stuki pod obciazeniem do 2000rpm

Postprzez soul » 30 paź 2007, 19:59

Witam, mam takie pytanie/problem... co to moze stukac w silniku w zakresie obrotow od 1000 do 2000 rpm powyzej cichnie... stukot nie jest glosny lecz daje sie go uslyszec jadac w ciszy bez radia ... glownie stuka przy obciazeniu czyli przy dodawaniu gazu i np gdy ruszam ... tak samo moge zaciagnac reczny.. wkrecam silnik do 2000rpm puszczam lekko sprzeglo obroty pod obciazeniem spadaja do 1500 rpm i wlasnie wtedy slychac ten stukot...
... zawory ? tloki ? czy cos innego ? ktos ma jakies pomysly? ;]

dodam ze oleju nie pali, silnik po lificie bez lancuszka rozradu... olej valvoline 10w40
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez radomir » 30 paź 2007, 23:16

Poducha pod skrzynią biegów, silnikiem??? Jak stuka, przy wrzucaniu biegów i puszczaniu sprzęgła, dodaniu mocniej gazu jak się toczy na jedynce??? Komplet poduch – około 500stówek podobno, więc jeżdżę i nie słucham :D
Co nas nie zabije to wzmocni, najwyżej portfel mocno odchudzi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 18:18
Posty: 104
Skąd: Poznań
Auto: 323f 1.5 '96r.

Postprzez soul » 31 paź 2007, 07:57

to nie jest stukot jednorazowy tylko cykliczne stukanie :/ poduszki swoją drogą przy zmianie biegow stukają ale to raz stuknie... a tutaj stuka rowno z silnikiem stuk stuk stuk stuk stuk ;] dzisiaj patrzylem najbadziej nasila sie przy okolo 1900rpm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez soul » 31 paź 2007, 12:19

dodam ze na wolnych obrotach lekko stukaja zawory... czy to mozliwe zeby podczas jazdy ten stuk to byly tez zawory ale cichly powyzej 2000rpm ? :/ i czy normalne jest np to ze zawory podczas jazdy stukaja tylko pod obciazeniem! ? :/
kurde cieszylem sie ze oleju nie pali ...to zamiast tego cos tam stuka kurde :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez ravi » 31 paź 2007, 15:36

Lepiej jedź do fachowca niech to posłucha. Chyba że nagraj ten dźwięk jakoś bo inaczej ciężko komukolwiek powiedzieć. Mogą to być zawory ale mogą to być co gorsza nawet panewki. A moze spalanie stukowe? Sprawdz na paliwie o wyzszej liczbie oktanowej. Napisz tez czy wystepuje ten objaw zarowno na zimnym silniku jak i na rozgrzanym czy tylko po rozgrzaniu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2007, 07:48
Posty: 165
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F 1.6 16V BG 1994

Postprzez soul » 31 paź 2007, 15:47

nie nagram bo dzwiek wystepuje tylko i wylaczenie pod obciazeniem ... i watpie zeby jakikolwiek nagrywacz wychwyci te stukanie podczas jazdy. spalanie stukowe wykluczam bo mam instalacje gazową, i stuka tak samo na benzynie jak i na lpg. na zimnym swoją drogą stukaja zawory ale cichna po przegazowaniu i jest cisza tzn wzgledna cisza bo wlasnie pod obciazeniem znowu cos zaczyna stukac i nie wiem czy to te zawory dalej sie tluka czy cos innego (po nagrzaniu dalej stuka pod obciazeniem) ... panewki mam nadzieje ze nie bo chyba daleko bym tak nie zajechal i nigdy nie pali sie kontrolka cisnienia oleju... a stuk nie jest az tak wyrazny i glosny jednak czasami irytuje... po wlaczeniu nawet nawiewu na 2 szybkosc nie da sie juz stuku uslyszec...
jezdze na LPG, moze ktorens z zaworow sie wypalil ? :/

wczoraj wymienialem olej na valvoline myslalem ze to cos zmieni ale bez zmian... wczesniej jezdzil na nie wiem czym niestety bo auto nie dawno kupilem i nie bylo zadnej informacji na ten temat... ale zlany olej nie zawieral raczego zadnego motodoktorka czy cos... dymu nie puszcza oleju nie pali :/ tak jak wczesniej pisalem wydaje mi sie ze na wolnych obrotach stukaja zaworki, tzn mzoe nie stukaja, jest taki efekt jakby tam ktos wlozyl swierszczyki pod pokrywe zaworow :) i wlasnie nie wiem czy te stukanie pod obciazeniem mozna podlapac tez pod wine zaworow...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez zeusik » 31 paź 2007, 17:15

jakim obciazeniem? jak ciągniesz pług?

moze nie tyle stuka co cyra jak swierszcz przy dodawaniu gazu?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 22:34
Posty: 271
Skąd: Łapy
Auto: 323f 96' :)

Postprzez soul » 31 paź 2007, 19:36

jak sie rozpedzam... tzn lekko przyspieszam na kazdym biegu... i np jak zaciagne reczny wkrece silnik do 2000 rpm i bede probowac ruszyc to tyl siadzie wiadomo obroty spadna silnik bedzie pod obciazeniem i zaczyna wtedy stukac
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez zeusik » 31 paź 2007, 21:35

soul napisał(a):jak sie rozpedzam... tzn lekko przyspieszam na kazdym biegu... i np jak zaciagne reczny wkrece silnik do 2000 rpm i bede probowac ruszyc to tyl siadzie wiadomo obroty spadna silnik bedzie pod obciazeniem i zaczyna wtedy stukac
\

myslalem ze to cykanie podczas jazdy. idz do mechanika. trudno bedzie rozpoznac zwlaszcza wiedzac, ze dzwiek jest ciezko komus przekazac w formie pisemnej <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 22:34
Posty: 271
Skąd: Łapy
Auto: 323f 96' :)

Postprzez Mazdaxxx » 31 paź 2007, 21:53

zawory , panewki co tam wiecej stukac moze ;p ale i tak dobrze ze słyszysz taki stuk pamietam jak bylem u mechaniorai przyjehal gosciu bmw ktory usłyszal stuk dopiero jak mu tłok o głowice zaczol bić (efekt wyruchnych panewek)
323 BG 1.3 16v gaźnik 73KM 1991r
323 BG 1.3 8v wtrysk 67KM 1990r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1991r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1990r
Fiat Tempra 1.6 8v 75KM 1996r
323F BG 1.6 16v wtrysk 88KM 1993r
323f BA 1.5 16v 88KM 1996r
BMW e36 compact 1.6 8v 105KM 1994r
Mx-3 1.6 16v 107KM 1998r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez soul » 1 lis 2007, 00:27

:| :| :| mam nadzieje ze to nie panewki :/ na dniach skocze do mechanika zobaczymy co powie na to :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez soul » 4 lis 2007, 10:43

bylem poradzic sie u mechaniora... stwierdzil on ze to na bank nic z silnika... tzn po dluzszym osluchaniu zaczal slyszec rowniez te stuki... (ja chyba jakies za wrazliwe uszy mam :) ) i mowi ze to na bank nic z silnika i kazal sie nie przejmowac :O ...
dziwne jest to ze na zewnatrz auta nic nie slychac... tylko i wylacznie w srodku auta z zamknietymi drzwiami :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez doktor79 » 6 lis 2007, 13:10

Witam wszystkich klubowiczów, jestem tu nowy... to by bylo na tyle :)

Odnosnie Twego problemu, to u mnie jest identycznie, niemniej nie bagatelizuje tego, a Twego mechaniora to z daleka bym omijal, co twierdzi ze to nic takiego <glupek2>
Tak wiec jak ktos ma jakies rady w tym kierunku, to niech pisze, problem nadal aktualny :(
Pozdr.
Początkujący
 
Od: 6 lis 2007, 13:00
Posty: 9
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 323f BA 1,5 DOHC '98 r.

Postprzez soul » 6 lis 2007, 14:34

ja po dluzszych osluchach sam stwierdzilem ze to napewno nie silnik...diametralne zmiany w ustawieniu zaplonu wogole nie maja wplywu na ten dzwiek (zmiana zaplonu = zmiana sil jakie rozkladaja sie na tloki) wiec stuki napewno nie pochodzą z dolu silnika...

dalej... stwierdzilem ze stuki slychac tylko gdy siedzi sie na fotelu kierowcy :O, podczas podruzy dzwieku tego nie slychac na fotelu pasazera... tym bardziej dyskwalifikuje silnik... stwierdzilem ze albo przerobiony przez gazonikow dolot (wywalone wszystkie rezonatory) ma taki specyficzny dzwiek albo stuka cos w sprzegle, skrzyni biegow :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez Briareos » 6 lis 2007, 15:38

Obejrzyj no dokładnie cały wydech, szczególnie okolice katalizatora. Może masz dziurę i tak się przedmuch objawia. Potem zabierz się za osłony przegubów, czy gumy są całe. Przy okazji też dobrze by było podnieść koło i sprawdzić czy nie ma luzu nadmiernego, zarówno na osi jak i na łożysku.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez radomir » 6 lis 2007, 22:40

u mnie było małe pukanie – raczej terkotanie, ale to przy wciśniętym sprzęgle, może to, ja wymieniłem komplet i jest okej...
Co nas nie zabije to wzmocni, najwyżej portfel mocno odchudzi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 18:18
Posty: 104
Skąd: Poznań
Auto: 323f 1.5 '96r.

Postprzez brii » 6 lis 2007, 22:48

Jak zaczynasz przyśpieszać z obciążeniem (albo mocno przyśpieszać) od 1500obr/min to współczuję silnikowi... Jak tak często i długo robiłeś to mogą być panewki :(
Ale raczej obstawiałbym sprzęgło.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez soul » 6 lis 2007, 23:12

nie no bez przesady wiadomo ze nie cisne do dechy przy niskich obrotach... lecz dzwiek zaczyna sie pojawiac nawet jak leciutko musne pedal gazu juz... im mocniej wciskam to nie wiem czy stuka bo charakterystyczne buczenie przyspieszajacego silnika to zaglusza :)

raczej nie panewki.. zrobilem juz jakis 1000km i ani sie nie nasila anie nie znika cisnienie oleju w normie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez soul » 7 lis 2007, 22:08

dzisiaj zrobilem nastepny dokladny odsluch ... juz chyba popadam w jakas paranoje z tym :)
czy kogos naprowadzi na przyczyne tego dzwieku ISTOTNY fakt ze gdy siedze na fotelu pasazera dzwieku WOGOLE nie slysze? a na fotelu kierowcy dzwiek jest slyszalny...

zaczyna im sie wydawac iz nie jest to stukanei a taki warkot raczej tak jakby amerykanskiego silnika V8... czy to mozliwe ze dolot pozbawiony puszek rezonatorow oraz brak tego weza ktory idzie z obudowy filtra powietrza do tej puszki w nadkolu jest spowodowany tym ze dolot przy przyspieszaniu wydaje takie dzwieki ? :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez lukas.michal » 19 lis 2007, 11:58

Ja mam podobny problem w mazdzie 323f bj 98r. i tez nie wiem skad stuki dopiegaja. Wiekszosc mechanikow twierdzi ze to nie sa odglosy z silnika. Mialem problem u jednego mechani gdy wymienial mi sworzen lewego przedniego wahacza. A mianowicie uszczerbil mi jeden zabek z pierscienia z abs, pewnie przy demontazu. Po tej naprawie zaczlo mi w aucie to cos stukac. Zawiozlem auto spowrotem do nich gdyz wczesniej takiego tykania nie mialem. Stwierdzili ze to nie jest nic zwiazane z ich naprawa, ze tak czasem bywa ze jak sie jedno naprawi to cos innego wyskakuje do naprawy itd. I ze te stuki dobiegaja ze skrzyni biegow. Pewien mechanik stwierdzil ze stuki dopiegaja wlasnie z uszczerbionego pierscienia abs gdyz mial kiedys podobny przypadek, ale wtedy ten pierscien byl wzdluz pekniety i po jego wymianie stuki ustaly.

Opisze szczegolowo owe stuki. U mnie jest to takie klekotanie jak blaszka o blaszke.Tyk, tyk ,tyk ,tyk... Okolo 4 razy na sekunde. Przy wyzszych obrotach stuki tak jakby zaczly 2 razy szybciej tykac. Wystepuja tylko przy dodawaniu gazu.niezaleznie od predkosci czy od wrzuconego biegu. Zawsze stuk jest taki sam. Nic nie slychac przy wysprzeglonym oraz na luzie na postoju badz w ruch takze przy dodawaniu gazu. NA wstecznym stukow nie ma. Gdy silnik jest zimny stukow nie slychac. Gdy jest rozgrzany stuki dosyc glosno slychac,a gdy temp. spada to slychac coraz ciszej. Przy zimnej temp. zewnetrzej gdy silnik rozgrzany a na trasie sie schlodzi to stukow nie slychac.( Mam tak ze na trasie mi wskazowka temperatury spada na minimum, musze cos z tym zrobic, narazie to wymienilem termostat no i jest tak samo, chyba wloze sobie tekture przed chlodnice.).
lukas.michal
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323