Strona 1 z 2

Pytanie o silniczek krokowy

PostNapisane: 15 paź 2007, 10:03
przez felixos
Witam, powoli kończy mi sie silniczek krokowy, widać to na wolnych obrotach, czasami spadają nawet do 200 i cała buda sie trzęsie :(, i teraz pytanie: Kupić nowy ?? czy używany, co o tym sądzicie ?? orientujecie sie może w jakich cenach chodzą nowe i używane ?? Dzięki za wszelkie wskazówki. Pozdrawiam

PostNapisane: 15 paź 2007, 21:31
przez Rascal
A może wystarczy przeciścić??

PostNapisane: 16 paź 2007, 01:08
przez radomir
spróbuj przeczyścić, u mnie też falowały, lekko bo lekko – tak do 500 spadały. Po remoncie – silnik krokowy nie ruszany, tylko wszystko dokładnie przeczyszczone, zapomniałem co to jest falowanie obrotów ;)

PostNapisane: 16 paź 2007, 10:22
przez felixos
Był już czyszczony, i nie pomogło :(, boje sie kupować używanego bo nie wiem w jakim stanie kupie a swoją drogą nie orientuje sie w cenach .

PostNapisane: 16 paź 2007, 13:01
przez Furmii
Wiesz ile kosztuje nowy silniczek krokowy? <glupek2> W aso 2300pln

PostNapisane: 16 paź 2007, 18:35
przez felixos
230 pln ?? ałaaaaaaaaaaaaaaaa......... :( :( :( :( ,A ile można dać za używany ?? a może ma ktoś sprawny silniczek krokowy za rozsądną cene ?? proszę o info na prv.


Info do moderatora: wiem ze takie coś powinien zamieścić w dziale "Kupię", ale jakby nie było to jest kontynuacja wątka.

PostNapisane: 16 paź 2007, 22:03
przez Furmii
Zaraz obok masz wątek kto ma części używane do 323F BA.
Ja krokowca kupiłem za 100pln. Powodzenia <spoko> aha i nie 230 a 2300 pln :D

Silniczek krokowy Mazda 323f

PostNapisane: 11 lis 2007, 17:04
przez Gość
witam serdecznie, od jakiegoś czasu mam problem ze swoją mazda 323F 1489 16v z 1995 r. Prawdopodobnie to silniczek krokowy, próbowałem już go przeczyścić ale niewiele to pomogło. w silniczku tym znajduje sie bolec na którym umiejscowiony jest coś w rodzaju grzybka czy kapturka który porusza się na sprężynie mam pytanie czy powinien sie on tylko poruszać tylko minimalnie czy na całej długości bolca. Jeżeli ktoś miał podobny problem z czymś takim prosze o pomoc bo ten problem z obrotami mnie już wykańcza a może to być coś innego? Prosze o dokładną instrukcję .Dziekuje za pomoc.

guglo81 dołączyłem Twój temat do już istniejącego. KyRy

PostNapisane: 14 lis 2007, 00:28
przez sps-snipers
Sprawdz czy masz szczelny uklad dolotowy.Konkretnie nieopisales swojego problemu,ale sadze,ze faluja ci obroty.Wiec uszczelnij dolot tasma izolacyjna i bedzie po sprawie albo zrob tak jak w tym linku :) http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=43386
Nie laduj sie w koszta,bo na 80% to rozwiaze twoj problem.Pozdrawiam

PostNapisane: 16 lis 2007, 12:21
przez Dry
Witam

Podlaczam sie pod temat. Czy ktos moglby zrobic fotki albo pokazac na schemacie gdzie ow silniczek krokowy sie znajduje ale chodzi mi o 323F BG 1.6i 16V. Chce go przeczyscic (no chyba ze mi sie nie uda:P) ale nie wiem gdzie on jest.

Dzieky

PostNapisane: 25 gru 2007, 21:11
przez KRISMYS
M am pytanie moja madzia to 323F BA 97 r powiedzcie gdzie znależć ten silniczek krokowy bo u mnie też wolne obroty czasami siadają i co to może być raz linka obrotomierza zaskoczy a raz leży i jak ją wymienić

PostNapisane: 26 gru 2007, 12:01
przez gadula
KRISMYS – U Ciebie silniczek krokowy znajduje się na przepustnicy, tzn zaraz za tą czarną rurą a przed kolektorami :] Czyli tak jak w każdym normalnym aucie :]
Co do obrotomierza, to gdy nie działa, to prędkość dalej pokazuje normalnie? Bo ten licznik jest w pełni elektryczny, i jeśli prędkościomierz zawsze jest ok, to możliwe że z tyłu na licznikach coś nie łączy.

PostNapisane: 26 gru 2007, 15:32
przez KRISMYS
prędkośc pokazuje normalnie a powiedz mi felgi do mojej madzi to 4* 100 i średnica 54 czy 56 otworu ?

PostNapisane: 27 gru 2007, 00:38
przez gadula
Jeśli prędkość jest OK. To musisz wyjąć zegary i sprawdzić te śrubki z tyłu, bo przez nie przechodzi prąd do wskaźników. A z felgami to polecam szukajkę, bo temat był już wiele razy wałkowany.

PostNapisane: 27 gru 2007, 15:26
przez konczek
felixos napisał(a):A ile można dać za używany


100-150 zł powinno wystarczyć. Tak jak piszą koledzy spróbuj przeczyścić i koniecznie sprawdzic szczelność dolotu. U mnie sparciała perforowana guma zaraz za przepływomierzem. Nie było to widoczne dopuki jej nie zgiąłem. oklejenie tasma izolacyja wystarczyło by pozbyc sie drgań.

PostNapisane: 27 gru 2007, 15:27
przez konczek
felixos napisał(a):A ile można dać za używany


100-150 zł powinno wystarczyć. Tak jak piszą koledzy spróbuj przeczyścić i koniecznie sprawdzic szczelność dolotu. U mnie sparciała perforowana guma zaraz za przepływomierzem. Nie było to widoczne dopuki jej nie zgiołem. oklejenie tasma izolacyja wystarczyło by pozbyc sie drgań.

PostNapisane: 27 gru 2007, 17:17
przez KRISMYS
Dzięki za podpowiedż nara

PostNapisane: 22 sty 2009, 19:23
przez wonsz
Mam problem z lekko drgającymi obrotami (wskazówka obrotomierza). Odłączyłem sondę, obroty lekko wzrosły, ale dalej falowały. Po odłączeniu kostki od krokowca obroty tylko lekko spadły. Czy to normalne? Bo u kumpla jak odłączył krokowca w swoim escorcie to silnik mu gasł prawie, a u mnie tylko lekko spadły obroty.
Dodam że na ssaniu silnik pracuje równiutko i wskazówka ani drgnie.
Świece wymieniane, kable WN w dobrym stanie, dolot szczelny.

Re: Pytanie o silniczek krokowy

PostNapisane: 5 lis 2010, 21:09
przez boban89
Witam..
problem z obrotami ciag dalszy... po przeczyszczeniu przepustnicy, obroty nadal faluja, zamowilem silniczek krokowy do mojej Madzi 323f BA 98r 1.5 silnik i co sie okazuje mechanik mowi ze to nie ten... :|
sa dwa rodzaje tego silniczka bo sie nei orientuje? oto zdjecie jaki mi wyslal...:
http://img19.allegroimg.pl/photos/orygi ... 1254411468
prosze o szybka pomoc

Re: Pytanie o silniczek krokowy

PostNapisane: 8 lis 2010, 11:07
przez soul
hah przecież to zawór egr...