madzia szarpie przy dodawaniu i odejmowaniu gazu. pomocy

Postprzez jolken » 26 lip 2007, 18:17

witam,
jestem świeżo upieczoną właścicielką Madzi i zastanawia mnie jedno – przy mocniejszy dodawaniu gazu lub nagłym odpuszczeniu pedału gazu moja Madzia szarpie a natomiast ladnie jezdzi jak trzyma sie obroty w miare równo. Wydaje mi się że to cosik z wtryskiem – pewnie strzelona sonda lambda ale zanim dam przediagnozować kompa chcialam się was zapytać o porade. Czy ktoś miał takie problemy ze swoją Madzią. Co moge zrobic sama żeby znaleźć przyczyne? Ja mialam takie historie w fordzie capri ale on był na gaźniku. Bo jeśli to lambda to bedzie mnie to kosztować fortune – no chyba że sie szybko zorientuje co to jest – bo dostalam 3 miesiace gwarancji wiec chetnie z niej skorzystam usmiech.
pozdrawiam

jolken
Ostatnio edytowano 26 lip 2007, 19:03 przez jolken, łącznie edytowano 1 raz
tom boy
Początkujący
 
Od: 26 lip 2007, 17:31
Posty: 5
Skąd: bray
Auto: mazda 323f lxi 1.5 '97

Postprzez polnik@studio » 26 lip 2007, 18:29

Witam.
Proszę o poprawienie tematu zgodnie z obowiązującym regulaminem działu

<czytaj> http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=4302

Następnie proszę zapoznać się z :

<czytaj> http://forum.mazdaspeed.pl/search.php

pozdrawiam Krzysiek
[url=http://www.polnik-studio.pl/]systemy informatyczne[/url] || [url=http://www.athleticshop.com.pl/]sprzęt fitness[/url] || [url=http://www.trampoliny.com.pl.pl/]trampoliny[/url] || [url=http://www.ogrodowe-meble.pl/]meble ogrodowe[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 16:31
Posty: 1097
Skąd: Warszawa
Auto: Kia pro cee'd/ Toyota Starlet

Postprzez Artiks » 26 lip 2007, 22:21

jolken napisał(a):Wydaje mi się że to cosik z wtryskiem – pewnie strzelona sonda lambda
A mi się wydaje, że aparat zapłonowy/cewka, zresztą...poczytaj sobie i sama wyciągnij wnioski :D
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight= ,
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez DROPKICK » 26 lip 2007, 23:09

Sprawdź w jakim stanie jest dolot od filtra powietrza do przepustnicy, jeśli jest spękany to dostaje sie lewe powietrze. Ja dzisiaj obkleiłem go taśmą i już nie mam takich zrywów.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2006, 15:37
Posty: 1009
Skąd: Rzeszów
Auto: Xedos6, 2.0 V6, 1999 :)

Postprzez jolken » 27 lip 2007, 11:45

Eh Dropkick no niestety to nie jest dolot z filtra do przepustnicy. I filrt powietrza i caly dolot, i przepustnica zreszta tez wygladaja na nowe. chyba musze strawdzic aparat zaplonowy. dzieki za sugestie.
tom boy
Początkujący
 
Od: 26 lip 2007, 17:31
Posty: 5
Skąd: bray
Auto: mazda 323f lxi 1.5 '97

Postprzez p3kozo » 29 lip 2007, 17:35

Mam ten sam problem ze swoja 323 S 1.6 16V. 1992.
Autko szarpalo na ok 1500-2000 rpm przy energicznym dodaniu gazu.
Niedawno wymienilem moduł zapłonu w aparacie, bo padł.
Teraz "schorzenie" sie nasililo (sadze ze z powodu wielokrotnego rozbierania i skladania tegoz aparatu).
Mysle ze sprawdzenie i ewentualna wymiana aparatu zaplonowego powinny dac efekty.
respect
Do człowieka z mentalnością świni podchodzę z mentalnością rzeźnika...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 gru 2006, 01:34
Posty: 5
Skąd: Rawa Mazowiecka
Auto: Mazda 323 SE 1.6 16V 1992

Postprzez jolken » 30 lip 2007, 20:46

wzielam sie za sugestie i takie wnioski:
– jak dla mnie cewka to nie jest bo pali na wszystkie gary i silnik chodzi w miare rowno , no i sprawdzilam iskry na swiecach i na wszystkich sa w miare rowne wiec cewki sa ok
– do aparatu nie moge sie dostac bo jest tak blisko filtra powietrza wiec za chiny tega sama pod domem nie rozkrece.
no i zglupiałam. wziełam madzie na przejazdzke i tak jakby to ustapilo....nadal szarpie jak sie trzyma na wysokich obrotach. jak powiedzmy ze krece silnik dosc wysoko i odpuszcze gaz to szarpnie troche sachochodem. natomiast w miare znaczaco szarpie w kazdym zakresie obrotow jak jade pod gorke i odejme gaz no i jak go troche mocniej dodam ( no tak zeby nie trzymac obrotow na tym samym poziomie)
wiem ze koles myl silnik zanim kupilam ta madzie, wiec pomyslalm ze zalal ten glupi aparat. tylko czy on sobie tak sam mogl wyschnac zamkniety? no i czemu szarpie pod gorke (to znaczy jak trzymam na tych samych obrotach to pod gorke tez nie szarpie, tylko jak go troche podkrece lub odejme gaz)? a moze to normalne?
pozrowienia
tom boy
Początkujący
 
Od: 26 lip 2007, 17:31
Posty: 5
Skąd: bray
Auto: mazda 323f lxi 1.5 '97

Postprzez p3kozo » 30 lip 2007, 21:17

Jedz do pierwszego lepszego auto-elektryka!
Wykrecenie aparatu i sprawdzenie go zajmie gora 15 min.
Ew. wogole jedz do auto-elektryka na diagnoze ;)
Do człowieka z mentalnością świni podchodzę z mentalnością rzeźnika...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 gru 2006, 01:34
Posty: 5
Skąd: Rawa Mazowiecka
Auto: Mazda 323 SE 1.6 16V 1992

Postprzez jolken » 31 sie 2007, 12:15

eh sek w tym ze autoelektryk zawsze zamkniety jak koncze prace :| a poza tym w irlandii wszystko kosztuje fortune.....
ale juz sie umwilam na za dwa tyg a wczesniej sprobuje przeciscic uklad paliwowy bo podobno tu czesto kijowa benzyna...
z innej paczki. czy ktos wie gdzie w angielskich modelch jest skrzynka z bezpiecznikami?? bo ja w miejscu gdzie powinna byc skrzynka mam schowek na okulary :| :| :| ..... a padly mi swaitla przednie postojowe i drogowe i jedno tyle stopu.... poradzcie gdzie mam tego szukac??
tom boy
Początkujący
 
Od: 26 lip 2007, 17:31
Posty: 5
Skąd: bray
Auto: mazda 323f lxi 1.5 '97

Postprzez gadula » 31 sie 2007, 12:35

Schowek na okulary przy samej podłodze? Jakoś nie wierzę w to :) Skrzynkę bezpieczników jedną masz w komorze silnika przy akumulatorze, a druga jest w nogach kierowcy, przy samej podłodze, zamykana czarną klapką. Z 4 miesiące temu rozbierałem anglika więc wiem że napewno tam jest :]
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2910 (3/26)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez sly1234 » 31 sie 2007, 15:31

prosze do czego może doprowadzić pobyt na wyspach dziewczyna sama rozkreca auto i naprawia ze wzgledow finansowych. jeszcze troszke i bedziemy narodem wszystkoumiącym i samowystarczalni:P:D pozdrawiam Panią i życze miłej eksploatacji auta !! oby był wieczny i niezniszczalny!!!

pozdro dla wszystkich na wyspach
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2006, 12:10
Posty: 187
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mazda 323F BA. Z5 16V

Postprzez strojan » 1 wrz 2007, 16:11

Kolezanko moze ja Ci pomoge bo mialem taki sam problem w swoiej Efce. Jestem na 100% pewny ze u Ciebie bedzie to samo,a wiec:
– pierwsza rzecz to wymien kopułke,palec bo pewnie sa poprzepalane.
– co do tego ze pisalas ze iskra niby jest na wszystkich siwecach to fakt.Iskra moze buc na wolnych obratach,a przy gwaltownym dodaniu gazu dostaje przebicia i tego juz nie sprawdzisz, wiec dla pewnosci wymien jeszcze swiece, bo pewnie ktos od kogo kupilas auto tego nie robil,a jak robil to dawno

jesli to nie pomoze to pozostaje jeszcze kwestia przewodow WN. J dal pewnosci wymienilem komplet czyli: kopułke,a palec,przewodu i swiece.Koszt (w polsce ) to przewody 130zł,kopułka i palec 60zł i swiece 44zł
Teraz jestm pewny ze to wkurzajace przerywanie sie nie powtorzy. Polecam zrobic tak jak mowie bo jestm pewien ze u Ciebie bedzie ten sam problem, wnioskujac to z twoiego opisu.Pozdrawiam
Strojan ( Mazda 323 F ). Czerwone Ferrari
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 sie 2007, 15:56
Posty: 7
Skąd: Połaniec
Auto: mazda 323 F 94r 1,5 DOHC 16V

Postprzez jolken » 3 wrz 2007, 15:30

eh samochody kochalam przed wyjazdem na wyspy...
a wiec tak swiece i przewody nowka....,
musze zmienic ten caly palec i zobacze..
dodatkowo kupilam takie cudo co sie dodaje do paliwa i to niby oczyszcza uklad paliwowy – zobaczymy....
ale zeby bylo malo to mam zwarcie i padaja mi swiatla przednie, wszystkie..... :|
hehe znalazlam skrzynke :D po pracy jakos lepiej widac niz na parkingu w robocie. No jednak byl bezpiecznik strzelony. czytalam inne posty i o dziwo ten sam co u innych,oznaczony TAIL.....wymienilam i dzialalo. dziwne bezpiecznik na tyl a mi padly przednie.... ale dlugo sie nie cieszylam... poszla przednia i stop....chyba bez elektryka sie nie obejdzie
dzieki za fachowe i duchowe wsparcie.
pozdrawiam
tom boy
Początkujący
 
Od: 26 lip 2007, 17:31
Posty: 5
Skąd: bray
Auto: mazda 323f lxi 1.5 '97

Postprzez kiki » 6 wrz 2007, 11:41

mam to samo juz nie wiem co mam robic szarpie mi auto jakby mu gazu brakowalo bylem u gazownika ustawial mi wszystko i nic a do tego pali 14l na 100km pomocy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 10:44
Posty: 145
Skąd: miasto świetej wieży
Auto: była mazda 323f,teraz audi a4

Postprzez norbi226 » 17 paź 2007, 12:58

ja mam podobny problem jak szybciej dodam gazu to zaczyna szarpać.
robi to na benzynie i na lpg.gazownikowi na laptopie w czasie jazdy pokazało że o ileś milisekund spada czas wtrysku paliwa.a u elektryka nic nie wykazało niby wszystko ok (a jednak).
świece wymieniłem i nie wiem co dalej <głaszcze>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 paź 2007, 11:32
Posty: 5
Skąd: chojnice
Auto: Mazda MX-3 rok .1996 silnik1.6

Postprzez Gość » 17 paź 2007, 15:03

Mnie szarpal glownie na niskich obrotach – szarpal wiecej na jezdzie pod gore. Jednyne co zrobilem to zakupilem kable WN komplet 4 w ASO Mazdy (i tylko tam polecam-inne kable,tansze to szajs). zaplacilem ok.350zl ale jak trzeba to ruszy nawet na trojce bez zajakniecia :) :D
Gość
 

Postprzez norbi226 » 18 paź 2007, 09:51

Dzięki za rade Hwarang.
Jadę za tydzień akurat do W-wy i telefonicznie umówiłem się z fachowcem od japończyków -JAPAN SERWIS może on zdiagnozuje usterke .
Czytałem że niektórzy zmiejszali przerwy na świecach,inni wymieniali zapłony,itp. (jak bym chciał to wszystko wymienić to się nie dopłace , U nas za samo otwarcie maski biorą od 75 a znależc nic nie znależli) <nie>.Jak coś załatwie i pozbęde się szarpania to napewno opisze w tym temacie -może komuś innemu się przyda.
pozdro
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 paź 2007, 11:32
Posty: 5
Skąd: chojnice
Auto: Mazda MX-3 rok .1996 silnik1.6

Postprzez Artiks » 18 paź 2007, 10:11

Hwarang napisał(a):kable WN komplet 4 w ASO Mazdy (i tylko tam polecam-inne kable,tansze to szajs
Taa jasssne , a NGK to badziewie bo tańsze o jakieś 100 zł ?? <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez Gość » 18 paź 2007, 11:34

ArtX napisał(a):a NGK to badziewie bo tańsze

Nie sprawdzalem NGK – ale do poprzedniego auta kupilem zestaw kabli za 130zl nawet nie kojarze marki, przyszla zima i odpalac nie chcialy. Kolega do Toyoty kupil zestaw za 150 zeta w sklepie motoryzacyjnym, po miesiacy padl jeden, psujac swiece przy tym-moze i przypadek ale ja tam poslucham rady kolesi w serwisie gdzie sie "stoluje", mogli mi taniej kable z roznych firm zalatwic ale poradzili zebym sie szarpnal na orginalki (mozna pojedynczo w ASO kupowac) przynajmniej nie bede sie denerwowal :)

ps.moze NGK tez sa oki. pozdro
Gość
 

Postprzez MAREK323F » 11 lis 2007, 12:44

Sprubujcie regulacji czujnika połóżenie przepustnicy u mnie pomogło
Początkujący
 
Od: 30 paź 2007, 09:58
Posty: 6
Auto: MAZDA 323F 1.6 BENZYNA 2003 RO

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323