Hałasują wtryski?

Postprzez radomir » 1 gru 2007, 09:03

Problem jak w temacie, przejrzałem forum i podobne objawy jak u mnie znalazłem tylko w przypadku diesla ...
Po remoncie silnika zaczęły hałasować wtryski – mechanik, który robił madzię twierdzi, że to wtryski. Dźwięk przypomina jakby kawałek metalu leżący na czymś metalowym i wpadający w wibracje, rzężenie jakby, nie potrafię tego dokładnie opisać.
Dźwięk dobiega niby od podszybia, pojawia się w pewnym zakresie obrotów – około 2500-3100. Słyszalny jest zarówno w kabinie jak i na zewnątrz – wtedy głośniejszy jest.
Trochę objawy złagodziło przestawienie aparatu zapłonowego – hałas jest mniejszy.
Czy spotkaliście się z czymś takim u siebie? czy to są wtryski czy coś innego (np. łańcuszek rozrządu) Jak temu zaradzić (poza opcją nowe wtryski) dodam, że dźwięk ten obecny jest bez względu na temperaturę silnika. Czy ktoś z Was z Poznania może użyczyć sprawne wtryski do podmianki, żeby sprawdzić czy to jest to? Czy po remoncie silnik wtryski trzeba jakoś skalibrować?
Dzięki za wszelką pomoc.
Co nas nie zabije to wzmocni, najwyżej portfel mocno odchudzi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 18:18
Posty: 104
Skąd: Poznań
Auto: 323f 1.5 '96r.

Postprzez soul » 1 gru 2007, 10:19

jestes pewien ze to nie oslony wydechu albo spalanie stukowe?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez radomir » 1 gru 2007, 14:05

osłony wydechu na bank nie, bo juz ich nie ma, spalanie stukowe, może, nie mam pojęcia czy to to, czym innym to jeszcze by sie objawiało?
Co nas nie zabije to wzmocni, najwyżej portfel mocno odchudzi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 18:18
Posty: 104
Skąd: Poznań
Auto: 323f 1.5 '96r.

Postprzez Sokool » 1 gru 2007, 16:30

radomir napisał(a):spalanie stukowe, może, nie mam pojęcia czy to to, czym innym to jeszcze by sie objawiało?

Jak z niskich obrotów chcesz szybko przyspieszyć to też huczy? Podjedź do jakiegoś warsztatu żeby Ci sprawdzili kąt wyprzedzenia zapłonu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez radomir » 1 gru 2007, 20:17

To raczej chodzi o rzężenie, jak szybko przyspieszam nie, chyba, ze wchodzę w ten zakres obrotów, potem cisza, jak schodzi z obrotów to w tym zakresie 3100-2500 słychać.
Z tym zapłonem to tak, że przestawił mi mechanik zapłon wg lampy, wtedy mocno hałasowało ale madzia szła jak burza. Ustawił więc zapłon tak by nie było tego dźwięku – to się auto zrobiło zmulone. Teraz mam tak pół na pół....
Generalnie prędkość przyspieszania, schodzenia z obrotów nie ma wpływu na ten halas, tylko zakres obrotów...
Co nas nie zabije to wzmocni, najwyżej portfel mocno odchudzi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 18:18
Posty: 104
Skąd: Poznań
Auto: 323f 1.5 '96r.

Postprzez soul » 1 gru 2007, 23:16

aaa moze katalizator jest wypalony... resztki leza sobie w nim i pod wplywem drgan sobie latają i halasują
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez radomir » 1 gru 2007, 23:21

może i katalizator – to chyba najtańsza opcja – strumienica i heya :) , w przyszłym tygodniu umówię się do kolejnego warsztatu, może ktoś inny posłucha to dojdzie co to jest, zastanawia mnie tylko silna reakcja tego odgłosu na zmianę ustawienia zapłonu.
Czy ktoś z Was wkładał wtryski od innego silnika, czy pasują, czy trzeba je wyregulować po remoncie???
Co nas nie zabije to wzmocni, najwyżej portfel mocno odchudzi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 18:18
Posty: 104
Skąd: Poznań
Auto: 323f 1.5 '96r.

Postprzez Bahamut » 1 gru 2007, 23:38

Czy te objawy, o których piszesz występują tylko na dwóch pierwszych biegach w zakresie tych obrotów? Bo w mojej Mazdzie silnik pracuje bardzo głośno w tym zakresie na 1 i 2 biegu...
Bez Mazdy nie ma jazdy | Mazda Nie Dla Błazna
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2007, 14:39
Posty: 46
Skąd: Gdynia
Auto: 323f BA Z5

Postprzez soul » 1 gru 2007, 23:54

zaplon troche wplywa na prace silnika... u mnie na lekko przyspieszonym ponad wiecej niz 10stopni specjalnie dla gazu czuc ze silnik wytwarze wieksze wibracje podczas obrotow 2000-3000 niz na ustawionym na rowno 10 stopni
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez radomir » 2 gru 2007, 09:23

Bahamut napisał(a):zy te objawy, o których piszesz występują tylko na dwóch pierwszych biegach w zakresie tych obrotów?

Nie, każdy bieg w tym zakresie obrotów :|
Co nas nie zabije to wzmocni, najwyżej portfel mocno odchudzi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 18:18
Posty: 104
Skąd: Poznań
Auto: 323f 1.5 '96r.

Postprzez Bahamut » 2 gru 2007, 13:17

Uff to chociaż ja mogę być spokojny ;)
Bez Mazdy nie ma jazdy | Mazda Nie Dla Błazna
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2007, 14:39
Posty: 46
Skąd: Gdynia
Auto: 323f BA Z5

Postprzez grodek » 3 gru 2007, 12:52

Nie no poprostu juz nie wytrzymam musze sie zapytać wiem ze nie w temacie ale strasznie mnie to męczy jak mozna ustawic zapłon w samochodzie gdzie zapłon jest tranzystorowy i wszystkim steruje komputer?? niech mi ktoś wytłumaczy kto to robił i jak to sie robi bo zjada mnie ciekawość!! chyba ze nie jest to 1,5 DOHC Z5 ?
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły :]
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:32
Posty: 339
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC

Postprzez Sokool » 3 gru 2007, 20:22

grodek napisał(a):Nie no poprostu juz nie wytrzymam musze sie zapytać wiem ze nie w temacie ale strasznie mnie to męczy jak mozna ustawic zapłon w samochodzie gdzie zapłon jest tranzystorowy i wszystkim steruje komputer??

Kręcąc aparatem zapłonowym?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez radomir » 3 gru 2007, 22:06

może źle napisałem, ustawialiśmy, o ile się nie mylę, kąt wyprzedzenia zapłonu przekręcając aparat zapłonowy sugerując się przy tym tym, co widział mechanik świecą stroboskopem gdzieś na dole przy paskach jakichś ;)
Co nas nie zabije to wzmocni, najwyżej portfel mocno odchudzi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 18:18
Posty: 104
Skąd: Poznań
Auto: 323f 1.5 '96r.

Postprzez grodek » 4 gru 2007, 09:05

ok kręcac aparatem zapłonowym tylko czy to cos da jeśli komp w mazdzi i tak zrobi po swojemu? na podstawie odczytu z czujników? sam ustawia zapłon. ma w sobie zapisene cos takiego co sie nazywa mapą i wdług tego cotam ma ustawione odczytuje informacje z czujników i ustawia sam? czy nie? wiec jaki ma sens ustawianie tego samemu?zakręciłem sie:P
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły :]
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:32
Posty: 339
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC

Postprzez grodek » 10 gru 2007, 14:22

i jak z tymi wtryskami ? to one tak hałasują? jak sie tego pozbyć?
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły :]
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:32
Posty: 339
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC

Postprzez radomir » 10 gru 2007, 22:07

Jeszcze nie miałem czasu wybrać sie do mechaniola, póki co zalałem paliwko 98 na BP, albo mi sie wydaje albo jest ciutkę lepiej w tym sensie, że hałas pojawia się w mniejszym zakresie obrotów, ale może to tylko efekt placebo.
Dokładnie się wsłuchałem w te dźwięki – pojawiają się na 1do 3 sekund przy odpalaniu samochodu przy zimnym silniku, w trakcie jazdy są lepiej słyszalne, jeżeli w tym przedziale obrotów będąc nagle wcisnę sprzęgło lub schodzę z obrotów, jak przyspieszam właściwie już tego nie słyszę – dla mnie czarna magia <glupek>
Może uda mi sie oddać madzie przed świętami, mam przy okazji do zrobienia mały wyciek. Na pewno dam znać co z tym było, ale na koniec roku kupa roboty w robocie :( i nie ma czasu na szwędanie się po warsztatach.
Pozdrawiam :)
Co nas nie zabije to wzmocni, najwyżej portfel mocno odchudzi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 18:18
Posty: 104
Skąd: Poznań
Auto: 323f 1.5 '96r.

Postprzez grodek » 10 gru 2007, 23:05

Moze mi sie uda wcześniej bo tez mam otatnio ten problem ,ale chyba to duzo zalezy od paliwa bo pojawiło sie to u mnie po zatankowaniu co prawda 98 na orlenie ,ale wczesniej tam nie tankowałem. Tez mam mały wyciek:P oleju z pod aparatu oring za kilka zł trzeba wymienic w sobote sie tym zajme u zanjomego mechanika i popytam o wtryski co z tym zrobić jak sie cosik dowiem to sie podziele.
Pozdrawiam.
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły :]
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:32
Posty: 339
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC

Postprzez farciarz » 10 gru 2007, 23:51

Sokool napisał(a):
grodek napisał(a):Nie no poprostu juz nie wytrzymam musze sie zapytać wiem ze nie w temacie ale strasznie mnie to męczy jak mozna ustawic zapłon w samochodzie gdzie zapłon jest tranzystorowy i wszystkim steruje komputer??

Kręcąc aparatem zapłonowym?


Sokool...wszystko wszystkim, lecz jesli cos takiego piszesz to odeslij ich chociaz do jakiegos linka lub szykajki na forum a nie dajesz bledne wskazowki by pokrecic sobie aparatem zaplonowym co za przeproszeniem guwno pomoze . Nie zapominajmy o zwarciu pewnych stykow przed ta operacja w gniezdzie diagnostycznym.
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez Sokool » 11 gru 2007, 01:38

Masz rację :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323