O'ring przy aparacie zapłonowym – wątek wspólny

Postprzez Garbage1989 » 20 gru 2012, 21:18

ja wymieniłem na 38 x 4 ale coś nie moge nadal go uszczelnić choć to może być problem z uszczelką pod pokrywą zaworów bo miałem jakiś no name i na początku nie wiedziałem za bardzo jak się zabrać za wyciąganie aparatu zapłonowego i chyba rozszczelniłem pokrywę
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez kinki » 20 gru 2012, 22:15

Garbage1989 napisał(a):na forum znalazłem że o-ring aparatu zapłonowego ma rozmiar 38 x 3,5 a dla testu kupiłem 38 x 4 i wchodzi elegancko więc to nie ma az takiego znaczenia a olejoodporny o-ring w tym rozmiarze kosztuje nie więcej niż 2 zeta fakt może to nie jest OE Mazda ale mam wrażenie ze tu nie ma co cudować

jeśli chodzi o oring to nie ma sensu kupować OE Mazda. zamiennik olejoodporny daje radę :)
Wladca ognia
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 28 lis 2006, 23:08
Posty: 6079 (454/183)
Skąd: Poznań
Auto: A4

Postprzez kinki » 20 gru 2012, 22:18

pod pokrywę tylko OE Mazda
Wladca ognia
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 28 lis 2006, 23:08
Posty: 6079 (454/183)
Skąd: Poznań
Auto: A4

Postprzez Przemek323c » 20 gru 2012, 23:19

U mnie elring nie cieknie :P
Przemek323c
 

Postprzez Grzechu_rwk » 21 gru 2012, 23:32

ja też kupiłem w zwykłym sklepie z uszczelniaczami i wycieku ani śladu...
damianmatrix1986 mógł byś sprecyzować co to znaczy obok aparatu, jakaś fota może, bo tak to, to my możemy tylko spekulować skąd ten wyciek. Może cieknie bo nie zastosowałeś silikonu w tych miejscach gdzie trzeba na uszczelce. Jedni mówią ze nie trzeba tego robić inni ze bez tego cieknie, w serwisówce gdzieś widziałem ze były te miejsca pokazane....
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2011, 13:57
Posty: 73
Skąd: Skierniewice
Auto: 323f BA, 1.5l, '95r

Postprzez ProboszczV6 » 22 gru 2012, 12:10

Do osób którym cieknie po wymianie o-ringa.
Proponuję poskładać na nowo uszczekę pokrywy z użyciem silikonu na zagięciach w okolicach mostków wałków i mostka aparatu zapłonowego. Ta metoda jest stosowana przy składaniu silnika przez producenta.
Tak na marginesie to sam mostek aparatu też warto byłoby zdjąć, oczyścić i poskładać z niewielką ilością silikonu. Też metoda stosowana w fabryce ;] nie ma z tym dużo roboty, wystarczy odkręcić aparat, odkręcić 2 śrubki, zdjąć oczyścić, odtłuścić i poskładać z silikonem np polecam silikon Reinzosil, do uszczelniania silników.

O-ring może być uniwersalny ale musi być odporny na olej i wysoką temperaturę, wtedy kosztuje 1 zł około.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez asterf » 6 sty 2013, 20:06

Lantis 89 napisał(a):To juz jest pewne ze bedzie lecieć


No i ponad 1k km i nie cieknie;p Także 35x3,5 się sprawdzi. Ważna jest jak ktoś pisał grubość 3,5 żeby po po wciśnięciu się ułożył w tym rowku.

Ja nie bawiłem się we wciskanie przy pomocy oleju itd. Jak składałem silnik to i tak miałem te łuki odkręcone i włożyłem oringi i uszczelniacz i wtedy je dokręciłem, nie ma wtedy zabawy...

Przemek323c napisał(a):U mnie elring nie cieknie

Bo dobra firma w zasadzie, ważne żeby dobrze odtłuścić i przykręcić z odpowiednią siłą, nie za mocno. Ja dopiero mając OE montowałem jak należy. Wcześniej miałem Ajusa u Reinza, to w warsztacie montowali i za mocno dokręcali, ja raz też za mocno i za dużo silikonu dawałem (po całości haha). Ale na pewno Ajusa gołym okiem od razu widziałem że badziew w porównaniu do OE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Postprzez Marek 161BD081 » 22 mar 2013, 14:22

Z uwagi na charakter tematu i powiązanie z różnymi silnikami pozostawiam go w dziale głównym.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez tomek141 » 25 lut 2014, 22:54

witam

chciałem wymienić oring i wyczyścić zapłon
jednak nie dostałem w sklepie takiego oringu
dostałem 38x4,0 i 38x3,0

wiem ze powinien być 38x3,5

ale moje pytanie brzmi czy mógł bym założyć któryś z tych dwóch który kupiłem

jeszcze jedno podczas czyszczenia obróciłem to śmigiełko co wchodzi w wcięcia
czy to znaczy ze przestawiłem zapłon


a i jeszcze jedno ile kosztuje ustawienie zapłonu srednio
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2013, 21:08
Posty: 56
Skąd: wielkopolska Wągrowiec
Auto: Mazda 323f BA
1.5 1996

Postprzez flywin » 25 lut 2014, 23:00

38x4.0 powinien wejsc
ruszając smigiełkiem nie przestawiłeś zapłonu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez tomek141 » 25 lut 2014, 23:04

ok dzięki za dwie dobre wiadomości bo już myślałem ze nie odpalę :D
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2013, 21:08
Posty: 56
Skąd: wielkopolska Wągrowiec
Auto: Mazda 323f BA
1.5 1996

Postprzez Przemek323c » 25 lut 2014, 23:07

Z 4 moze byc ciezko ale delikatnie podszlifowac i powinien wejsc.
Przemek323c
 

Postprzez tomek141 » 25 lut 2014, 23:09

no ale gdy bym założył 38x3,0 to może być jeszcze większy wyciek niż obecnie
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2013, 21:08
Posty: 56
Skąd: wielkopolska Wągrowiec
Auto: Mazda 323f BA
1.5 1996

Postprzez Marek 161BD081 » 28 lut 2014, 09:09

tomek141 – dołączyłem twój temat do istniejącej dyskusji.
Czy aż tak ciężko jest użyć czasem szukajki?
Nawet w tym temacie było zadane DOKŁADNIE to samo pytanie co ty napisałeś.

Później tutaj posprzatam.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez adamowski10 » 17 kwi 2016, 17:03

Odkopię temat, ale albo jestem ślepy albo tu nie ma żadnego oringu :[
Załączniki
20160417_163308.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2014, 00:27
Posty: 202 (8/5)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323f BA, 1.8, '95

Postprzez Marek 161BD081 » 17 kwi 2016, 19:19

Powinien być w tym kanale co silikon teraz siedzi.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez adamowski10 » 17 kwi 2016, 19:19

Ok, czyli wydrapać silikon i tam oring?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2014, 00:27
Posty: 202 (8/5)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323f BA, 1.8, '95

Postprzez kinki » 17 kwi 2016, 20:29

może ktoś użył silikonu zamiast taniego oringu
Wladca ognia
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 28 lis 2006, 23:08
Posty: 6079 (454/183)
Skąd: Poznań
Auto: A4

Postprzez adamowski10 » 23 kwi 2016, 17:01

Panowie czy tak to powinno wyglądać, że jest luz?
Załączniki
20160423_165530.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2014, 00:27
Posty: 202 (8/5)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323f BA, 1.8, '95

Postprzez Marek 161BD081 » 23 kwi 2016, 17:17

A jaki wymiar masz oringu?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323