Ile Twój Z5 pali oleju?
Sporo się czyta o przedwczesnym zużyciu pierścieni w Z5 itp. ale jak jest z tym na prawdę?
Niech się wypowie jak najwięcej użytkowników tego silnika, czy faktycznie jest to nie udana konstrukcja mazdy, czy też jest zupełnie inaczej.
Swoim autem zrobiłem zaledwie 5tys od kupna, ale stan oleju mam bez zmian. Przebieg 160tys.
18.10.2007
Przebieg 180tys:
– nie bierze oleju
– nie dymi
– zmiana z 10W40 na 5W40 i same plusy
Niech się wypowie jak najwięcej użytkowników tego silnika, czy faktycznie jest to nie udana konstrukcja mazdy, czy też jest zupełnie inaczej.
Swoim autem zrobiłem zaledwie 5tys od kupna, ale stan oleju mam bez zmian. Przebieg 160tys.
18.10.2007
Przebieg 180tys:
– nie bierze oleju
– nie dymi
– zmiana z 10W40 na 5W40 i same plusy
Ostatnio edytowano 18 paź 2007, 17:48 przez Pioteq25, łącznie edytowano 2 razy
Pioteq25 napisał(a):Sporo się czyta o przedwczesnym zużyciu pierścieni w Z5 itp. ale jak jest z tym na prawdę?
Niech się wypowie jak najwięcej użytkowników tego silnika, czy faktycznie jest to nie udana konstrukcja mazdy, czy też jest zupełnie inaczej.
Odpowiem w poniedziałek. Mam trasę to postaram się w miarę dokładnie to sprawdzić. Ale pali na pewno.
- Od: 24 kwi 2005, 18:09
- Posty: 290
- Skąd: Biała Podlaska
- Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99
mój bierze ok 1l na 3 tyś km więc na 1000km będzie ok 0,3l
- Od: 15 paź 2005, 22:09
- Posty: 363
- Skąd: UK
- Auto: Mazda 5 Sport 2.0 benzyna
była: Honda Accord i-Ctdi Sport 2006r
Mazda 323C 1,5i
Ja osobiście mam przejechane 162 tyś przebieg udokumentowany i bierze mi około 0,1 oliwy na 1000 km a jak jeżdżę spokojnie nie zauważyłem ubytku.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 3 paź 2005, 17:44
- Posty: 259
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 626 (GE) 2.0 FS 93r
Po 7.000 km Jaksa dolał 800 ml. Ponieważ działania matematyczne na tym poziomie leżą jeszcze w zasięgu moich mozliwości, to wychodzi trochę ponad 100 ml na 1.000 km (przy dość dynamicznej jeździe)
Przebieg – ok. 180.000 km.
Przebieg – ok. 180.000 km.
- Od: 31 sie 2005, 21:38
- Posty: 184
- Skąd: Warszawa/Otwock
- Auto: 323F BA 1.5 97r.
Ja mam przejechane 151000,od momentu kupienia zrobiłem 6500 i silnik nie bierze oleju.Przed kupnem było jeżdżone na oleju Mobil 10W40,a ja zalałem olejem Liqui Moli 10W40 bardzo dobry olej. Polecam ten olej.
- Od: 27 lis 2005, 00:39
- Posty: 31
- Skąd: Mielec
- Auto: Mazda Premacy 1,8 Benzyna 2004
Jak dolewacie 1L na 5000 to mozna spac spokojnie ale litr na tysiąc to juz dramat....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Moja BA brała początkowo ok. 0,5l na tysiąc + do tego pełny zbiornik płynu chłodzącego.
Potem był remont ale tylko góra (nie chce mi się tego opisywać bo to jest to gdzieś opisane na forum) i wychodziło 2L na tysiąc
Kolejny remont (wymiana pierścieni itp) i spalanie oleju wróciło do poziomu 0,5l/1tyś.
Tera nie pali MI oleju wcale ....bo się pozbyłem dziadostwa
Jak mam zagłosować w ankiecie 0,5 czy > 1 l
Potem był remont ale tylko góra (nie chce mi się tego opisywać bo to jest to gdzieś opisane na forum) i wychodziło 2L na tysiąc
Kolejny remont (wymiana pierścieni itp) i spalanie oleju wróciło do poziomu 0,5l/1tyś.
Tera nie pali MI oleju wcale ....bo się pozbyłem dziadostwa
Jak mam zagłosować w ankiecie 0,5 czy > 1 l
"Polemika – w zależności od interlokutora może to być wymiana poglądów, wymiana ciosów lub wymiana ognia."
- Od: 29 lut 2004, 07:38
- Posty: 59
- Skąd: Rybnik
- Auto: probe 2,2T prawie jak mazda
Banan81 napisał(a):A u mnie po remoncie od wymiany do wymiany no może 100 ml, remont na oryginalnych częciach- i oby tak dalej . A na silniku już przejechane ponad 130 tys.
No ja polewam....130 tys i remont....co jest z tymi Z5
130 tys chyba po cofnieciu licznika
Pozdro
Haszczu
car history:
2005-2007 --> 323F BA 1.5 '98
2007-.... --> 323F BJ 2.0 Sportive '01
Haszczu
car history:
2005-2007 --> 323F BA 1.5 '98
2007-.... --> 323F BJ 2.0 Sportive '01
- Od: 21 wrz 2005, 11:00
- Posty: 263
- Skąd: Szczecin
- Auto: 323F BJ 2.0 Sportive '01
Mazda 3 BK'06 1.6 CITD
Haszcz napisał(a):Banan81 napisał(a):A u mnie po remoncie od wymiany do wymiany no może 100 ml, remont na oryginalnych częciach- i oby tak dalej . A na silniku już przejechane ponad 130 tys.
No ja polewam....130 tys i remont....co jest z tymi Z5
130 tys chyba po cofnieciu licznika
I to już w modelu BJ, czyli dawno po liftingu. A że licznik cofnięty pewnie to inna sprawa.
Miałem napisać co u mnie – dziwna sprawa, nie mogłem dokładnie sprawdzić. Miałem trasę 2x150km, ale przed wyjazdem sprawdzam, oleju jest za dużo (ponad górną kreskę). Pojechałem szybko odessać, ale silnik już był ciepły, nie było już jak dokładnie sprawdzić poziomu. Sprawdziłem po przyjeździe w miejsce docelowe i potem po powrocie do domu i... tak jakby nie ubyło. Nie wiem co jest z tym moim silnikiem, poprzednio widoczne były ubytki. Nie wiem teraz którą kategorię mam wybrać...
- Od: 24 kwi 2005, 18:09
- Posty: 290
- Skąd: Biała Podlaska
- Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99
Mój samochód oficjalnie ma ok. 150.000 przebiegu. Ja przejechałem z tego 70.000.
Muszę powiedzieć, że nie dolewam w ogóle oleju między przeglądami, bo go nie ubywa.
Od początku (od 5 lat) używam syntetycznego Texaco, bo taki polecają w garażu koło mojego domu.
Wymieniam co 10.000, zgodnie z instrukcją – 90% przebiegu to jazda po mieście na krótkich dystansach.
Muszę powiedzieć, że nie dolewam w ogóle oleju między przeglądami, bo go nie ubywa.
Od początku (od 5 lat) używam syntetycznego Texaco, bo taki polecają w garażu koło mojego domu.
Wymieniam co 10.000, zgodnie z instrukcją – 90% przebiegu to jazda po mieście na krótkich dystansach.
- Od: 27 gru 2005, 11:32
- Posty: 9
- Skąd: Gdynia
- Auto: Mondeo 2,0TDCi była:323F BA1.5
Tak sie cieszyłem ze swojej BA a tu się okazało, że pali 0,5 L na 1000 km. Najgorsze jest to, że nie wiem gdzie ten olej ubywa. Silnik jest suchy. Z rury niby nie kopci (kolega jechał za mną do Karpacza i stwierdził, że nie kopci) choć jest na niej osad z sadzy. Podobno jak na rurze czarno to kiepsko z silnikiem. Chodziaż znajoma ma nowego Focusa 2 od 2 miesięcy i rura już cała czarna. Jeden znajomy mechanik coś mówi o jakiś gumach przy zaworach czy jakoś tak, drugi, że czas wyregulować zawory i sam już nie wiem. Chyba pozostaje jeżdzić aż nie padnie i remontować silnik.
- Od: 20 kwi 2006, 20:03
- Posty: 10
- Skąd: Koszalin
- Auto: 323f BA 1.5 '97
mr_roba napisał(a):Tak sie cieszyłem ze swojej BA a tu się okazało, że pali 0,5 L na 1000 km. Najgorsze jest to, że nie wiem gdzie ten olej ubywa. Silnik jest suchy. Z rury niby nie kopci (kolega jechał za mną do Karpacza i stwierdził, że nie kopci) choć jest na niej osad z sadzy. Podobno jak na rurze czarno to kiepsko z silnikiem. Chodziaż znajoma ma nowego Focusa 2 od 2 miesięcy i rura już cała czarna. Jeden znajomy mechanik coś mówi o jakiś gumach przy zaworach czy jakoś tak, drugi, że czas wyregulować zawory i sam już nie wiem. Chyba pozostaje jeżdzić aż nie padnie i remontować silnik.
Te gumy przy zaworach to tzw.uszczelniacze. Niestety to raczej nie ich wina, Jaksa mówi, że przez uszczelniacze takie ilości nie ubywają.
Mój też nie kopci, a rura też jest czarna. Uroki Z5...
- Od: 24 kwi 2005, 18:09
- Posty: 290
- Skąd: Biała Podlaska
- Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99
323C BA Z5 w rodzinie – na 10kkm zejdzie gora okolo 1l.
P.S./EDIT: Przebieg ~250kkm
P.S./EDIT: Przebieg ~250kkm
Ostatnio edytowano 28 cze 2006, 22:45 przez Paweł, łącznie edytowano 1 raz
the right man in the wrong place...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości