Słaba mazda na niskich obrotach-Praca na ubogiej mieszance

Postprzez mirek323F » 22 sie 2007, 21:25

Witam W moim przypadku jest identycznie po zagrzaniu samochód jest bardzo słaby w zakresie 1000- 2000 obrotów a szczególnie przy ruszaniu i przyśpieszaniu z 2 biegu. Występuje delikatne szarpanie. Wymieniłem przewody WN na NGK i kopułke.

W którymś poście wyczytałem że sprawa szarpania występuje akurat po zagrzaniu gdyż silnik pracuje na uboższej mieszance niż na zimnym (bogata mieszanka -ssanie). Jeśli jeszcze jakimś sposobem ta mieszanka jest zbyt uboga, to może powodować właśnie takie zachowanie madzi.

Dlatego myśle zacząć szukać usterki od tej strony- może jakieś lewe powietrze albo wtrysk.

Inna sprawa to wolna reakcja silnika na pedał gazu. Oczywiście sprawdzam na luzie: Naciskam szybko pedał gazu, słychać zassysane powietrze i z sporym opóźnieniem silnik wchodzi na obroty (widać to dobrze po obrotomierzu).

Więc nie wiem co z tym leniwym obrotomierzem :) może ktoś ma podobne odzczucie?
Ostatnio edytowano 23 sie 2007, 14:39 przez mirek323F, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2007, 16:24
Posty: 373
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: MAZDA 6 GJ 2.5 2016
MAZDA 6 GH 2.0 2009 MAZDA 323F BA 1.5 1996

Postprzez polnik@studio » 23 sie 2007, 08:48

Witam.
Proszę o poprawienie tematu zgodnie z obowiązującym regulaminem działu

<czytaj> http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=4302

Następnie proszę zapoznać się z :

<czytaj> http://forum.mazdaspeed.pl/search.php

pozdrawiam Krzysiek
[url=http://www.polnik-studio.pl/]systemy informatyczne[/url] || [url=http://www.athleticshop.com.pl/]sprzęt fitness[/url] || [url=http://www.trampoliny.com.pl.pl/]trampoliny[/url] || [url=http://www.ogrodowe-meble.pl/]meble ogrodowe[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 16:31
Posty: 1097
Skąd: Warszawa
Auto: Kia pro cee'd/ Toyota Starlet

Postprzez MvG » 23 sie 2007, 20:40

mirek123 napisał(a):W którymś poście wyczytałem że sprawa szarpania występuje akurat po zagrzaniu gdyż silnik pracuje na uboższej mieszance niż na zimnym (bogata mieszanka -ssanie)


Też czytałem tutaj na forum o tym, chociaz dla mnie lepiej jedzie na rozgrzanym.

Może problem jest w układzie wydechowym (katalizator zapchany), może masz nieszczelneśc gdzieś w układzie dolotowym. Czy tylko Ci słabo ciągnie między 1000-2000? W sumie to niskie obroty i tam sie nic nie dzieje. ale szybko ruszając powinieneś bardzo szybko przejśc na wyższe obroty. Przynajmniej u mnie tak jest, że gdy ruszam dynamicznie z pierwszego biegu to obrotomierz jest już dawno ponad 2000rpm w bardzo krótkim czasie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2006, 15:26
Posty: 99 (1/1)
Skąd: mazowsze
Auto: 323S BA Z5 96r. nobble green

Postprzez Lukano » 23 sie 2007, 23:38

U mnie mam to samo. Moim zdaniem to wina aparatu zapłonowego. Jak dodam za dużo gazu jak ruszam, zanim wejdzie powyżej 2.000 to szarpie i gaśnie. jest słabiutka, nie wkręca się na obroty no i strasznie szarpie!!
Do wczoraj czasem szarpnęła. Teraz zanim silnik przekroczy 2k to samochód wykonuje skoki jak królik ;)
Powyżej jest lepiej, ale silnik nie ma mocy. Po wymianie przewodów WN kopułki itp byłe lepiej jakiś miesiąc. jak jest zimna idzie jak szalona;) A potem to tragedia :( na diagnostyce powiedzieli, że kat jest BDB, skład mieszanki idealny, że oleju nie połyka(to akurat wiedziałem sam)
jestem teraz taki zły, że jak jadę to 3k nie chodzi z obrotomierza ;)
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez mirek323F » 24 sie 2007, 09:17

Zdaje sobie sprawe że w zakresie niskich obrotów auto nie zbiera sie tak jak po przekroczeniu 2500, ale nie powinno szarpać. W mojej mazdce jest naprawde duża różnica między zimnym gdzie płynnie przyśpiesza a rozgrzanym silnikiem

Lukano – twoi mechanicy znaleźli usterkę, czy tylko wyliczyli co masz dobre? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2007, 16:24
Posty: 373
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: MAZDA 6 GJ 2.5 2016
MAZDA 6 GH 2.0 2009 MAZDA 323F BA 1.5 1996

Postprzez Gość » 28 sie 2007, 16:40

Witam serdecznie wszystkich – kupiłem niedawno 323F 1,5 z 1995 roku 193 tys. przebiegu i powoli wymieniam to co trzeba: olej + fltr teraz kupiłem świece i filtr powietrza, czeka mnie jeszcze rozrząd.

Mam jednak podobny problem: na pierwszym biegu przy dodawaniu gazu faktycznie można powiedzieć "skacze jak królik" po prostu silnik szarpie zanim wejdzie na obroty. później na wyższych biegach raczej normalnie się zachowuje. Wymienię świece i filtr powietrza, obejrzę wszystko dokładnie mam nadzieję, że to coś pomoże.

Może ktoś jeszcze coś doradzi, bo już zaczynam się martwić. Nie bardzo nawet wiem gdzie w Częstochowie znajdę jakąś diagnostykę do tego autka. :(

Z góry dzięki za wszelakie dobre słowo :)
Gość
 

Postprzez mirek323F » 16 gru 2007, 22:38

Witam!!
chyba znalazła się przyczyna słabej madzi na niskich obrotach :) , winna okazuje sie cewka aparatu zapłonowego Wszystkich zainteresowanych kieruje do postu
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0

Zobacze czy pomoże w moim przypadku.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2007, 16:24
Posty: 373
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: MAZDA 6 GJ 2.5 2016
MAZDA 6 GH 2.0 2009 MAZDA 323F BA 1.5 1996

Postprzez Docent D » 16 gru 2007, 22:57

I jak w końcu ten aparat naprawić? Bo tak czytam czytam... niby nie potrzeba żadnych części ale jak go naprawić nie widze za chiny, nie wiem, może jestem już slepy :

edit:
Dobra, już znalazlem :D Troche zagmatwane wyjaśnieine.|
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2007, 16:48
Posty: 428

Postprzez shady » 17 gru 2007, 02:19

mirek123 napisał(a):Lukano – twoi mechanicy znaleźli usterkę, czy tylko wyliczyli co masz dobre?

<lol>
Hoobi Rally Team: http://www.hoobi-rt.pl
Mechanika pojazdowa ; Serwis opon. Zniżki dla mazdowiczów. http://www.h-rt-auto.firmy.net / 513 188 290
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2004, 13:14
Posty: 900
Skąd: Szczecin\Gorzów
Auto: 323F GT; 121 Canvas-Top, Favorit Rally version, zielony Pickup

Postprzez karolq » 17 gru 2007, 15:43

Ty lepiej sprawdź czy ci silnika nie zalewa jak sie rozgrzeje bo slabe osiągi to może być również skutek zbyt bogatej mieszanki.Możesz mieć iskre ze konia zabije i wymienisz cewke niepotrzebnie.Najpierw sie wykonuje czynności poglądowe typu sprawdzenie błędów, mieszanki , iskry na swiecach.Dopiero później zabiera sie za wymiane metodą prób i błedów :)
CONTACT: 7348712
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2006, 16:15
Posty: 148
Skąd: Wolica / Lubartów /Lublin
Auto: 323F BG 1.6 8V 91r.
323F BJ 1.6 16V 01r.

Postprzez mirek323F » 17 gru 2007, 20:27

karolq napisał(a):Ty lepiej sprawdź czy ci silnika nie zalewa jak sie rozgrzeje bo slabe osiągi to może być również skutek zbyt bogatej mieszanki.Możesz mieć iskre ze konia zabije i wymienisz cewke niepotrzebnie.Najpierw sie wykonuje czynności poglądowe typu sprawdzenie błędów, mieszanki , iskry na swiecach.Dopiero później zabiera sie za wymiane metodą prób i błedów :)


W moim przypadku podejrzenie aparatu zapłonowego jest raczej uzasadnione, komputer nie wskazuje błędów, wymieniłem przewody, świece, kopółke, filtr powietrza.
Nie uważam że to zbyt bogata mieszanka ponieważ spalał by jak smok a tymczasem mam średnio 8l / 100km. No i w końcu mam aparat P5 który sławił sie złą opinią na tym forum :) .
Jesli jednak to nie cewka na 99% wypalone gniazdo któregoś zaworu, a to już grubsza sprawa dlatego nie dziw sie że eliminuje na razie pokolei wszystkie możliwe usterki części silnika zaczynając od tych mniej kosztownych. A czy to metoda prób i błedów nie sądze bo narazie wymieniłem tylko elementy eksploatacyjne i zawsze jakąś poprawę zauważyłem.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2007, 16:24
Posty: 373
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: MAZDA 6 GJ 2.5 2016
MAZDA 6 GH 2.0 2009 MAZDA 323F BA 1.5 1996

Postprzez mirek323F » 17 cze 2008, 20:37

Sprawa rozwiązana po regulacji zaworów – więcej tutaj http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c&start=20
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2007, 16:24
Posty: 373
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: MAZDA 6 GJ 2.5 2016
MAZDA 6 GH 2.0 2009 MAZDA 323F BA 1.5 1996

Postprzez mirek323F » 17 cze 2008, 20:38

Wydaje mi sie że jeśli miałem nie wyrególowane zawory (na kilku zaworach było dość ciasno) dlatego na zimnym było ok a po zagrzaniu minimalny luz znikał i zawór mógł sie nie domykać co powodowało też że auto było słabsze. Gdy auto sie już sporo rozgrzało to wtedy już była dyskoteka lusterek i drązka zmiany biegu :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2007, 16:24
Posty: 373
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: MAZDA 6 GJ 2.5 2016
MAZDA 6 GH 2.0 2009 MAZDA 323F BA 1.5 1996

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323