Strona 1 z 1
"Strzelanie" w tłumiku przy hamowaniu silnikiem

Napisane:
23 kwi 2007, 21:39
przez ggumis
objawy takie jak w temacie dzieje się tak na niskich biegach (1,2,3) raczej poniżej 2000RPM co jest tego powodem? Dodam że układ wydechowy jest seryjny (kat, tłumik śr i tłumik końcowy)

Napisane:
23 kwi 2007, 21:50
przez tekknoraver
Masz cały?Mi tak się działo i po oglądnięciu wyszło że mam dziurę.Po wymianie problemu już nie ma

Ale również to i paliwo może się dopalać przy tych obrotach w tłumiku?
Tak pozatym to mi ten dzwięk się podobał i gdyby nie to że niemiłosiernie buczał że nie szło wytrzymać to chyba bym zostawił


Napisane:
23 kwi 2007, 21:58
przez ggumis
nie jest dziurawy tzn chyba

cały układ wydechowy ma 4 miesiące więc zakładam ze jest cały
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
mi ten dźwięk też nie przeszkadza ale boje się czy się coś z zapłonem nie porobiło


Napisane:
23 kwi 2007, 22:01
przez tekknoraver
Jeśli nie jest dziurawy to możliwe to co piszesz...:/

Napisane:
23 kwi 2007, 22:04
przez ggumis
moze mieć coś z tym wspólnego wyciek oleju z okolic aparatu zapłonowego? Bo silnik poza tym to normalnie chodzi równo oborty nie falują czasem przyszarpie tylko przy wyjściu z zakrętu.

Napisane:
24 kwi 2007, 15:23
przez tekknoraver
Tamto to nie powinno mieć na to wpływu...A przy jakich obrotach szarpie bo jeśli poniżej 2 tyś to raczej normalne przy 16v...

Napisane:
24 kwi 2007, 20:21
przez ravi
tekknoraver napisał(a):Tamto to nie powinno mieć na to wpływu...A przy jakich obrotach szarpie bo jeśli poniżej 2 tyś to raczej normalne przy 16v...
No chyba sobie żarty robisz, szarpanie nie jest normalne przy żadnej prędkości obrotowej (pomijając te przy których silnik się dusi).

Napisane:
24 kwi 2007, 20:57
przez tekknoraver
Aj bo tak wyczytałem że 16v mają słabszy dół ;] i tak sobie połączyłem to wszystko z szarpaniem...i aż swoją się przejechałem i masz rację...
szarpanie nie jest normalne przy żadnej prędkości obrotowej (pomijając te przy których silnik się dusi).
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
u mnie to było koło 1 tyś obrotów,jakoś nie przyglądałem się nigdy obrotkowi zwalniając przed światłami...przepraszam za wprowadzenie w błąd

wybaczycie?


Napisane:
24 kwi 2007, 21:27
przez GofNet
ggumis napisał(a):boje się czy się coś z zapłonem nie porobiło
Mogło. Jeśli mieszanka poliwowo-powietrzna zapala się w chwili, gdy już otwiera się zawór/zawory wydechowe, to paliwa dopala się w układzie wydechowym, co słychać w w/w sposób. Nie oznacza to jednak, że akurat to jest przyczyną. Na PB zapłon powinieneś mieć ustawiony na +10 stopni (książka), dla aktywniejszych +12 stopni. Na LPG trochę więcej. Zatankuj również lepsze paliwo na próbę (np. Shell V-Power Recing) i sprawdź, czy coś się zmieniło. Jeśli tak, to ponów test na Shell'owskiej 95 V-Power lub BP 98. Jeśli też będzie OK, to odpowiedź już będziesz znał. Ja tankuję wyłącznie na Shell'u i BP. Raz w życi swój samochód zatankowałem na Lotos'ie (gdy jechałem nim po transakcji zakupu na oparach).
Pozdrawiam
..::GofNet::..

Napisane:
24 kwi 2007, 21:51
przez ggumis
dzisiaj dokładnie to "wybadałem" czasem słabo zaczyna strzelać poniżej 2000RPM a jak jade z ostrej górki to poniżej 1500RPM na 3 biegu słychać jak by ktoś popcorn prażył w tłumiku ale to też nie zawsze. Tankuje na stacji "crab"

mają najtansze paliwo w okolicy. Tankuje tam juz od 3 miesiecy ale niedawno pierwszy raz zauwarzylem takie objawy. Więc może to być wina kiepskiego paliwa. Zrobie tak jak GofNet napisał czyli zatankuje na "renomowanej" stacji
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
a co do przyszarpywania to było większe ale zmieniłem półroczne kable WN "Sentech" kóte dobrze się sprawowały ale niestety tylko przez pół roku

na stare i przyszarpnie tylko czasem. Co do szarpania poniżej 2000RPM to np na 4 biegu moge jechac 30 km/h i nic nie szarpie


Napisane:
25 kwi 2007, 15:01
przez tekknoraver
ggumis napisał(a):poniżej 2000RPM to np na 4 biegu moge jechac 30 km/h i nic nie szarpie
Ale czasem tak więcej nie jeździj

Dzisiaj w pracy o to pytałem się kolegi,to powiedział że to może być coś na lini...zapłon->przewody->świecie


Napisane:
25 kwi 2007, 15:05
przez Blade
Ja spotkałem się z innym przypadkiem. Jak nie miałem jeszcze swojej Madzi to korzystałem z rakiety ojca – Fiata Tipo 1.4 S

Zaczął strzelać jak zatankowałem właśnie Shell V-Power. Paliwo to zawiera jakieś środki czyszczące itp

... Zalałem je raz i juz nigdy wiecej.
Fiacior przestał strzelać po dwóch miesiącach.... Ale fajne to było
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)

Napisane:
25 kwi 2007, 15:24
przez Pioteq25
Blade napisał(a):Ja spotkałem się z innym przypadkiem. Jak nie miałem jeszcze swojej Madzi to korzystałem z rakiety ojca – Fiata Tipo 1.4 S

Zaczął strzelać jak zatankowałem właśnie Shell V-Power. Paliwo to zawiera jakieś środki czyszczące itp

... Zalałem je raz i juz nigdy wiecej.
Fiacior przestał strzelać po dwóch miesiącach.... Ale fajne to było
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Czyszczące? Zmieniłem orła (95-98) na shella v-power i po trzech tankowaniach do pełna rura wydechowa ze stalowej zrobiła się czarna


Napisane:
25 kwi 2007, 15:28
przez KosteK
Strzelanie zależy dokładnie od kąta wyprzedzenia zapłonu. Sam trochę eksperymentowałem


Napisane:
25 kwi 2007, 18:20
przez Gunn1
KosteK napisał(a):Strzelanie zależy dokładnie od kąta wyprzedzenia zapłonu. Sam trochę eksperymentowałem
Ja bym też obstawiał przestawiony zapłon.

Napisane:
31 sie 2008, 15:58
przez Casperski
To calkiem normalne.Podczas hamowania silnikiem odcinany jest doplyw paliwa powyzej 1900 obr.Jesli obroty spadna ponizej 1900 silnik znow dostaje paliwo.Poniewaz nie spala go calkowicie, nie spalona bajurka wylatuje w silnika i w wydechu spala sie do konca, co objawia sie strzelaniem.Przy oryginalnym wydechu tak tego nie slychac ale np. u mnie wali jak z armaty;) ...oczywiscie wydech mam nie oryginalny.

Napisane:
1 wrz 2008, 14:27
przez Majlo
Casperski napisał(a):Jesli obroty spadna ponizej 1900 silnik znow dostaje paliwo.
Wydaje mi się, że paliwo silnik dostaje dopiero w granicach1200- 1300obr... mozna to zauważyć jak obroty spadają auto hamuje a nagle jest takie przejscie jakby mu sprzegło wcisnąć... Mnie też delikatnie strzela na 4 ale przy dużych obrotach około 4000... Stało się to po wymianie tłumika...

Napisane:
1 wrz 2008, 15:09
przez soul
nie wiem jak przed liftem, ale po lifcie silnik dostaje paliwo ponizej 1000rpm, w 1.5

Napisane:
1 wrz 2008, 15:56
przez Majlo
w sumie to zalezy chyba troszkę od biegu... bo na 1 bedzie troche chyba inaczej niz na 4... Silnik to ja mam juz ten po lifcie w kazdym razie....

Napisane:
1 wrz 2008, 16:03
przez soul
nie ma znaczenia, silnik/komp nie wie na jakim biegu jedziesz