O'ring przy aparacie zapłonowym – wątek wspólny
ja wymieniłem na 38 x 4 ale coś nie moge nadal go uszczelnić choć to może być problem z uszczelką pod pokrywą zaworów bo miałem jakiś no name i na początku nie wiedziałem za bardzo jak się zabrać za wyciąganie aparatu zapłonowego i chyba rozszczelniłem pokrywę
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Garbage1989 napisał(a):na forum znalazłem że o-ring aparatu zapłonowego ma rozmiar 38 x 3,5 a dla testu kupiłem 38 x 4 i wchodzi elegancko więc to nie ma az takiego znaczenia a olejoodporny o-ring w tym rozmiarze kosztuje nie więcej niż 2 zeta fakt może to nie jest OE Mazda ale mam wrażenie ze tu nie ma co cudować
jeśli chodzi o oring to nie ma sensu kupować OE Mazda. zamiennik olejoodporny daje radę
ja też kupiłem w zwykłym sklepie z uszczelniaczami i wycieku ani śladu...
damianmatrix1986 mógł byś sprecyzować co to znaczy obok aparatu, jakaś fota może, bo tak to, to my możemy tylko spekulować skąd ten wyciek. Może cieknie bo nie zastosowałeś silikonu w tych miejscach gdzie trzeba na uszczelce. Jedni mówią ze nie trzeba tego robić inni ze bez tego cieknie, w serwisówce gdzieś widziałem ze były te miejsca pokazane....
damianmatrix1986 mógł byś sprecyzować co to znaczy obok aparatu, jakaś fota może, bo tak to, to my możemy tylko spekulować skąd ten wyciek. Może cieknie bo nie zastosowałeś silikonu w tych miejscach gdzie trzeba na uszczelce. Jedni mówią ze nie trzeba tego robić inni ze bez tego cieknie, w serwisówce gdzieś widziałem ze były te miejsca pokazane....
- Od: 15 gru 2011, 13:57
- Posty: 73
- Skąd: Skierniewice
- Auto: 323f BA, 1.5l, '95r
Do osób którym cieknie po wymianie o-ringa.
Proponuję poskładać na nowo uszczekę pokrywy z użyciem silikonu na zagięciach w okolicach mostków wałków i mostka aparatu zapłonowego. Ta metoda jest stosowana przy składaniu silnika przez producenta.
Tak na marginesie to sam mostek aparatu też warto byłoby zdjąć, oczyścić i poskładać z niewielką ilością silikonu. Też metoda stosowana w fabryce ;] nie ma z tym dużo roboty, wystarczy odkręcić aparat, odkręcić 2 śrubki, zdjąć oczyścić, odtłuścić i poskładać z silikonem np polecam silikon Reinzosil, do uszczelniania silników.
O-ring może być uniwersalny ale musi być odporny na olej i wysoką temperaturę, wtedy kosztuje 1 zł około.
Proponuję poskładać na nowo uszczekę pokrywy z użyciem silikonu na zagięciach w okolicach mostków wałków i mostka aparatu zapłonowego. Ta metoda jest stosowana przy składaniu silnika przez producenta.
Tak na marginesie to sam mostek aparatu też warto byłoby zdjąć, oczyścić i poskładać z niewielką ilością silikonu. Też metoda stosowana w fabryce ;] nie ma z tym dużo roboty, wystarczy odkręcić aparat, odkręcić 2 śrubki, zdjąć oczyścić, odtłuścić i poskładać z silikonem np polecam silikon Reinzosil, do uszczelniania silników.
O-ring może być uniwersalny ale musi być odporny na olej i wysoką temperaturę, wtedy kosztuje 1 zł około.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Lantis 89 napisał(a):To juz jest pewne ze bedzie lecieć
No i ponad 1k km i nie cieknie;p Także 35x3,5 się sprawdzi. Ważna jest jak ktoś pisał grubość 3,5 żeby po po wciśnięciu się ułożył w tym rowku.
Ja nie bawiłem się we wciskanie przy pomocy oleju itd. Jak składałem silnik to i tak miałem te łuki odkręcone i włożyłem oringi i uszczelniacz i wtedy je dokręciłem, nie ma wtedy zabawy...
Przemek323c napisał(a):U mnie elring nie cieknie
Bo dobra firma w zasadzie, ważne żeby dobrze odtłuścić i przykręcić z odpowiednią siłą, nie za mocno. Ja dopiero mając OE montowałem jak należy. Wcześniej miałem Ajusa u Reinza, to w warsztacie montowali i za mocno dokręcali, ja raz też za mocno i za dużo silikonu dawałem (po całości haha). Ale na pewno Ajusa gołym okiem od razu widziałem że badziew w porównaniu do OE
- Od: 8 mar 2012, 20:02
- Posty: 200
- Skąd: Tczew
- Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie
Z uwagi na charakter tematu i powiązanie z różnymi silnikami pozostawiam go w dziale głównym.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
witam
chciałem wymienić oring i wyczyścić zapłon
jednak nie dostałem w sklepie takiego oringu
dostałem 38x4,0 i 38x3,0
wiem ze powinien być 38x3,5
ale moje pytanie brzmi czy mógł bym założyć któryś z tych dwóch który kupiłem
jeszcze jedno podczas czyszczenia obróciłem to śmigiełko co wchodzi w wcięcia
czy to znaczy ze przestawiłem zapłon
a i jeszcze jedno ile kosztuje ustawienie zapłonu srednio
chciałem wymienić oring i wyczyścić zapłon
jednak nie dostałem w sklepie takiego oringu
dostałem 38x4,0 i 38x3,0
wiem ze powinien być 38x3,5
ale moje pytanie brzmi czy mógł bym założyć któryś z tych dwóch który kupiłem
jeszcze jedno podczas czyszczenia obróciłem to śmigiełko co wchodzi w wcięcia
czy to znaczy ze przestawiłem zapłon
a i jeszcze jedno ile kosztuje ustawienie zapłonu srednio
- Od: 24 lip 2013, 21:08
- Posty: 56
- Skąd: wielkopolska Wągrowiec
- Auto: Mazda 323f BA
1.5 1996
tomek141 – dołączyłem twój temat do istniejącej dyskusji.
Czy aż tak ciężko jest użyć czasem szukajki?
Nawet w tym temacie było zadane DOKŁADNIE to samo pytanie co ty napisałeś.
Później tutaj posprzatam.
Czy aż tak ciężko jest użyć czasem szukajki?
Nawet w tym temacie było zadane DOKŁADNIE to samo pytanie co ty napisałeś.
Później tutaj posprzatam.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
- Od: 21 lis 2014, 00:27
- Posty: 202 (8/5)
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 323f BA, 1.8, '95
Powinien być w tym kanale co silikon teraz siedzi.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Ok, czyli wydrapać silikon i tam oring?
- Od: 21 lis 2014, 00:27
- Posty: 202 (8/5)
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 323f BA, 1.8, '95
- Od: 21 lis 2014, 00:27
- Posty: 202 (8/5)
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 323f BA, 1.8, '95
A jaki wymiar masz oringu?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości