Wymiana płynu chłodniczego (BA Z5)

Postprzez LuK » 27 paź 2006, 18:02

Witam

Zabrałem się dzisiaj do wymiany płynu chłodniczego , odkręciłem koreczek na dole w chłodnicy zleciało to co miało zlecieć i po moich oględzinach wyleciało ok 4l moze nawet mniej [to ze zbiorniczka wyrownawczego wyciągnąłem strzykawką ;) ]

Dlaczego tak mało zleciało? Powiem ze grzanie było ustawione na maxa na ciepło.

Rozumiem ze obieg mały i duży ale jak zrobić zeby jeszcze więcej zleciało?

Z tego co wyczytałem w papierach pojemność układu to 6 literków

Dzieki za rady porady :)

POZDRAWIAM wszystkich
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2005, 09:30
Posty: 121
Skąd: ziemia sieradzka
Auto: 323F 1.5 16v Z5 1998 BA

Postprzez Orin » 27 paź 2006, 18:31

Albo miałeś mało płynu w układzie (to że był w zbiorniku nie musi wcale oznaczać że korek prawidłowo reguluje jego poziom), albo też jest to uzależnione od zawiłości układu cieczy w BA (może być w nim jakiś fragment podobny do syfonu i z tego już płyn samoczynnie nie wyleci... Jest jeszcze jedna możliwość: uszkodozny termostat (ale wtedy już dawno byś przegrzał silnik więc to raczej odpada). Innych pomysłów brak ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez tomekrvf » 27 paź 2006, 18:43

Tyle płynu wyleciało ponieważ trochę zostało w bloku. Np w BP zostaje około litr w KL około 2l. Trzeba znaleźc korek spustowy wbloku ale nie wiem gdzie takowy jest i czy w ogóle jest w Z5
Ostatnio edytowano 27 paź 2006, 22:39 przez tomekrvf, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez LuK » 27 paź 2006, 19:09

Dzieki chlopaki za odp

Mało w układnie wcześniej nie było, bo potem jak dolewałem nowy to tez wleciało mniej więcej tyle ile wyleciało, uszkodzony termostat tez raczej nie bo juz troche km zrobilem i zawsze temperatura jest na jednym poziomie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2005, 09:30
Posty: 121
Skąd: ziemia sieradzka
Auto: 323F 1.5 16v Z5 1998 BA

Postprzez sly1234 » 30 paź 2006, 08:20

a ja chcialbym wiedziec jki plyn chlodniczy wlewac do naSZYCH MADZ 323f 1.5 ??? i czy mozna dolac inny plyn niz byl uzywany wczesniej? tzn. mam swiezo sprowadzome auto i widze ze poziom plynu jest niski w zbiorniku i teraz nie wiem czy moge dolac nasze "rozowe borygo" czy najpierw wyssac stary plyn (jskis inny kolor -nieznam) ;) i dopiero wlac nowy ???

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2006, 12:10
Posty: 187
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mazda 323F BA. Z5 16V

Postprzez LuK » 30 paź 2006, 08:52

na poczatku powinienes sprawdzic przy ilu zamarza i jesli wskaze np -25 to jak dolejesz do stanu wody destylowanej to za duzo sie nie zmieni,

ale jesli uwazasz ze plyn jest stary i jego wlasciwosci sa kiepskie to mozesz zmienic plyn na nowy, a kolorami sie nie przejmuj bo wszystkie plyny sa praktycznie na bazie glikolu takze mozna je mieszac, ale dla swietego spokoju mozesz poszukac takiego plynu ktory jest zblizony kolorem do starego plynu

jak odkrecisz i zmienisz plyn daj znac ile litrow zlecialo bo jestem ciekaw

a o wymianie plynu jest dosc duzo na formu- poszukaj
pozd
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2005, 09:30
Posty: 121
Skąd: ziemia sieradzka
Auto: 323F 1.5 16v Z5 1998 BA

Postprzez GofNet » 30 paź 2006, 20:54

sly1234 napisał(a):wyssac stary plyn
nie wyssać, lecz spuścić płyn z całego układu i nalać nowy.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez sly1234 » 30 paź 2006, 21:28

to byl zart dodalem ;) pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2006, 12:10
Posty: 187
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mazda 323F BA. Z5 16V

Postprzez GofNet » 30 paź 2006, 21:56

Aaaa żart <jelen>
Noooo to w takim razie...
hahaha hahaha hahaha
<co jest> <co jest> <co jest> <co jest> <co jest>
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez polnik@studio » 27 maja 2007, 12:08

a ja mam takie pytanie jak sprawdzić poziom płynu w chłodnicy ? Jest jakaś miarka czy trzeba spuszczać całość aby zobaczyć ? A i którędy lepiej dolewać płynu ? Przez chłodnicę czy przez zbiorniczek wyrównawczy ?
[url=http://www.polnik-studio.pl/]systemy informatyczne[/url] || [url=http://www.athleticshop.com.pl/]sprzęt fitness[/url] || [url=http://www.trampoliny.com.pl.pl/]trampoliny[/url] || [url=http://www.ogrodowe-meble.pl/]meble ogrodowe[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 16:31
Posty: 1097
Skąd: Warszawa
Auto: Kia pro cee'd/ Toyota Starlet

Postprzez Sokool » 27 maja 2007, 12:27

a ja mam takie pytanie jak sprawdzić poziom płynu w chłodnicy ?

Odkręcasz korek i patrzysz czy jest płyn :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez GofNet » 27 maja 2007, 14:04

Sokool napisał(a):Odkręcasz korek i patrzysz czy jest płyn
Jeśli go widzisz, to znaczy, że jest ok. Jeśli nie, to powinieneś dolać.
polnik@studio napisał(a):którędy lepiej dolewać płynu ? Przez chłodnicę czy przez zbiorniczek wyrównawczy ?
To zależy, z której strony spojrzeć na problem...
  1. Jeśli jesteś pewien, że wszystko dotyczące układu chłodzenia jest sprawne, to powinieneś dolewać przez wlew w zbiorniczku wyrównawczym. Jest to bezpieczniejsze, bo się nie poparzysz (gdy uzupełniasz na rozgrzanym silniku). Dodatkowo jeśli trochę Ci się wyleje, to nie poleci na chłodnicę a więc i nie będzie parować i mało atrakcyjnie pachnieć.
  2. Jeśli masz nie do końca sprawny układ chłodzenia (np. korek na chłodnicy jest uszkodzony lub alternatywny, układ ma wycieki), to lepiej dolewać przez wlew w chłodnicy, gdyż masz przegląd sytuacji. Widzisz dokładnie to, co jest w układzie i dolewasz tyle, ile potrzeba. Nie oznacza to, że w zbiorniczku nie powinieneś dbać o wymagany stan płynu chłodzącego. Możesz dolewać do chłodnicy i kontrolować/uzupełniać stan cieczy chłodzącej w zbiorniczku wyrównawczym. Mankamentem jest jednak możliwość poparzenia się podczas odkręcania korka od chłodnicy przy rozgrzanym silniku, gdyż układ chłodzenia w Naszych Mazdach jest ciśnieniowy.

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez polnik@studio » 27 maja 2007, 16:03

hmm mam nadzieję, że jak doleje do chłodnicy to w razie czego nic się nie stanie jak będzie za dużo płynu ?
[url=http://www.polnik-studio.pl/]systemy informatyczne[/url] || [url=http://www.athleticshop.com.pl/]sprzęt fitness[/url] || [url=http://www.trampoliny.com.pl.pl/]trampoliny[/url] || [url=http://www.ogrodowe-meble.pl/]meble ogrodowe[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 16:31
Posty: 1097
Skąd: Warszawa
Auto: Kia pro cee'd/ Toyota Starlet

Postprzez Orin » 27 maja 2007, 21:32

Wywali go do zbiorniczka wyrównawczego. Także nie masz się czym martwić :)
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez GofNet » 27 maja 2007, 22:29

Orin napisał(a):Wywali go do zbiorniczka wyrównawczego.
Jak wszystko jest sprawne ;).
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez polnik@studio » 27 maja 2007, 22:31

Jak wszystko jest sprawne.


no właśnie a jak nie jest ;) co się z nim stanie ?
[url=http://www.polnik-studio.pl/]systemy informatyczne[/url] || [url=http://www.athleticshop.com.pl/]sprzęt fitness[/url] || [url=http://www.trampoliny.com.pl.pl/]trampoliny[/url] || [url=http://www.ogrodowe-meble.pl/]meble ogrodowe[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 16:31
Posty: 1097
Skąd: Warszawa
Auto: Kia pro cee'd/ Toyota Starlet

Postprzez GofNet » 27 maja 2007, 23:50

polnik@studio napisał(a):
GofNet napisał(a):Jak wszystko jest sprawne.
no właśnie a jak nie jest ;) co się z nim stanie ?
     Ano jeśli nie jest sprawny system migracji cieczy chłodzącej między układem chłodzenia a zbiornikiem wyrównawczym, to przy pełnym układzie chłodzenia na zinmym silniku, z nagrzewaniem się jednostki napędowej, wzrastać będzie ciśnienie cieczy chłodzącej. efektem czego może być rozerwanie węży lub chłodnicy.
     Kolega tak miał w Mazdzie 323BG B6 1.6i 16v 1992r. sedan. Rozerwało mu chłodnicę. Po jej wymianie i korka na chłodnicy powyższa sytuacja się nie powtórzyła.

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez polnik@studio » 1 cze 2007, 11:38

to jeszcze powiedzcie kiedy dolewać ? Jak jest silnik gorący czy zimny ?

I jeszcze pytanie :)

Miałem pusty zbiorniczek wyrównawczy :) wlałem jakieś pół litra płynu . Po 7 dniach jazdy rano schodzę do samochodu patrze a on znowu pusty :(

Dzisiaj dolałem kolejne pół litra :) gdzie on może być ? Samochód nie zostawia plam ... nie dymi na biało ... nie mam pojęcia czy to normalne czy nie ?
[url=http://www.polnik-studio.pl/]systemy informatyczne[/url] || [url=http://www.athleticshop.com.pl/]sprzęt fitness[/url] || [url=http://www.trampoliny.com.pl.pl/]trampoliny[/url] || [url=http://www.ogrodowe-meble.pl/]meble ogrodowe[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 16:31
Posty: 1097
Skąd: Warszawa
Auto: Kia pro cee'd/ Toyota Starlet

Postprzez Orin » 1 cze 2007, 14:25

Możesz mieć wyciek tylko przy gorącym silniku, a ciecz spadając na rozgrzany element zdąży odparować i ciężko jest coś takiego znaleźć. Znikający płyn chłodniczy to nie jest normalne zjawisko w żadnym aucie ;)
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez GofNet » 1 cze 2007, 16:33

Szukaj białych nalotów a dowiesz się, gdzie jest wyciek. Pocieszające jest jednak to, że system migracji cieczy chłodzącej między zbiorniczkiem wyrównawczym a chłodnicą działa prawidłowo (chyba);).

Może brakowało płynu i tyle, ile wlałeś, to wciągnął...

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323