd: hrubieszow
Auto: 323f/95r/1.5-z5/

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323