Strona 1 z 1

Wysokie obroty, wysoka temperatura silnika,cieknąca pompa wo

PostNapisane: 21 sty 2008, 00:19
przez Viceroy
No wiec zaczne tak:
Odpalam dzisiaj magdalene, oczywiscie jak zwykle obroty trzymaja sie na poziomie 2000 2500, a tu checa nie zaczynaja spadać, nie przejmując sie tym ruszam.
Podczas zmiany biegów czuć lekkie dławienie sie samochodu, lecz na biegu obroty utrzymują sie w granicach 1500 2300.po wrzuceniu na luz i wcisnieciu sprzegla drastycznie skacza do poziomu powyzej 2500.Po 10 min zaowazam iz wskazówka od temperatury silnika jest na poziomie maximum a w samochodzie jest bardzo gorąco.rezygnuje z dalszej jazdy i zatrzymuje sie na parkingu.

Sprawdzam poziom plynu chlodniczego w pojemniku wyrownawczym i jest na min.
3 tygodnie temu był wymieniany i weszło do mazdy ok. 5 litrow plynu.(wymiana u mechanika)
w okolicach pasków klinowych zobaczylem pod samochodem (na takiej blaszce) mokrą plamę, a obok znajduje sie pompa wodna.

osobiscie nic nie moge stwierdzic bo sie na tym nie znam.

proszę o wszelkie porady.ogolnie ludzie ratunku :( :( :(

PostNapisane: 21 sty 2008, 11:25
przez Viceroy
i co nikt nic nie wie co z tym moze byc nie tak ?

PostNapisane: 21 sty 2008, 12:20
przez M@ster
Witam kolege z Łomży. Zapewne pompa wodna Ci padła.ja ostatnio tez wymieniałem pompe, tez ciekła w okolicy paska klinowego, woda kapala na pasek a on rozbryzgiwał płyn po całej komorze silnika.sprawdz moze jeszcze czy obejma od węża chlodnicy ci sie nie poluzowała oraz stan tego węża ( tego dolnego).moze z niego cieknie.
pozdrawiam

PostNapisane: 21 sty 2008, 12:20
przez Pioteq25
Na zimnym silniku odkręć korek od chłodnicy i w ten sposób sprawdź stan płynu. Być może cały układ jest mocno zapowietrzony i masz gdzieś nieszczelność przy pompie. Podwyższone obroty również wskazują na brak odpowiedniego krążenia płynu. Znajdź dobrego mechanika i niech to obejrzy, bo sam możesz nie dać rady tego zrobić.

PostNapisane: 21 sty 2008, 12:22
przez Pioteq25
M@ster też dobrze radzi z pompą do wymiany.

PostNapisane: 21 sty 2008, 16:00
przez Viceroy
orientujecie sie moze jaki jest koszt zakupu i wymiany takiej pompy do tego modelu ?

PostNapisane: 21 sty 2008, 18:54
przez Viceroy
pojechalem do mechaniora.mechanior wlał do chlodnicy panowie w sumie 4,5 lita plynu.obroty sie wyrównały ale bedzie szukał przyczyny dlaczego 5 litrow ucieklo z obwodu w ciagu miesiaca.

PostNapisane: 21 sty 2008, 19:10
przez M@ster
ja dalem za pompe 130 zł. przy okazji wymienilem tez kompletny rozrzad.

PostNapisane: 22 sty 2008, 15:56
przez Viceroy
mechanik zdiagnozowal ze do wymiany jest pompa wodna koszt pompy 180 zł robocizna 250 + plyn lacznie 450 zł ekstra czas wreszcie pozbyc sie tego grata

PostNapisane: 22 sty 2008, 16:52
przez motolukas
niezle ceni za robote... za 250zł wymieniłbym cały rozrząd z pompa...

PostNapisane: 22 sty 2008, 17:31
przez M@ster
niezle zdziera, gdzie ten mechanik przyjmuje?zebym wiedział kogo omijac ;P zreszta mam swoich mechaników ;P

PostNapisane: 22 sty 2008, 17:58
przez Pioteq25
Wymiana pompy max 50zł za robotę.

PostNapisane: 22 sty 2008, 19:02
przez Viceroy
mazda to nie opel ze wszystko na wieszku jest.
pol samochodu rozebrane he pompa jest za rozrzadem.

daj namiar na tego mechanika za 50 zł bo w Łomży za sama wymiane rozrzadu za mniej jak 200 zł nikt nie chcial ruszyc nawet.

zeby wymienic rozrzad musial bym dorzucic jeszcze 300 zł na te paski i rolki

panowie samochod ma jezdzic a nie byc skarbonką

PostNapisane: 23 sty 2008, 01:03
przez motolukas
ja wszystko robie sam... Własnie zrobiłem w swoim Z5 kapitalke (pierścienie, usczelniacze kpl, rozrząd) Wszystko mnie wyniosło 510zł robota własna.:DD

PostNapisane: 24 sty 2008, 12:53
przez Gawron
Viceroy napisał(a):mazda to nie opel ze wszystko na wieszku jest

To sobie w astrze wymień pompe, albo termostat.
zeby wymienić termoastat trzeba zdiąć rozrząd, a pompa jest częścią rozrządu :D


Pioteq25 napisał(a):Wymiana pompy max 50zł za robotę.

Jak trzeba rozrząd rozpiąć to cena rośnie. Ja za wymiane pompy zapłaciłem 150zł(jakieś 3 lata temu jak jeszcze sam nie potrafiłem:) ), wymiana paska i rolki poszła gratis bo i tak wszystko było zdięte.

PostNapisane: 24 sty 2008, 16:03
przez Majlo
Ja za 520zł wymieniłem rozrząd kompletny, olej z filtrem i sworzeń wahacz. Rozrząd cały i sworzeń wahacza był w tej cenie 520zł.

PostNapisane: 25 sty 2008, 00:29
przez Viceroy
zaplacilem 430 zł za wymiane tej pompy
mechanik polecil sprzedaz samochodu, gdyz moga wystapic niebawem inne usterki

za powod podał przebieg czyli niecale 215 000 km

PostNapisane: 26 sty 2008, 15:14
przez Viceroy
sprzedalem auto, jednoczesnie chcialbym sie pozegnac i podziekowac za wszelka uzyskaną pomoc :)