Strona 1 z 1

Wydech skorodowany 323f Ba 96r

PostNapisane: 20 cze 2006, 08:39
przez ruper_323f
Panowie ostatnio przy wymianie rozrządu zauważyłem, że przednoa część wydechu zdecydowanie z katalizatorem jest bardzo mocno skorodowana,jaka jest przyczyna tak posuniętej korozji tego elementu :| , jak również przedniej części miski olejowej też jest nieźle zrzarta :( , czy mogę usunąć kata i zastąpić go rurą czy lepiej założyć tak jak ma być. Może ktoś z Was orientuje sie w cenach wydechów i zamiennikow jakie możnaby zastosować? chodzi o odcinek do kata włącznie.

PostNapisane: 20 cze 2006, 11:02
przez Briareos
Przyczyn jest parę, te główne to wysoka temperatura i dostęp wody i śniegu (z solą) – i to jest norma w każdym aucie, tym bardziej w 10-latku. Jak nie ma dziury w katalizatorze i nic w nim nie dzwoni nieprzyjemnie, to go nie ruszaj, chyba że cierpisz na nadmiar gotówki. Ja jestem zdania, że jak da się tanio kupić katalizator (w tym zamiennik, lub tzw. uniwersalny) to warto go założyć. Bez niego jest głośniej i zmienia się przebieg momentu (o problemach z przeglądami już nie mówiąc). Co do cen – polecam Google, wpisz "tłumiki" i zacznij grzebać. Z tego co pamiętam, to do 1.5 jest wybór.
A michę masz stalową, że ci tak rdzewieje? Czy nie o bloku silnika czasem mówisz, szczególnie od strony kolektora wydechowego?

PostNapisane: 20 cze 2006, 12:15
przez andrzeej
Briareos napisał(a):Czy nie o bloku silnika czasem mówisz, szczególnie od strony kolektora wydechowego?

ja tez tak mam

PostNapisane: 20 cze 2006, 18:15
przez GofNet
Witanko

Zapewne mówisz o części układu wydechowego będącej między katalizatorem a kolektorem wydechowym (pierwszy z prawej na fot. poniżej).

Obrazek

Jeżeli jest to ten element, to zwie się to "złączka elastyczna" lub "tłumik drgań". Ceny do Twojej Ci nie powiem, ale do mojej cały ten element (nowy), czyli złączka + rura do kolektora + rura do katalizatora + uszczelki i nowe śruby kosztował mnie 190zł.

Katalizatora nie wywalaj. Jak jest OK, tylko wygląda licho, to nie zawracaj sobie nim gitary. Jeżeli jednak faktycznie coś w nim brzęczy, na wybranych obrotach coś wpada w rezonans i irytuje, to wywal kata i... wstaw nowego! Pamiętaj, że nie jesteś sam na Ziemi. Im mniej zatruwasz, tym mniej szkodzisz innym i sobie! Poza tym bez kata jest głośniej i czasami dziwnie jest z mocą na pewnych zakresach mocy.

Pozdrawiam
..::GofNet::..

PostNapisane: 20 cze 2006, 18:54
przez Tykwa
pierwszy z prawej na fot. poniżej).


GofNet odlóz w koncu to lustereczko i tak wiemy ze jestes najladniejszy :P , a do wszystkich info ta czesc jest pierwsza z lewej :D

PostNapisane: 20 cze 2006, 19:53
przez ruper_323f
Briareos napisał(a):A michę masz stalową, że ci tak rdzewieje? Czy nie o bloku silnika czasem mówisz, szczególnie od strony kolektora wydechowego?

Tak michę mam stalową i mi rdzewieje przednia ściana, jak również blok!!! :(

Michę wymienie przy następnej wymianie oleju, a na blok jest jakaś rada????

GofNet, dzięki za odp. i schemacik, masz rację chodzi o element tuż za kolektorem po prawej stronie Twojego schematu <lol> Nie gniewaj się bardzo mi pomogłeś, lubię schematy za szczególnym opisem!!! Pozdrówko

PostNapisane: 20 cze 2006, 20:14
przez Tykwa
ruper_323f napisał(a):Tak michę mam stalową i mi rdzewieje przednia ściana, jak również blok!


blok to raczej nie zardzewieje , on jest aluminiowy lub zeliwny nie jestem pewien a nie moge teraz sprawdzic , jedno jest pewne ze blok silnika nie jest stalowy zeby mógl korodowac, moze masz na nim nalot i wystarczy go wyczyscic.

PostNapisane: 20 cze 2006, 20:17
przez Briareos
ruper_323f napisał(a):na blok jest jakaś rada?

Tak, nie przejmować się tym :P

Wymieniać się nie opłaca, chyba że składasz hobbystycznie silniki i masz pod ręką inny złom na przeszczep, a to i tak w piguły roboty. Będziesz się martwił jak coś się z nim stanie – a myślę, że wcześniej autko zakończy żywot z innego powodu. Jeśli cię to ma pocieszyć, to mój blok też wygląda bardzo nieciekawie – co jest w sumie dziwne, bo osłonę straciłem dopiero tej zimy... ona chyba niewiele daje i tak.
Przynajmniej miskę mam z lekkich stopów <lol>

EDIT:

Tykwa napisał(a):blok to raczej nie zardzewieje , on jest aluminiowy lub zeliwny

Hyhy, a wiesz z czego się robi żeliwo? Ruda to żre z dużym smakiem...

PostNapisane: 20 cze 2006, 22:40
przez GofNet
Tykwa napisał(a):ta czesc jest pierwsza z lewej
No przecież "mówię"... hahaha

Ciekaw jestem, po kiego grzyba (bez wyjazdów osobistych hahaha) tak to napisałem... Pewnie, że pierwsza z lewej.

A schemacik tylko zamieściłem. Autorem jest firma Bosal.

Pozdrawiam
..::GofNet::..

PostNapisane: 20 cze 2006, 23:38
przez farciarz
GofNet napisał(a):pierwszy z prawej na fot. poniżej

buahahaha... GofNet pomylił kierunki...ale jaja hahaha hahaha hahaha ...

Co do bloku to daj lepiej sobie spokój....przecież go nie wymienisz. <dupa>

PostNapisane: 21 cze 2006, 00:39
przez GofNet
farciarz napisał(a):GofNet pomylił kierunki...ale jaja
Ano trafił mi się mały niefart ;). Ale tak to jest... Jak się ktoś [tiiit] urodził, to kanarkiem nie zdechnie...

Pozdrawiam
..::GofNet::..

PS. Blokiem również bym się nie przejmował. Jeżeli w misce nie ma dziur i na to się nie zanosi, to też bym darował. W ostateczności na szrocie można michę wyrwać w rozsądnych cenach. Z blokiem gorzej ;P.

PostNapisane: 21 cze 2006, 07:46
przez Tykwa
Briareos napisał(a):Hyhy, a wiesz z czego się robi żeliwo? Ruda to żre z dużym smakiem...


Żeliwo – stop odlewniczy żelaza z węglem zawierający od 2,11% do 3,6% węgla w postaci cementytu lub grafitu. Żeliwo otrzymuje się przez przetapianie (metalurgia) surówki z dodatkami złomu stalowego lub żeliwnego w piecach zwanych żeliwniakami.
Żeliwo, dzięki wysokiej zawartości węgla posiada wysoką odporność na korozję.

Wiec dalej podtrzymuje swoje zdanie o korozji :P


GofNet napisał(a):A schemacik tylko zamieściłem. Autorem jest firma Bosal.


ja tam sie praw autorskich sie nie czepiam , wg. mnie to zajefajnie ze takie pomoce czesto wklejasz, super ulatwienie <peace> <piwo>

PostNapisane: 21 cze 2006, 10:31
przez Briareos
Tykwa napisał(a):Żeliwo, dzięki wysokiej zawartości węgla posiada wysoką odporność na korozję.

Weź mnie nie rozśmieszaj. I to jeszcze niby dzięki wysokiej zawartości węgla? :| Niech zgadnę, w Wikipedii te mądrości znalazłeś...?

PostNapisane: 21 cze 2006, 12:01
przez Tykwa
Tykwa napisał(a):"]Wiec dalej podtrzymuje swoje zdanie o korozji


Briareos napisał(a):Weź mnie nie rozśmieszaj.


Koniec rozsmieszania ;)
chodzilo mi zwiekszona odpornosc na korozje co nie oznacza odpornosci calkowitej- wiem o tym , zbyt ogólnie to ujálem, material znalazlem rzeczywiscie w wikipedii,wiec zdobyles pkt :) ale jak równiez jest to ujete w PWN, :P

A pomijajac juz moja wpadke z zeliwem , to chcialbym jeszcze tylko ustalic czy blok Efki jest z zeliwa czy aluminium?? Sam nie mam teraz mozliwosci sprawdzenia.

I juz koniec rozsmieszania :D

PostNapisane: 21 cze 2006, 12:37
przez Briareos
Wydaje mi się, że wszystkie mają żeliwny. Głównie ze wzgledu na niski koszt produkcji, przy jednoczesnej doskonałej odporności na ścieranie i bardzo stabilnej strukturze w funkcji temperatury.
Żeliwo może być uodpornione na korozję – np. niklem – ale to wymaga znaczącego udziału procentowego dodatków i mocno podniosłyby cenę elementu. Więc się tego nie robi :|

Zastanawiam się, czy nie pokusić się o wyczyszczenie tego i pomalowanie natryskowo srebrzanką wysokotemperaturową. Swego czasu zabezpieczyłem tak (tyle że pędzlem, po zdemontowaniu) kolanka wydechu w 126p i przeżyły kilka tłumików, do dziś są w niewiele gorszym stanie niż były.

PostNapisane: 21 cze 2006, 17:44
przez GofNet
Briareos napisał(a): np. niklem – ale to wymaga znaczącego udziału procentowego dodatków i mocno podniosłyby cenę elementu.
Dlatego takie materiały wykorzystuje się do produkcji elementów wtrysków, pomp, ABS'ów. Ta właśnie można spotkać stal niklową.

Ja stawiam na żeliwny blok.