Strona 1 z 2

Czujnik temperatury – prośba o zdiagnozowanie objawów

PostNapisane: 16 wrz 2007, 18:09
przez yaro2003
Mam pytanko, w ogóle nie reaguje mi wskaźnik od temperatury silnika. Po prostu ani drgnie czy jest możliwe że po prostu padł i można to powiązać z wysokim spalaniem?? Prosze o rade.


Ostatnio założyłem temt, który wpadł do kosza, "mój błąd" jego treść: Panowie mam problem i licze na pomoc. Spalanie w cyklu mieszanym (wiecej na trasie) wynosi mi 11l przy wolnej i spokojnej jeździe ok 80km/h. Nie przyspieszam gwałtownie, nie daje mu po obrotach. Co można zrobić żeby ograniczyć spalanie, może coś trzeba wymienić, wyregulować pytajnik Wy też tak macie? Dodam że silnik to 1,5 DOHC. Co robić? Bo to przestaje się robić zabawne ...

PostNapisane: 16 wrz 2007, 20:58
przez M@ster
Na moje oko padł Ci termostat co powoduje wysokie spalanie.silnik pracuje cały czas jak na ssaniu bo dostaje sygnał ze silnik jest niedogrzany.bylo juz o tym tysiac tematów.
Kłania sie opcja SZUKAJ!

PostNapisane: 17 wrz 2007, 06:54
przez yaro2003
Termostat, ale nawiew dobrze działa. Ogrzewanie chodzi więc chyba nie za bardzo termostat. Można to jakoś sprawdzić ?

PostNapisane: 17 wrz 2007, 10:16
przez polnik@studio
Witam.
Proszę o poprawienie tematu zgodnie z obowiązującym regulaminem działu

<czytaj> http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=4302

Następnie proszę zapoznać się z :

<czytaj> http://forum.mazdaspeed.pl/search.php

pozdrawiam Krzysiek

PostNapisane: 17 wrz 2007, 19:13
przez krystian77
Co do wskażnika temperatury silnika to czujnik można go sprawdzić zwykłym omomierzem. W specyfikacji zapisane jest że w temperaturze 20 stopni rezystancjia wynosi os 2.2 do 2.7 komh, przy 60 stopniach 290 do 340 omów. Jeżeli czujnik jest ok to sprawdź połączenia.
Co do spalania to nie napisałeś czy próbowałeś odczytac błedy z komputera. Ja od tego bym zaczął.

PostNapisane: 17 wrz 2007, 19:14
przez Maciek 251
yaro2003 napisał(a):Termostat, ale nawiew dobrze działa. Ogrzewanie chodzi więc chyba nie za bardzo termostat. Można to jakoś sprawdzić ?

Ja też postawił bym w pierwszej kolejniści na termostat, miałem to samo ostatnio w firmowym passacie, wskazówka od tem. cieczy chłodzącej wiecznie na min nawet po ostrej jeździe i spalanie w granicach 14 l (zamiast 10l) dodam iż tak jak u Ciebie ogzrewanie w środku działało poprawnie (nie była to sałna ale grzało)
Co do sprawdzenia to: wyciągasz termostat, wkładasz do garnka z woda, stawiasz na palnik i grzejesz, wraz ze wzrostem temperatuty ma się otworzyć a po ochłodzeniu wody zamknąć – jeżeli tak nie będzie to masz przyczyne dolegliwości. ;)

PostNapisane: 18 wrz 2007, 10:19
przez yaro2003
Maciek 251Dzięki za dobrą radę, po pracy wstawiam zupke z termostatu :]

PostNapisane: 22 wrz 2007, 12:09
przez Gość
Witam Drodzy Panowie!

Jakiś czas temu moje autko uległo kraksie, zostało wyremontowane ale już nie grzeje tak szybko jak kiedyś. Obecnie podróżuję w rękawiczkach :–). Czy jest to wina np. termostatu? Czy macie pojęcie gdzie jest pod maską i czy można samemu bawić się w wymianę. Dajcie znać, zima tuż tuż.

Będę czekać na info. (Mazda 323 F 1,6 KAT) 1993

PostNapisane: 24 wrz 2007, 10:41
przez yaro2003
Ania1234Musze przyznać, że w sobote szukałem termostatu i nie znalazłem (chyba że w ogóle go nie mam – może poprzedni właściciel go wywalił ? ) :[ Może ktoś napisać dokładnie lub najlepiej dac fote gdzie powinien znajdować się termostat w 1,5 DOHC jeśli się nie mylę to Z5 ??

PostNapisane: 24 wrz 2007, 13:59
przez yaro2003
Żeby nie zakładać nowych tematów, dopisze do starego.

Moja sytuacja wygląda następująco. Problem z czujnikiem zacząłem od wymiany płynu chłodzącego i co .... okazało się że mam wodę :[ Po spuszczeniu była cała ruda i z jakimiś syfami. Zakupiłem płyn do płukania chłodnic Prestone – 7,50 i przepłukałem, spuściłem, wlałem wodę – spuściłem, wlałem 2 raz przejechałem 150km – spuściłem (nadal ruda) wlałem 3 x spuściłem i wlałem koncentrat – 10zł + płyn chłodniczy, i temperatura się ruszyła czujnik odżył, spalanie się zmniejszyło do 9,4/100km, ale chyba i tak coś nie tak jest z termostatem, lub w ogóle go nie mam. Może to jest przyczyną zbyt wysokiego spalania ?? I gdzie jest termostat ?? Bo go nie mogę znaleźć ??

czujnik temp silnika nie działa – od czega zacząć??

PostNapisane: 15 paź 2007, 13:06
przez Giero
Jeśli temat już był wywalcie lub przenieście ale znaleźć mojego prblemu.
więc sprawa wyglada tak.
Jadę sobie w sobote rano do Wrocka. Jade, jade i patrze na deske i coś mi sie wydaje że jest nie tak.
Czujnik temp silnika cały czas na zero (po jakiś 3h jazdy). Myslałem ze wypadł może ze swojego miejsca ale wszystko jest na miejscu.
Jak myslicie zwalony czujnik? jak to sprawdzić (prosze nie pisac ze podłączyć drugi bo takiego nie mam).

Slaw9 dołączyłem Twój temat do już istniejącego, dotyczącego tego samego problemu co Twój. KyRy

PostNapisane: 15 paź 2007, 15:54
przez Gość
yaro2003 napisał(a):I gdzie jest termostat

poniżej aparatu zapłonowego...do jego obudowy idzie rura z chłodnicy

PostNapisane: 10 lis 2007, 15:58
przez marcin23
a m mazdzie ba z5 z 98 roku też jest poniżej aparatu zapłonu?

PostNapisane: 10 lis 2007, 16:13
przez Gość
pewnie też, patrz po wężu od góry chłodnicy...

PostNapisane: 10 lis 2007, 16:24
przez marcin23
ide sprawdzić

PostNapisane: 10 lis 2007, 16:29
przez marcin23
no coś tam jest :) żeby go wyjąć to trzeba tylko wykręcic tą jdną śrube bo tylko jedna tam widzialem?

PostNapisane: 10 lis 2007, 16:31
przez Gość
2 srubki ;)

PostNapisane: 10 lis 2007, 18:01
przez marcin23
jak dokręce to nic mi z tamtąd nie wyleci poza termosratem bo potem pewnie bym tego tam nie umiał wsadzić :D

PostNapisane: 10 lis 2007, 18:02
przez Gość
marcin23 napisał(a):jak dokręce to nic mi z tamtąd nie wyleci poza termosratem bo potem pewnie bym tego tam nie umiał wsadzić

jak dokręcisz to ukręcisz śruby :D

PostNapisane: 10 lis 2007, 18:25
przez marcin23
aż tak to bym ich nie dokręcal <lol> ktoś mi tu napisal fajny sposób na sprawdzenie termostatu czy dziala bes jego wykręcania.ciekawe czy zadziała <diabełek>