Strona 1 z 2

Problem z rozpędzaniem powyżej 120 km/h.

PostNapisane: 31 maja 2006, 17:11
przez kali
cześć mam mazdę 323f 1,5 16V BA z 1994r. mam z nią mały problem, ładnie się rozpędza do 120 a potem to już poracha, wskazówka prędkościomierza prawie się nie przesówa, a obrotomierz nie przekracza 4500 tys. jaka może być tego przyczyna

PostNapisane: 31 maja 2006, 17:20
przez Puhcio
Nie ten dział –> przeonoszę do 323.

Ps. Poprawiłem temat.

PostNapisane: 31 maja 2006, 17:47
przez Haszcz
Ja mam tak samo ale przy 180 km/h hahaha

PostNapisane: 31 maja 2006, 17:49
przez jacobs
kali napisał(a):wskazówka prędkościomierza prawie się nie przesówa, a obrotomierz nie przekracza 4500 tys. jaka może być tego przyczyna

dodaj gazu <lol>

PostNapisane: 31 maja 2006, 17:50
przez Haszcz
jacobs242 napisał(a):
kali napisał(a):wskazówka prędkościomierza prawie się nie przesówa, a obrotomierz nie przekracza 4500 tys. jaka może być tego przyczyna

dodaj gazu <lol>


Tosmy mu poradzili ;)

PostNapisane: 31 maja 2006, 18:04
przez Bimbak
kali napisał(a):ładnie się rozpędza do 120 a potem to już poracha,

rozwiń problem bo w tej postaci to raczej nikt ci nie pomoże.
Kilka pytań pomocniczych:
– Czy auto zamula na każdym biegu od pewnych obrotów czy tylko na najwyższym i tylko przy tej podanej prędkości?
– Wymieniałeś może ostatnio rozrząd?
– Sprawdź czy przypadkiem ktoś ci spadochronu nie przymocował z tyłu auta bo narazie według twoje opisu na to właśnie wygląda ;) .

PostNapisane: 31 maja 2006, 18:31
przez bartek_bart
Haszcz napisał(a):Ja mam tak samo ale przy 180 km/h


nic dziwnego bo to już prawie kres mozliwości tego silnika :D

PostNapisane: 31 maja 2006, 20:42
przez Haszcz
bartek_bart napisał(a):
Haszcz napisał(a):Ja mam tak samo ale przy 180 km/h


nic dziwnego bo to już prawie kres mozliwości tego silnika :D


No dlatego to był taki zarcik :]

A wracajac do sedna sprawy to kolega faktycznie mało napisał:)

kolego czy w ogole auto ci sie zacina na kazdym biegu przy 4500 obr?
I czy nie dawno kupiles to auto ?

PostNapisane: 31 maja 2006, 23:28
przez batmanek
ja tak miałem jak padl mi jeden cylider tzn dziura w czwartym tloku i swieca zalana olejem byla i nie spalala sie mieszanka.

PostNapisane: 1 cze 2006, 11:52
przez Miccyg
mi się mulił (co prawda silnik B3) i była to wina wypalonego zaworu – nie było pełnej kompresji, koszt nowego zaworu – 50 PLN + wszystkie rzeczy z wymianą (uszczelka pod głowicą itp.) teraz jest w miarę oki :–) na zimówkach na obwodnicy w Białobrzegach w drodze powrotnej z warsztatu – 180 km/h i patrzyłem czy silnik nie wyskoczy ;-D


____________________

PostNapisane: 1 cze 2006, 19:53
przez eMiX3
Miccyg napisał(a):180 km/h i patrzyłem czy silnik nie wyskoczy ;-D

jechales tym 1.3 ? musiala byc stroma gorka <lol>

Kali napisz jak jest z kreceniem na obrotach powyzej 4500 na innych biegach !

PostNapisane: 1 cze 2006, 19:59
przez bartek_bart
eMiX3 napisał(a):jechales tym 1.3 ? musiala byc stroma gorka


tyle to jest praktycznie V max dla Z5 bo na prostym odcinku raczej więcej nie wyciśnie ale wracając do tego 1,3 to nie wykluczone. corollą 1,3 12V 75KM też 180km\h jechałem na prostym odcinku ale to był już koniec

PostNapisane: 2 cze 2006, 13:16
przez eMiX3
a jak dla mnie to na prostej nie jest mozliwe tymbardziej ze w danych technicznych widnieje 167 km/h (ale jak wiadomo dane techniczne nie sa obiektywne bo mi tez sie zdarzalo iz dane techniczne przebijalem) no ale 13 km hym... a do tego prosta... no ja bym sie klocil.

Kali dowiemy sie co i jak z tymi obrotami ??

PostNapisane: 2 cze 2006, 22:22
przez stanlej24
I speszyl sie kolega... bo sobie jaja robicie... Ajajaj... koledzy nieeeeelaaaadnie...

PostNapisane: 6 cze 2006, 16:53
przez kali
no witam ekspertów <piwo>
już odpowiadam-autko zamula się głównie na ostatnim biegu, gdzieś tak od 120 na godzinę. Max. udało mi się ją rozpędzić do 155km/h na długiej prostej ale trwało to bardzo długo, no i obrotomierz nie przekroczył 4500/4700 obr. Wymieniałem prawie rok temu zaraz po zakupie pasek rozrządu i rolki. A jest jeszcze jedna rzecz, odczuwam dość znaczną różnicę w dynamice gdy jadę sam i gdy jadą ze mną 3/4 osoby. Jeżdżę dość często astrą 1.2 75KM i tego nie odczuwam. jaka może być tego przyczyna. pozdrawiam <piwo>

PostNapisane: 6 cze 2006, 17:48
przez GofNet
Licha kompresja?

PostNapisane: 6 cze 2006, 17:51
przez Briareos
Zdefiniuj "ostatni bieg", bo nie wiem czy mówisz o czwórce czy piątce? Ogólnie to na bicie rekordów na 5-tym biegu bym się nie nastawiał, chyba że w bardzo sprzyjających warunkach i po dłuższym rozpędzaniu się.
Filtr powietrza czysty? Oponki jakie masz?

PostNapisane: 6 cze 2006, 21:29
przez kali
chodziło mi o 5. filtr w porządku, a oponki 16-205-50.

PostNapisane: 6 cze 2006, 21:34
przez kali
czy wielkość opon może mieć wpływ na wskazania licznika? za odpowiedz dziękuję i pozdrawiam

PostNapisane: 6 cze 2006, 21:50
przez GofNet
kali napisał(a):a oponki 16-205-50
Ło kurczeeee... <jelen> To ma tylko 88KM!

Częściowo masz odpowiedź, ale i tak jest dziwnie niska prędkość. W serii montowane były opony bodaj 185/65/R14.