Problem z nierówną pracą silnika na niskich obrotach – sonda

Witam Wszystkich a szczególnie mogących mi pomóc.
Moj problem jest następujący – kupiłem sobie Mazdę jak w tytule i teraz wyszedł problem.
Jest następujący – przy zimnym silniku jak włączę autko to obroty mieszczą się w granicach 1200 obr/min, później zaczynają schodzic wraz ze wzrostem temp silnika i silnik delikatnie zaczyna szarpac, jeszcze później jest gorzej w koncu jak autko a dokładniej silnik się nagrzeje to chodzi nierównomiernie (choć na obroty wchodzi dobrze – przynajmniej tak mi się wydaje).
Sprawdziłem już następujące rzeczy – wtryskiwacze – ok, świece – ok, iskra jest w porządku – teraz rzeczy które mnie zastanawiają – na 4 cylindrze wtryskiwacz na wolnych obrotach podaje 3 razy mniejszą dawkę paliwa niż 3 pozostałe wtryskiwacze (stwierdzone wizualnie – ale to na 100% nie wina wtryskiwacza ani kanałów paliwowych – bo zamieniłem wtryskiwacze i dalej to samo)
– piszę o tym, bo po odłączeniu w czasie pracy silnika poszczególnych wtryskiwaczy widać wyraźnie że silnik zaczyna praktycznie gasnąc, natomiast przy odłączeniu tego 4 wtryskiwacza nie ma żadnych reakcji
i
zastanawiam się jeszcze nad sondą lambda, bo może to ona jest winna, gdyż po odłączeniu na biegu jałowym sondy całkowicie nic się nie zmienia w pracy silnika (na wysokich nie sprawdzałem). Proszę o rady co to może być, a może jakiś czujnik steruje tym, że na tym wtryskiwaczu jest mniejsza dawka? Jak to zdiagnozować? Proszę o info na forum, bądz też na e'mail – basilio2@)interia.pl
Miłego tygodnia życzę – Tomek
Moj problem jest następujący – kupiłem sobie Mazdę jak w tytule i teraz wyszedł problem.
Jest następujący – przy zimnym silniku jak włączę autko to obroty mieszczą się w granicach 1200 obr/min, później zaczynają schodzic wraz ze wzrostem temp silnika i silnik delikatnie zaczyna szarpac, jeszcze później jest gorzej w koncu jak autko a dokładniej silnik się nagrzeje to chodzi nierównomiernie (choć na obroty wchodzi dobrze – przynajmniej tak mi się wydaje).
Sprawdziłem już następujące rzeczy – wtryskiwacze – ok, świece – ok, iskra jest w porządku – teraz rzeczy które mnie zastanawiają – na 4 cylindrze wtryskiwacz na wolnych obrotach podaje 3 razy mniejszą dawkę paliwa niż 3 pozostałe wtryskiwacze (stwierdzone wizualnie – ale to na 100% nie wina wtryskiwacza ani kanałów paliwowych – bo zamieniłem wtryskiwacze i dalej to samo)
– piszę o tym, bo po odłączeniu w czasie pracy silnika poszczególnych wtryskiwaczy widać wyraźnie że silnik zaczyna praktycznie gasnąc, natomiast przy odłączeniu tego 4 wtryskiwacza nie ma żadnych reakcji
i
zastanawiam się jeszcze nad sondą lambda, bo może to ona jest winna, gdyż po odłączeniu na biegu jałowym sondy całkowicie nic się nie zmienia w pracy silnika (na wysokich nie sprawdzałem). Proszę o rady co to może być, a może jakiś czujnik steruje tym, że na tym wtryskiwaczu jest mniejsza dawka? Jak to zdiagnozować? Proszę o info na forum, bądz też na e'mail – basilio2@)interia.pl
Miłego tygodnia życzę – Tomek