Ile powinno wynosić wyprzedzenie zapłonu na wolnych obrotach
Zabrałem się za ustawienie zapłonu w Z5 i mam kilka pytań do osób które to już robiły.
Pierwszy zonk to znalazłem na kole dwa znaki, ale zaznaczyłem białą farbką pierwszy z lewej i ten w trybie serwisowym wskazywał 10 stopni przy 1000obr bez regulacji. Nic nie kręciłem aparatem i po wyciągnięciu zwory trybu serwisowego zrobiłem kolejny pomiar stroboskopem. Okazało się że zapłon na wolnych obrotach pływa między 0-2 stopnie przy 750obr/min. Czy taka różnica między wyprzedzeniem zapłonu w trybie serwisowym i bez jest normalna? Ktoś kto mierzył zapłon może potwierdzić takie pomiary?
Dodam, że w trybie serwisowym obroty podnoszą się na z 750 na 1000.
Pierwszy zonk to znalazłem na kole dwa znaki, ale zaznaczyłem białą farbką pierwszy z lewej i ten w trybie serwisowym wskazywał 10 stopni przy 1000obr bez regulacji. Nic nie kręciłem aparatem i po wyciągnięciu zwory trybu serwisowego zrobiłem kolejny pomiar stroboskopem. Okazało się że zapłon na wolnych obrotach pływa między 0-2 stopnie przy 750obr/min. Czy taka różnica między wyprzedzeniem zapłonu w trybie serwisowym i bez jest normalna? Ktoś kto mierzył zapłon może potwierdzić takie pomiary?
Dodam, że w trybie serwisowym obroty podnoszą się na z 750 na 1000.

,już Ci tłumaczę:aby móc ustawić zapłon,w trybie serwisowym komp przestaje go regulować i pozwala ci ustawić,po wyjęciu zwory komp przechodzi do normalnego trybu pracy i zaczyna regulować kąt wyprz.zapłonu w zależności od:obr.silnika,jego temperatury,stopnia obciążenia itp.