Glośne zawory czy coś innego? – jak wyciszyć ?

Postprzez KRZYSIU » 24 lis 2006, 23:12

Witam wszystkich jestem nowy. Kupilem niedawno mazde 323f poj 1.5 wymienilem olej po 200 km i pasek rozrządu , zaóważylem ze jak silnik jest zimny to na wolnych obrotach slychać dziwny stukot tak jakby od zaworów ale nie jestem pewny bo jak sie rozgrzewa to jest cicho niewiem co to może być bo przedtem tego nie slyszalem jeśli możecie to napiszcie czy to wina oleju ,paska czy może cos innego
Ostatnio edytowano 4 gru 2006, 23:57 przez KRZYSIU, łącznie edytowano 5 razy
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2006, 21:06
Posty: 35
Skąd: Poddębice
Auto: 2x323F.BA.Z5.rok.98/ BA.BP.96

Postprzez KRZYSIU » 25 lis 2006, 01:21

Zapomnialem napisać jaki olej wlalem mobil 15w40 ale znajomy mechanik mi odradzil przy tym przebiegu 127,000 i polecil szwajcarski Midland 10w40 ale stukot nie ustal i nie wiem czy to nie wina paska chociaż silnik chodzi równo jesli ktoś móglby coś podpowiedzieć prosze porade
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2006, 21:06
Posty: 35
Skąd: Poddębice
Auto: 2x323F.BA.Z5.rok.98/ BA.BP.96

Postprzez Sokool » 25 lis 2006, 01:44

Następnym razem edytuj post zamiast pisać jeden pod drugim. I używaj znaków przestankowych to będzie Cię łatwiej zrozumieć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez Briareos » 25 lis 2006, 01:54

KRZYSIU napisał(a):wlalem mobil 15w40

<killer> A czemu nie 20W40 od razu? Albo po co w ogóle lać mu ten olej, to tylko wydatek... Instrukcja obsługi auta to pewnie jeszcze drukiem pachnie, bo nie otwierana nigdy...
O olejach było setkę razy już (zaraz tu GofNet wpadnie i będziesz miał za swoje), podobnie o hałasowaniu w Z5. Jak masz wyregulowane luzy zaworowe to na zimnym mogą stukać, ale po rozgrzaniu mu przejdzie. Jak nie popychacze to ew. łańcuch w rozrządzie, którego jednak nie powinieneś mieć w tym roczniku. W obu przypadkach to normalne, jeśli robi tak tylko zimny.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez Winetou » 25 lis 2006, 12:47

Swoją drogą temat też jest źle nazwany – popraw go proszę – instrukcje jak to zrobisz znajdziesz w regulaminie na początku działu.
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929 <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 18:06
Posty: 1741
Skąd: raz tu raz tam...
Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i

Postprzez KRZYSIU » 25 lis 2006, 19:51

Przepraszam za blędy , temat już poprawilem mam nadzieje ze teraz jest dobry.
A co do stukania to zaworów nie regulolwalem , a przed wymianą paska rozrządu i oleju tego nie bylo.
Czy te zawory w Z5 można wyregulować ? mechanik mi powiedzial ze same sie regulują hydraulicznie i teraz sam już niewiem
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2006, 21:06
Posty: 35
Skąd: Poddębice
Auto: 2x323F.BA.Z5.rok.98/ BA.BP.96

Postprzez Pyton162 » 25 lis 2006, 20:09

zawory w Z5 nie sa hydrauliczne , sa plytki , jezeli przed wymiana rozrządu ci nie stukały a po wymianie rozrządu stukaja to moze cos zle z rozrządem jest zrobione, przy tak niskim przebiegu jezeli jest autentyczny to leje sie olej syntetyk lub półsyntetyk
Pyton162
 

Postprzez Grypsuj » 25 lis 2006, 21:11

Mam to samo... i jest to normalne (przebieg 117tyś). Zawsze przy niższych temperaturach zaraz po odpaleniu zimny motor "cyka". Staram się wtedy nie jechac od razu tylko chwilkę poczekac aż ucichnie. I tyle ..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2006, 23:53
Posty: 84
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323F BA 1.5 16V DOHC Z5

Postprzez KRZYSIU » 25 lis 2006, 21:13

Njpierw wlalem 15w40 bo tak mi w sklepie radzili ale zaraz zmienilem na 10w40 .
Silnik pracuje równo a jak się rozgrzeje to jest cichutki,przebieg raczej też autentyczny byl jeden wlaściciel a serwis do 2003 mial wtedy 62.000 jestem pirwszym wlaścicielem w polsce.
czy takie zawory się regulóje ?
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2006, 21:06
Posty: 35
Skąd: Poddębice
Auto: 2x323F.BA.Z5.rok.98/ BA.BP.96

Postprzez KRZYSIU » 25 lis 2006, 21:35

Dzięki za odpowiedz" Grypsuj"ciesze sie że to nie tylko ja tak mam ,ale kolega też mial taką madzie rok 98 przez rok i nic mu nie cykalo a zrobil 100,000 na LPG i teraz ma też BA BP 1,8 I też cicho na zimnym silniku.
Ja gazu nie mam .
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2006, 21:06
Posty: 35
Skąd: Poddębice
Auto: 2x323F.BA.Z5.rok.98/ BA.BP.96

Postprzez KRZYSIU » 25 lis 2006, 21:45

Numer nadwozia JMZBA....czy to jest ten Z5 ? bo jak mi wymienial pasek i rolki to powiedzial że mialem jakieś inne niż do rocznika 96 BA Z5
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2006, 21:06
Posty: 35
Skąd: Poddębice
Auto: 2x323F.BA.Z5.rok.98/ BA.BP.96

Postprzez Haszcz » 25 lis 2006, 22:18

Ja tez mam stukot na zimnym silniku, zwłaszcza jak jest zimno. Stukot stukotwi nie rowny. U mnie raczej te hałasy pochodza z dołu silnika wiec nie beda te zawory (tak twierdzi mechanik), raczej jakis sworzeń korbowodu ma luz jak jest zimny. Dam ci rade bo temat stukotu w silniku Z5 juz przerabialem. Wiec pojedz do jakiegos serwisu gdzie zmierza ci szczelinometrem luzy zawrowe (na zimnym silniku!!!). Jesli nie bedą w prządku zamiawia sie płytki i reguluje ponownie zawory. Jesli to nie zworory to trzeba przysłuchac czy te halasy nie pochodza z dołu silnika (niech ci jakis magik dokładnie osłucha silnik).
Pozdro
Haszczu

car history:
2005-2007 --> 323F BA 1.5 '98
2007-.... --> 323F BJ 2.0 Sportive '01
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2005, 11:00
Posty: 263
Skąd: Szczecin
Auto: 323F BJ 2.0 Sportive '01
Mazda 3 BK'06 1.6 CITD

Postprzez KRZYSIU » 25 lis 2006, 22:49

OK dzięki "Haszczu"
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2006, 21:06
Posty: 35
Skąd: Poddębice
Auto: 2x323F.BA.Z5.rok.98/ BA.BP.96

Postprzez Briareos » 26 lis 2006, 13:39

KRZYSIU napisał(a):teraz ma też BA BP 1,8 I też cicho na zimnym silniku

To ma szczęście :P

Nie porównuj jednak silników BP i Z5 pod kątem cykania zaworów, bo to zupełnie różne konstrukcje. Z5 ma płytki i cyka jak wymaga regulacji (ale może także zimny, bo nie ma sensu wymianiać podkładek jeszcze mieszczących się w tolerancji, ale już dających o sobie znać). BP zaś cyka bo mu HLA nie domagają – i to może być wina puszczających HLA, pompy oleju, zaworka w pompie, drożności kanałów, filtru oleju, jak i samego oleju. Ogólnie większość BP ma tak że są głośne jak są zimne, ale jak któryś regulator cyka głośniej niż pozostałe to da się to wyróżnić ten dźwięk z całej kakofonii.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez KRZYSIU » 2 gru 2006, 01:26

Jeśli mogę to wróce do tematu ,ponieważ zawory już sprawdzilem i są dobre , pasek rozrządu też jest OK
Ostatnio edytowano 22 lip 2007, 00:35 przez KRZYSIU, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2006, 21:06
Posty: 35
Skąd: Poddębice
Auto: 2x323F.BA.Z5.rok.98/ BA.BP.96

Postprzez wvx » 1 lut 2007, 21:14

Mam pytanie odnośnie tego klekotania popychaczy...
Otóż u mnie sprawa wyglada tak, że coś klekocze, ale tylko w granicach 2-3tys obr. i tylko kiedy trzymam noge na gazie, jeśli puszcze i silnik zaczyna hamować nić nie słychać. Silnik pracuje cichutko również w momencie odpalenia, nawet na zimnym. No i cały proceder wzmaga sie na ciepłym silniku...
Niedawno wymieniłem rozrząd i olej (niestety przez niedopatrzenie,został zalany syntetykiem mobil 10W40, a wczesniej chodził na pół, jakis castrol bodajże...)
Dzisiaj moj mechanilk obejrzał po zdjeciu pokrywy i uruchomieniu silnika i stwierdził ze to własnie te popychacze tak hałasuja, no tylko troche nie zgadza mi sie opis Waszego klekotania z moim:/ czy to możliwe ze to przez olej, zreszta jutro zmieniam go spowrotem na pół-syntetyk?
czy możliwe ze to jednak cos innego, bo przyznam sie ze troche sie zaczynam martwic o moj silniczek :(
przed wymianą rozrządu i oleju też klekotało, ale zdecydowanie ciszej. przebieg mam 170tys
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2006, 16:06
Posty: 165
Skąd: Czosnów k.W-wy
Auto: 3 II 1.6 2010r.

Postprzez wvx » 2 lut 2007, 00:32

czy mogłby mi ktos odpisac na moje pytania?? bo nie wierze ze nikt nie ma o tym pojecia...
z gory dziekuje za jakiekolwiek zainteresowanie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2006, 16:06
Posty: 165
Skąd: Czosnów k.W-wy
Auto: 3 II 1.6 2010r.

Postprzez Rascal » 2 lut 2007, 11:56

Widzę że klekotanie dopadło nasz autka. U mnie się zaczęło po wymianie uszczelki pod głowicą. Na razie z tym jeżdżę ale na wiosnę nie odpuszczę. Musi być cichutko jak przedtem.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2004, 11:03
Posty: 180 (1/0)
Skąd: Świdnica
Auto: Mazda 323c 1.5 94r.
Focus mk1 TDDi
Focus mk1 2.0 zetec
Corsa 1.3 cdti
Focus mk II 1.6 TDCI
Fabia 1.4 16V

Postprzez wvx » 4 lut 2007, 00:18

czy możliwe ze hydrauliczne popychacze klekoczą tylko na ciepłym silniku, a na zimnym nie??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2006, 16:06
Posty: 165
Skąd: Czosnów k.W-wy
Auto: 3 II 1.6 2010r.

Postprzez KRZYSIU » 4 lut 2007, 15:02

W SILNIKU , Z5 nie ma hydraulicznych zaworów tylko sa :D plytki
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2006, 21:06
Posty: 35
Skąd: Poddębice
Auto: 2x323F.BA.Z5.rok.98/ BA.BP.96

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323