Wysokie obroty na ssaniu

Postprzez Pioteq25 » 16 gru 2010, 20:14

Bez sensu jest kupować inną przepustnicę jak możesz doprowadzić obecną do perfekcji :)
Znajdź moją fotorelację z czyszczenia przepustnicy, to zakumasz o co chodzi.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez sps-snipers » 16 gru 2010, 20:19

Czytałem ją kilka x ale muszę się bardzije jej przyjrzeć :P ,żeby zakumać <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez Pioteq25 » 16 gru 2010, 20:33

Dasz radę, jak nie masz dwóch lewych rąk :)
Podpowiem tylko, że na początek całkowicie zaślep zaworek ze sprężyną bimetalową i następnie zajmij się zaworkiem krokowym. Z uwagi na obecne temperatury bez ogrzewanego garażu, to masakra.
Chyba masz madzie przed liftem, więc możesz doregulować układ śrubą po przeciwległej stronie krokowego.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez sps-snipers » 16 gru 2010, 21:12

Powiedz mi tylko.
Czy aby dostac się do tego bimetalowego ciul...tewka, to musze dojśc poprzez ten zaślepiony otwór i potem dorabiać śrubę ?
PS: Mam dwa garaże a ostatnio postawiłem sobie we wrześniu blaszak,i wykopałem kanał aby robić jakieś tam drobne roboty także myślę niemam dwóch lewych rąk :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez perepeczek » 16 gru 2010, 23:04

Czy aby dostac się do tego bimetalowego ciul...tewka, to musze dojśc poprzez ten zaślepiony otwór i potem dorabiać śrubę ?


Nic nie trzeba dorabiać. Rozbierz przepustnicę, zaślep otwór kawałkiem gumy (po prostu wciśnij jakiś gruby kawałek gumy w otwór pokazany gdzieś na fotorelacji w tym temacie, ale mocno żeby nie wypadł) i po zabiegu. Zrobiłem tak u siebie, przepustnica i krokowy był w miarę czysty, zaworek elektromagnetyczny pracował po podaniu mu napięcia z aku. Poskładałem wszystko do kupy, założyłem przepustnicę, pokręciłem trochę śrubką od ściany grodziowej na krokowcu i mam w końcu rano 1500 po odpaleniu. Po włączeniu nawiewu na 4 bieg, włączeniu świateł, ogrzewania tylnej szyby i kręceniu kierownicą obroty w miarę stabilne, może nie idealne ale i tak jest bajka w stosunku do stanu poprzedniego/
Początkujący
 
Od: 25 lut 2008, 17:46
Posty: 27
Skąd: Biała Podlaska
Auto: 323F-Z5-95'

Postprzez eFkaAbdul » 16 gru 2010, 23:09

Niestety koledzy mam tą samą sytuacje, odpale rano auto a obroty mam na ok 2300, w zimie trzeba chwie odczekać zanim spadną, w lato jest lepiej, czytając poprzednie posty stwierdziłem, że chyba to nie jest nic złego
eFkaAbdul
 

Postprzez Murray » 1 lut 2011, 23:54

Normalka też tak mam... ;)
....... BP ........
„Killswitch Engage – My Curse”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 23:40
Posty: 344
Skąd: Białystok, Wa-wa
Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM

Postprzez remik 323 cba » 16 lis 2011, 00:37

Witam .
Czytając forum skusiłem się na czyszczenie przepustnicy <glupek2> , gdyż silnik szarpał podczas przyspieszania poniżej 2tyś. obrotów ale tylko na LPG. ( silnik Z5 1500 DOHC)
No i się zaczeło.
Obrotów biegu jałowego na rozgrzanym silniku nie szło obniżyć regulacja kończyła się na 1300! Zdjąłem przepustnice jeszcze raz , wyczyściłem jeszcze zaworek elektryczny, zwany krokowcem, zatkałem kanał otwierany przez zawór bimetalowy. TPS ustawiony zgodnie z serwisówką ( napięcia pomierzone OK) komp nie sygnalizuje błędów.
Regulacja w trybie serwisowym , efekt – minimalne obroty 950 śruba baypasu wkręcona ma max . przy obciążaniu silnika świetłami wentylatorem i ogrzewaniem szyby obroty spadają na 600 i tak trzyma , przy nierozgrzanym silniku wahnięcia do 500obr.
zapłon ustawiony chyba za wczesny ( prawy znak na kole pasowym pokrywa się z lewym na osłonie rozrządu.) jeśli opóżnię zapłon obroty naturalnie spadną ale gwałtowne otwarcie przepustnicy dławi silnik.
Jeśli ktoś wie jak zgrać wyprzedzenie zapłonu i obroty proszę o poradę.
Pozdrawiam
Remik
remik 323 cba
 

Postprzez Marek 161BD081 » 16 lis 2011, 08:08

Remik – sprawdź czy nie masz gdzieś nieszczelności na dolocie.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Maly17 » 17 gru 2011, 23:40

Co do tego szarpania ponizej 2-2,5 RPM tez mialem ten problem... sprawdzilem przeplywomierz, dolot, wymienilem kable WN, swiece nawet filtr paliwa a okazalo sie ze na kopulce wewnatrz byly jakies ryski i dochodzilo do przebicia. tak mi znajomy wytlumaczyl. wymienilem i juz nie szarpie :) za kopulke zaplacilem o ile dobrze pamietam nie cale 50 zl
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lis 2011, 20:25
Posty: 6
Skąd: okolice Legnicy
Auto: 323f BA (Z5 1,5) 1995r

Postprzez adrpo » 22 gru 2011, 22:54

Ja miałem 2500 tys obrotów na ssaniu . Odpaliłem samochód i dokręcałem śrubkę która jest u góry przepustnicy no i uzyskałem około 2 tys obrotów na ssaniu po 3 sekundach spada do około 1300 i jest elegancko . Po nagrzaniu mam 750. Jeżeli na ssaniu spadły Ci obroty to po nagrzaniu mogą być za niskie więc tą śrubkę wykręcasz aż uzyskasz 750 ;] Mi tam to pomogło nie wiem jak tam inni myślą o tym kręceniu śrubką . Jutro może zabiorę się za przeczyszczenie przepustnicy . A i jeszcze wyczyściłem przepływomierz . Powinno go się czyścić raz na jakiś czas , tak przynajmniej słyszałem (umyć w benzynie ale delikatnie by nie uszkodzić . )
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2011, 17:27
Posty: 46
Skąd: Horyniec Zdrój
Auto: Mazda 323F 1.5 16 V 1995 r.

Postprzez farciarz » 22 gru 2011, 23:18

Napisałeś, że odpaliłeś samochód i dokonałeś regulacji zmniejszając obroty za pomocą regulacji przepustnicy.

Po co o tym piszesz, skoro robisz ten zabieg jak mniemam pomijając tryb serwisowy. Kręcić śrubkami ro możemy gdzie indziej.

Zresztą ten temat to jest prawdziwa rzeka, ale nie wprowadzajmy kolegów w błędne myślenie, że samo zmniejszenie szczeliny na bypasie wystarczy do wyregulowania obrotów ssania :P
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez MIRU » 23 gru 2011, 01:41

adrpo napisał(a):umyć w benzynie ale delikatnie by nie uszkodzić . )

nie mow ze w zwykłej benzynie LO95
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 904 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez mariusz497 » 7 kwi 2015, 21:21

witam jestem nowy i może się będę powtarzał ale mam problem z mazdą 323f ba 1.5 benz+gaz
po odpaleniu wchodzi na bardzo wysokie obroty ok. 2500 po ok.1-3min obroty spadają do normalnych 900 . Co może być przyczyną tak wysokich obrotów na ssaniu i jak można je zmniejszyć do ok.1500
dzięki z góry za pomoc
mariusz497
 

Postprzez Marek 161BD081 » 8 kwi 2015, 08:54

Mariusz – dołączyłem twój post do istniejącej dyskusji i na przyszłość proszę korzystać z wyszukiwarki.

Poczytaj tutaj: viewtopic.php?f=116&t=80823
Od strony ściany grodziowej jest wkręt regulacyjny, który można spróbować dokręcić (o ile się uda!).
Ja u siebie zaślepiłem kanał powietrzny zaworu bimetalowego i mam spokój z wysokimi obrotami na ssaniu.
U mnie regulując wkrętem nie udało się zejść z obrotami zimnego silnika poniżej 2000RPM

P.S. i uzupełnij proszę profil o lokalizację bo bywa to przydatne.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Johny Kapucha » 1 cze 2015, 00:22

Witam. Jak w temacie posiadam mazdę 323f BA 1.5 16v Z5 96r i kieruję pytanie do posiadaczy 323f: czy na zimnym silniku zaraz po odpaleniu od razu wkręca Wam się na 2000 obrotów? Naciskam kilka razy sprzęgło i dopiero obroty maleją do normalnych.
Pozdrawiam Patryk
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 maja 2015, 22:49
Posty: 8
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v silnik Z5 88KM 1996r.

Postprzez Marek 161BD081 » 1 cze 2015, 10:28

Johny Kapucha – dołączyłem twój temat do istniejącej dyskusji.
Przeczytaj cały ten temat a będziesz wiedział dużo więcej.
Proszę na przyszłość korzystać z wyszukiwarki jak i również zaznajomić się z podziałem Działów Technicznych aby na przyszłość zakładać tematy w działach do tego przeznaczonych.

Poza tym mamy zasadę na Forum: "jeden problem = jeden temat" więc nie mieszajmy różnych problemów w jednym temacie.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez kacper96 » 24 cze 2015, 12:47

Witam.
W mojej Mazdzie 323f Ba po odpaleniu zimnego silnika obroty przez dość długi czas są na poziomie 2300 obrotów. Po około 5 min obroty powoli zaczynają spadać. Co jest tego powodem i czy jest na to jakiś sposób? Bardzo mi zależy na tym aby to naprawić ponieważ auto przy odpaleniu spala olej i strasznie kopci i mam nadzieje że zmniejszenie obrotów choć trochę to zminimalizuje ponieważ remont silnika jest już nieopłacalny w tym aucie, dlatego dymienia nie zlikwiduje ale może uda się je zminimalizować ;)
Początkujący
 
Od: 21 sie 2014, 22:27
Posty: 4 (1/0)
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 323f BA
1.5 88km
1995r.

Postprzez Andrzej414 » 24 cze 2015, 16:07

Leczenie syfa za pomocą pudru :) Powodzenia zatem :) Możesz wyczyścić przepustnicę, krokowca, wyregulować tps itd itp.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez Marek 161BD081 » 24 cze 2015, 18:51

Ty Kacper jesteś kolejnym, który ma awersje do korzystania z szukajki? Po co zakładać kolejny temat skoro już jest dyskusja o tym?

Dymienie to oznaka kończących się pierścieni i/lub uszczelniaczy zaworowych i raczej bez remontu silnika niewiele z tym zmienisz.
Andrzej ujął to wręcz idealnie bo możesz nieco poprawić i np. zmniejszyć te obroty ale to nie rozwiąże problemów.
Poczytaj o tym w wątku o regulacji/czyszczeniu przepustnicy.
Polecam też lekturę tego tematu.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323