Strona 1 z 2

jak wykręcić termostat

PostNapisane: 10 lis 2007, 16:59
przez marcin23
mam taki problem ze mam slabe ogrzewanie a aucie i czytalem ze to może byc termostat i czytalem tez jak go sprawdzić czy jest dobry ale niewiem jak go wykręcic i zeby nic innego nie zrąbać.

PostNapisane: 10 lis 2007, 17:26
przez waldek2000
Możesz sprawdzić go bez demontażu. Uruchom zimny silnik i sprawdzaj temperaturę przewodów (grubych) dochodzących do chłodnicy. Jeśli głowica się nagrzeje a te przewody będą dłużej zimne to OK. Powinny rozgrzać sie w momeńcie "puszczenia" cieczy przez termostat. Jeśli rozgrzewają sie równocześnie z głowicą od cieczy którą przepuszcza niesprawny termostat to niestety jest do wymiany.

PostNapisane: 10 lis 2007, 17:59
przez Gość
A ja powiem tak; termostst NIPPARTS kosztuje coś koło 60pln. Kup sobie nowy i głowa spokojna.Koszt nie wielki a skutki uszkodzonego termostatu na pewno wiesz jakie są...

PostNapisane: 10 lis 2007, 18:03
przez marcin23
dzięki jutro sprawdze i zobacze.

PostNapisane: 10 lis 2007, 18:16
przez marcin23
a mam jeszcze takie pytanie-w zbiorniczku na plyn chłoniczy niema ani kropelki(niewiem czy byla jak kupywałem bo nie popatrzyłem a kupiłem ją miesiąc temu)ale pod zakrętką na samej gorze chłodnicy było ostatnio widać że jest pelna a dziś tam patrzylem i juz nie widać plynu,czyli to może oznaczac ze mam nieszczelną chłodnice i czy to ma jakiś związek z ogrzewaniem?a można dolewać rózne płyny bo niewiem jaki tam jest?czy lepiej wylac wszystko i nalać nowy?jak nowy to gdzie jest ten korek?gdzieś z prawej strony bedzie bo nigdzie go niewidzialem jak szukałem.

PostNapisane: 10 lis 2007, 18:27
przez Gość
zalej nowym.jak nie masz płynu to się nie dziw że leci zimne, pewnie zapowietrzyła się nagrzewnica.Popatrz dobrze bo może gdzieś przecieka pod wężami przy chłodnicy...( u mnie tak było)

PostNapisane: 10 lis 2007, 18:28
przez marcin23
KEEL napisał(a):A ja powiem tak; termostst NIPPARTS kosztuje coś koło 60pln. Kup sobie nowy i głowa spokojna.Koszt nie wielki a skutki uszkodzonego termostatu na pewno wiesz jakie są...

ale niewiadomo czy jest zepsuty,

PostNapisane: 10 lis 2007, 18:35
przez marcin23
KEEL napisał(a):zalej nowym.jak nie masz płynu to się nie dziw że leci zimne, pewnie zapowietrzyła się nagrzewnica.Popatrz dobrze bo może gdzieś przecieka pod wężami przy chłodnicy...( u mnie tak było)

OK.

PostNapisane: 10 lis 2007, 18:41
przez marcin23
a jak sie zapowietrzyla to teraz trzeba naprawiać coś czy wystarczy tylko zalec plynem?

PostNapisane: 10 lis 2007, 19:47
przez Gość
marcin23 napisał(a):ale niewiadomo czy jest zepsuty,

powinno się wymieniać co 2 lata...
marcin23 napisał(a):a jak sie zapowietrzyla to teraz trzeba naprawiać coś czy wystarczy tylko zalec plynem?
trzeba usunąć nieszczelność i zalać układ nowym płynem.Powinno się odpowietrzyć samo.Tylko sprawdzać poziom i dolewać.Ja nigdy nie odpowietrzałem i jest git
pozdro

PostNapisane: 10 lis 2007, 22:17
przez metek323
a co sie stanie z silnikiem jak termostat jest uszkodzony??

PostNapisane: 11 lis 2007, 10:28
przez Gość
może się zaciąć w położeniu otwartym i wtedy silnik jest niedogrzany ale najgorsze jak się wogóle nie otworzy...zagotuje wodę i silnik przegrzany (złom)

PostNapisane: 11 lis 2007, 15:02
przez metek323
a jak silnik jest nie dogrzany to co mu grozi

PostNapisane: 11 lis 2007, 15:29
przez marcin23
jak jest nie dogrzany to pewnie bedzie wiecej palił tak jakby był cały czas na ssaniu tak??

PostNapisane: 30 sie 2009, 22:40
przez Piotrek.84
Jeśli można Zapytać-W którym dokładnie miejscu znajduje się termostat??

PostNapisane: 14 paź 2009, 07:55
przez TomekPerformance
A ja mam pytanie takie pytania:
Mam Mx3- 1.6 ogrzewanie działa ale słabo. Im zimniej na dworze tym zimniej w kabinie ale ciepło leci ale słabsze.
– Czy to może być wina termostatu?
– Jeszcze jedna rzecz to taka że gruba rura która wchodzi do chłodnicy jest zimna a wychodząca jest gorąca. – Płyn jest.
– Czy trzeba spuszczać płyn żeby wymienić termostat?

PostNapisane: 14 paź 2009, 17:39
przez Piotrek.84
Z tego co Wiem padł Ci termostat tj. zaciął się i nie jest w pełni otwarty.
W BA termostat mam jak się kończy ta gruba rura u góry silnika,zaraz koło aparatu zapłonowego a w MX nie wiem :(

PostNapisane: 15 paź 2009, 13:36
przez TomekPerformance
Wymieniłem termostat i jest lepiej ale teraz chyba muszę odpowietrzyć. I szczerze za bardzo nie wiem jak na razie dolewam do chodnicy płyn jak jest miejsce- czy jest na to inny sposób?

PostNapisane: 15 paź 2009, 23:45
przez PAWEL MENDREK
Jakie są ceny termostatów do 323 f bg 1.6 16v? od ilu moge kupic? bo mam do wymianki. Pozdrawiam

PostNapisane: 16 paź 2009, 08:24
przez TomekPerformance
Do Mx3 zaczynały sie od 25 do 35 zł na allegro. Ja kupiłem w InterCarsie za 55. Miałem od razu a nie musiałem czekać. Tym bardziej że jeszcze cene przesyłki sie wlicza.