Strona 1 z 3

Remont Silnika – fakty, mity i pytania dla silników benzynowych. Wątek wspólny dla BA/BH

PostNapisane: 13 cze 2007, 22:50
przez VeruS
Witam,

Mógłbym się rozpisywać... Ale po co. Mam maździochę dwa miesiące i ... niestety. Najpierw spotkał mnie problem opisany w wątku:

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=

Problem rozwiązałem... ale niestety silnik czy za mojej winy czy poprzednika oberwał i pierścionki się skończyły po zaledwie 9000 km.
Oddałem autko do naprawy. W chwili obecnej Silnik jest już rozmontowany i czeka na dostawę części.

Obrazek

Wymieniam:

1. Pasek rozrządu – MITSUBOSHI – 98,58 PLN
2. Rolki prowadzące – GMB – 306,40 PLN razem
3. Uszczelniacze zaworó ssących – TOA – 44,64
4. Uszczelniacze zaworów wydechowych – TOA – 42,36
5. Uszczelki pokryw zaworów – JC – 61,38
6. Uszczelki kolektorów ssących – AJUSA – 41,24
7. Uszczelki kolektorów wydechowych – ELWIS – 62,26
8. Uszczelka pod głowicę 1 – AJUSA – 152,22
9. Uszczelka pod głowicę 2 – AJUSA – 149,23
10. Pierścienie – RIKEN – 450,00
11. Filtr oleju – Micro – 14,95
12. Świece zapłonowe – DENSO – 193,44 – dwie już miałem
13. Kable zapłonowe – JC – 210,71

To na razie tyle. W sklepie w którym dokonałem zakupów dostałem upustu 80 PLN ale portfel i tak czuje się lekko ograbiony...

Ok. To do silnika.

Stan silnika jest zadowalający. Na gładziach cylindrów widać jeszcze ślady po fabrycznej obróbce cylindrów, na tej podstawie stwierdziłem, że mogę pozwolić sobie na pierścienie nominalne:

Obrazek

Głowice oddałem do planowania. Będą lżejsze o 0,2 mm :]

Obrazek

Podobno wyraźnym objawem brania oleju uszczelniaczami był nagar na trzonkach zaworowych (niestety nie dałem rady zrobić zdjęcia. może jutro jak będą wyciągnięte zawory). Dodatkowym objawem są umyte brzegi tłoków:

Obrazek

Resztę dopisze jak upewnię się, że prawidłowo zamieszczam zdjęcia.

C.D.N.

Nie do końca o to mi chodziło ale może być :)

Tym razem zacznę od razu pytaniem.

Obrazek

Hydrauliczny napinacz paska rozrządu. Co trzeba zrobić aby popychacz napinacza wszedł do środka... Uśmiechanie się i mówienie nie pomogło...

Kolejne pytanie z ciekawości:

Obrazek

Dlaczego zębatka jest przecięta skoro zębatka na drugim wałku jest cała...


Do kompletu:

Obrazek

Zdjęcie głowiczki.

I na pocieszenie... Zawsze mogło być gorzej:

Obrazek

Matiz. W środkowy tłok wbił się zawór. Pacjent przejechał jeszcze 30 km nim skończył się olej w silniku. dopiero wtedy właściciel odpuścił i stwierdził, że coś jest nie tak....

Pozdrawiam i z niecierpliwością czekam na odpowiedzi i rady.

PostNapisane: 14 cze 2007, 11:46
przez VeruS
Zapomniałem dodać:

Sprężanie w barach: 10,1; 10,5; 11,2; 9,8; 11,5; 10,3

Dotarła pierwsza paczuszka.

Obrazek

Obrazek

Tylko jeśli się nie mylę. to w tej paczce powinny być jeszcze świece zapłonowe... Zaczynają się schody ?

Czy ktoś wie co robić z hydraulicznym napinaczem paska rozrządu ?

PostNapisane: 14 cze 2007, 12:51
przez Adaś
uu kolego uszczelki z JC? będziesz niedługo narzekal pewnie, że cieknie:)
czemu nie kupiłeś nowego napinacza jak rozrząd zmieniasz??

PostNapisane: 14 cze 2007, 13:35
przez no_fear
Adaś napisał(a):uu kolego uszczelki z JC? będziesz niedługo narzekal pewnie, że cieknie:)

Jak możesz to zamień ten shit na ori.
U siebie założyłem taką uszczelke JC w Marcu – obecnie cieknie jak ;) no wiadomo co hehe

PostNapisane: 14 cze 2007, 13:45
przez VeruS
Teoretycznie jeszcze mogę zmienić uszczelki. Jakie polecacie ?

Co do napinacza. Spłukałem się finansowo i nie mam już kolejnych 500 PLN na napinacz. Aby nie było, że sępie to naprawa jest powiększona o wymianę amortyzatorów, zawieszenia silnika i jeszcze kilku innych detali. Więc podejmę ryzyko i zostawię obecny napinacz.

P.S. Patrzę na zdjęcia waszych mazd i widzę, że macie 4 śruby w kołach. Dlaczego mi trafiło się 5 ?

PostNapisane: 14 cze 2007, 13:46
przez Adaś
VeruS napisał(a): Jakie polecacie ?

do Mazdy wszelkie uszczelki tylko Oryginalne :)

PostNapisane: 14 cze 2007, 13:46
przez Adaś
VeruS napisał(a): Więc podejmę ryzyko i zostawię obecny napinacz.

ja bym wolal zmienic najpierw napinacz niz amory

PostNapisane: 14 cze 2007, 13:48
przez VeruS
Do najbliższego salonu mazdy mam jakieś 130 km. Odpada.

PostNapisane: 14 cze 2007, 13:58
przez no_fear
VeruS napisał(a):Patrzę na zdjęcia waszych mazd i widzę, że macie 4 śruby w kołach. Dlaczego mi trafiło się 5 ?

1.5 i 1.8 – 4 śruby <spoko>
2.0 V6 – 5 śrub <spoko>

PostNapisane: 14 cze 2007, 15:45
przez alf28
VeruS napisał(a):Uszczelki pokryw zaworów – JC – 61,38
:| to już lepiej założyć starą na silikonie będzie pewniejsza

PostNapisane: 14 cze 2007, 16:02
przez VeruS
Ok.

Zamówiłem:

1. Napinacz paska rozrządu – MAZDA – 480 PLN
2. Uszczelki pod głowicę – MAZDA – 536 PLN

Uszczelki AJUSA wracają do JC

:(

Z pozytywnych informacji. Głowice są splanowane i sprawdzone. Aktualnie są myte, potem docieranie zaworów i wymiana uszczelniaczy.

PostNapisane: 14 cze 2007, 16:08
przez VeruS
Od 2 lat mam uszczelki JC w Vitarze v6 (pod głowice, pokrywę zaworów, uszczelniacze zaworowe, kolektory) i nie mogę powiedzieć aby działo się coś nie tak. Myślę, że lekko przeginacie z krytyką wobec JC. Złe działanie części może jeszcze wynikać z niedociągnięć mechaników.

PostNapisane: 14 cze 2007, 17:41
przez brii
Ja widziałem w K8 cieknące uszczelki pod deklami zaworów marki JC w tydzień po założeniu. Zakładał (z oporami, bo nie chciał po tym jak je potrzymał w ręku) ten samo mechanik który zakładał w moim MXie oryginalne uszczelki – od 2 lat nie przeciekła ani kropelka.

PostNapisane: 14 cze 2007, 17:52
przez alf28
brii napisał(a):cieknące uszczelki pod deklami zaworów marki JC w tydzień po założeniu.
dokładnie to samo przerabiałem, Żałowałem :( ze stara poszła w kosz.

PostNapisane: 14 cze 2007, 18:02
przez Lukano
Popieram. Ja założyłem uszczelkę pod dekiel do poprzedniej 323f 1,8 i wytrzymała bodaj miesiąc i jakieś 3 tysiące przebiegu. Kupiłem drugą bo myślałem, że tamta była felerna i co??? Pochodziła mi raptem 2 miesiące ;) I w końcu sprzedałem samochód. Co dalej nie wiem. :)
Z przewodami Wn od JC też miałem problemy i kupiłem NGK do 323f. Tylko do mojej kosztowały chyba 120 złotych, a do twojej raczej więcej.

PostNapisane: 14 cze 2007, 18:30
przez VeruS
:) to zobaczymy ;) pod głowice będą oryginały, a pod pokrywy JC. Jak będą ciekły to nie będzie tragedii. Uszczelki oryginalne lub nie – te które były pod pokrywami zaworów ciekły jak szalone wiec nie będzie z nich pociechy...

PostNapisane: 14 cze 2007, 18:55
przez Winetou
VeruS napisał(a): pod pokrywy JC.

jak wymiana pod jedną pokrywą zajmie w razie czego 15 minut, tak z tylną głowicą może być już problem

kable WN JC wytrzmują 10 000 km w porywach....

PostNapisane: 14 cze 2007, 21:20
przez tomekrvf
VeruS napisał(a):a pod pokrywy JC.

Zastanów się dobrze nad tym. Uszczelki z Jc kosztują 33 PLN sztuka a oryginał około 60PLN. Te z JC zaraz będą ciekły

PostNapisane: 15 cze 2007, 00:14
przez brylant
tomekrvf napisał(a):
VeruS napisał(a):a pod pokrywy JC.

Zastanów się dobrze nad tym. Uszczelki z Jc kosztują 33 PLN sztuka a oryginał około 60PLN. Te z JC zaraz będą ciekły



orginalki chyba drożej niz60 pln za\sztuke – mi sie kojarzy cos w okolicy 150-250 za sztuke

PostNapisane: 15 cze 2007, 07:21
przez no_fear
323F BA Z5 uszczelka ORI pod pokrywe 85zł – tydzień temu kupiłem (Kraków)