Strona 1 z 1

Wilgotne świece i zapach benzyny

PostNapisane: 5 lis 2007, 14:06
przez martiii
Słuchajcie po sprawdzeniu świec zauwazyłem ze so lekko wilgotne i czuć benzyno je!!!Swiece so nowe majo około miesiąca!!!Czy moze byc z tym zwiozane ustawienie zapłonu czy raczej dawka paliwa???Kopułka przeczyszczona i palec tak samo kable so dobre!!!

PostNapisane: 5 lis 2007, 14:57
przez qpr
A jak autko zachowuje się przyspieszajac z niskich obrotow? Idzie płynnie? nie ma żadnych "dziur" ?

Widze ze masz autko z tego samego rocznika co ja – może ci się dawać we znaki aparat zapłonowy – przeszukaj forum, było troche info na ten temat.

PostNapisane: 5 lis 2007, 17:22
przez martiii
No własnie cos wydaje mi sie duzy odstep miedzy palcem a kopułko zapłonowo!!i moze byc zasłaba iskra juz mimo nowych swiec???musze sie umówic z mechanikiem na przeglod zapłonu i ustawienie!!a powiedz mi jak u CIebie z ssaniem w te mrozy bo umnie daje prawie 2300 obrotów az mi szkoda silnika, czysciłem juz przepustnice i krokowy...ale niebardzo wiem jak to wyregulowac!!

PostNapisane: 5 lis 2007, 17:24
przez martiii
a autko smiga równiutko i jak przyspieszam i jak chodzi na wolnych obrotach zadnych "dziur" tylko ten nalot na swiecach jakby zabogata mieszanka lub dostawał zaduzo paliwa

PostNapisane: 5 gru 2007, 22:22
przez MARCO-PARK
no umnie to samo tylko ze dzieje sie na 1 i na 4 gaże i co to moze byc??

PostNapisane: 6 gru 2007, 18:08
przez karolq
Zalewa ci silniczek :) Za duża dawka paliwa. A jak ze spalaniem ??Czasem nie zwiększyła ci sie poaliwożernośc madzi ??


w te mrozy bo umnie daje prawie 2300 obrotów az mi szkoda silnika, czysciłem juz przepustnice i krokowy...ale niebardzo wiem jak to wyregulowac!!


i wszystko jasne :) czujniczek temperatury na kolektorze powoli prawdopodobnie umarl :)

PostNapisane: 6 gru 2007, 19:48
przez Maciek 251
qpr napisał(a):A jak autko zachowuje się przyspieszajac z niskich obrotow? Idzie płynnie? nie ma żadnych "dziur" ?

przyśpiesza płynnie, ale w zakresie do około 2700 obrotów mam dziury- co to może być?? :|

PostNapisane: 6 gru 2007, 22:45
przez Gość
Maciek 251 napisał(a):ale w zakresie do około 2700 obrotów mam dziury- co to może być

sprawdź kąt wyprzedzenia zapłonu, świece, i przewody. Ale wydaje mi się że aparacik ma gdzieś przebicie... odkręć kopułkę i oceń stan palca, kopułki wewnątrz czy nie ma nalotu, małych pęknięć itp

PostNapisane: 29 gru 2008, 20:32
przez karmazyn33
podłącze sie do tematu – u mnie mimo że wymieniłem miesiąc temu świece na DensoK16 PR-U 11 po wykręceniu pierwsej z brzegu świecy widzę ze jest cała okopcona czarnym nalotem , co może być przyczyną że nie jest czysta wypalona, ? pewnie coś ze spalaniem?

PostNapisane: 30 gru 2008, 20:08
przez zloty25
kolego zacznij od palca i kopulki wymien na nowe bo jesli kazda swieca jest inna to prawdopodobnie to jest przyczyna skoro swiece sa nowe i nie zaszkodzi zalozyc nowe kabelki wn na probe mialem podobnie i kopulka pomogla , bylo masakrycznie szarpalo przerywalo jak hu hu zalozylem nowa kopulke i paluszek i jest miodzio autko smiga jak nalezy <faja>

PostNapisane: 30 gru 2008, 20:45
przez sebo1607
ja tez sie podlacze,u mnie swiece i kable sa nowe a rano jak odpalam to [tiiit] czuc dlaczego ma taka bogata mieszanke???

PostNapisane: 30 gru 2008, 20:48
przez bzzyczek
zloty25
Masz racje jeśli chodzi o silnik Z5, ale karmazyn33 ma BJ i tam jest silnik ZL i nie ma aparatu zapłonowego tylko sa dwie cewki bezpośrednio nad świecami także raczej kopułka, palec i kable odpadają.

PostNapisane: 30 gru 2008, 22:11
przez karmazyn33
bzzyczek ma rację niema aparatu zapłonowego to jest pełny wtrysk zdaje sie wiec rada zloty25 nic tu nie da, ale dzięki Za zainteresowanie sie tematem

PostNapisane: 30 gru 2008, 23:06
przez bzzyczek
karmazyn33 a ilke dziennie robisz kilometrów? Jesli robisz tylko krótkie odcinki to silnik nie zdązy sie odpowiednio zagrzac i nagar nie zdąży sie wypalic. A ten nalot jest na wszystkich swiecach czy tylko na jednej?

PostNapisane: 30 gru 2008, 23:07
przez grodek
to i ja skorzystam co ile wymienia się świece? i czemu opalone są na rożne kolory?? dwie na siwo a dwie na jasno brązowo hmm?? z tego co czytałem to jak sa na siwo to za uboga mieszanka jak na jasno broaz to oki a jak na czarno to za duzo paliwa ale czemu ja mam dwie takie i dwie takie??

PostNapisane: 31 gru 2008, 00:09
przez karmazyn33
bzzyczek no km to raczej mało bo do pracy mam 5km i z powrotem to samo plus coś po mieście żeby załatwić to góra 15 km więc jak jade do pracy i z to zanim si ę dobrze silnik rozgrzeje juz wyłanczam , może to jest przyczyna , ta którą podałeś,a co do swiec to wykreciłem pierwsza bo nastepna jest z cewka i wiecej rozkrecania . jutro sprawdze reszte i dam znac, jak wygladaja pozostałe