Strona 1 z 2

Jak to jest z katalizatorem ??

PostNapisane: 11 maja 2006, 11:29
przez Czeczen
mam problem:zastanawiałem sie nad wywaleniem KAT-a z mojej 323f(BA) ale nie wiem czy jej to dobrze zrobi...słyszałem gdzies że ma dwie sondy lambda przed i za katem i że jak sie go wywali to bedzie gorzej jezdzic.A co jeżeli Kat padnie samoistnie?? czy trzeba go wymieniać ?? wiem że gdzieś tam ktoś już o tym pisał o tym , ale pomimo tego prosiłbym o spójną wypowiedz w tym temacie.

PostNapisane: 11 maja 2006, 12:01
przez Pyton162
jest jedna sonda przed katem, katalizator jak sie zuzyl to wymieniasz, lub wspawaj zwykla rure, pozdro

Katalizator 323f BA 1.5 16v 94-98

PostNapisane: 8 lis 2007, 13:48
przez mina666
Witam.
potrzebuje zdjęcie katalizatora z tego modelu, jesli ktos by miał bede bardzo wdzięczny,.

mina666 dołączyłem Twój temat do innego już istniejącego. KyRy

PostNapisane: 8 lis 2007, 13:51
przez Gość
pierwszego czy drugiego??

PostNapisane: 8 lis 2007, 13:54
przez mina666
Jesli mozesz to daj co masz, dzieki .

PostNapisane: 8 lis 2007, 14:03
przez Gość
zdjęcia pierwszego tzn tylko wkładu...
Obrazek
Obrazek
drugiego kata mam w garażu i później zrobię foty...
pozdr

PostNapisane: 8 lis 2007, 14:06
przez mina666
dzieki i czekam na reszte

PostNapisane: 8 lis 2007, 14:25
przez Gość
i tak kolektor z puszką w której powinien znajdować się ww wkład...
Obrazek
Obrazek
i drugi kat, ten przed tłumikiem środkowym
Obrazek

PostNapisane: 8 lis 2007, 19:16
przez martiii
Wow...to my w Z5 mamy 2 katy???hmm a ten pierwszy jest jakis wymienny ze masz wkład na wierzchu?

PostNapisane: 8 lis 2007, 19:48
przez Gość
w samochodzie nie mam ani jednego kata...

PostNapisane: 8 lis 2007, 20:27
przez Pioteq25
KEEL napisał(a):w samochodzie nie mam ani jednego kata...


Jak zmieniło się brzmienie wydechu po usunięciu obu katów? Resztę wydechu masz seryjną?

PostNapisane: 8 lis 2007, 20:56
przez Artiks
KEEL miałeś może sytuację, że pierwszego kata się pozbyłeś a drugi wciąż był ?? Chodzi mi o odczucia po pozbyciu się tylko pierwszego kata pozostawiając drugi ( w moim przypadku już wymieniony na stalowy). Z czego jest ten wkład w pierwszym katalizatorze?? Da się to wydłubać bez ryzyka zniszczenia obudowy kata??

PostNapisane: 8 lis 2007, 22:25
przez Gość
Pioteq25 z racji tego że mam kolektor 4-2-1 i cały wydech przelot w samochodzie jest głośno do 3,5tyś.Ostatni wydech jest na razie na sztukę (seryjny był rozwalony) i jest założony jakiś przelot od golfa z którego blachy wpadają w rezonans w okolicach 3000rpm...
ArtX tak jest, najpierw wyciągłem pierwszego przy pomocy szczypcy(kleszczy) łapiąc plecionkę z drutu która to usztywnia wkład w obudowie.Obudowa jest gruba tak że niczego nie zniszczysz...wkład to ceramika.
ps wywalając pierwszego kata jest cicho autko lepiej się zbiera i trochę mniej pali.Dodam że jeszcze doprowadziłem zimne powietrze do puszki filtra omijając rezonator w nadkolu.Polecam takie rozwiązanie.
pozdrówki

PostNapisane: 8 lis 2007, 23:36
przez martiii
Duzy problem był ze śrubami???bo jak pewnie widac troche zapieczone były z wiekiem autka!!!Spróbuje wyciągnąc ten 1 wkład w katalizatorze...moze opisac w kilku pkt . jak najsprawniej to zrobic???i co odkrecic najlepiej
A jak na przeglądzie z analizatorem spalin???przejdzie test po wywaleniu tego kata 1?

PostNapisane: 9 lis 2007, 16:59
przez martiii
:| ojjj nikt nie wpada na tak wazny temat:)))

PostNapisane: 9 lis 2007, 17:11
przez Gość
martiii nie jest źle... pierwszy raz jak odkręcałem kolektor to wykręciły mi się wszystkie szpilki z głowicy tak że poźniej tylko przedłużka z kluczem i tyle.Natomiast drugim razem nie było tak łatwo, szpilki zostały i trzeba było odkręcić i wyjąć cały komplet, odkręcając od drugiego kata i jeszcze 2 śruby z bloku :) Ogólnie nie jest źle, śruby nie są aż tak zapieczone.
UWAGA: jeśli szpilki wykręcą się z głowicy nie przykręcajcie ich zbyt mocno przy montażu!!! Ja jedną urwałem i całe szczęście że wystawało jej ok cm bo innaczej wiertara w ruch <killer>

PostNapisane: 9 lis 2007, 17:19
przez Gość
martiii napisał(a):A jak na przeglądzie z analizatorem spalin???przejdzie test po wywaleniu tego kata 1?

nie mam pojęcia,
ps mam znajomego na stacji tak że light :P

PostNapisane: 9 lis 2007, 18:09
przez dawidek578
ja w przyszyłym tygodniu działam wywalam tego kata a czy jego idzie sprzedac? :D :)

PostNapisane: 9 lis 2007, 19:20
przez Artiks
Straszny knot z tego wkładu w pierwszym kacie, trzeba to koniecznie wywalić :D
KEEL napisał(a):doprowadziłem zimne powietrze do puszki filtra omijając rezonator w nadkolu
mój kolega tak ma i chwali sobie. Auto zaciąga teraz powietrze z przodu auta.

PostNapisane: 9 lis 2007, 19:41
przez luk323
KEEL! A da sie wyjac ten wklad bez odkrecania tego kolektora od glowicy? Bo tutaj na tym jednym zdjeciu widze ze ten pierwszy kat jest pomiedzy kolektorem i rura wychodzaca do tlukika. gdyby tak odkrecil tylko ta rure od tego kata i to jakos wyjal?
Da rade tak czy nie? Bo tago drugiego kata juz tez nie mam i tak jak mowisz do 3 tysiecy jest glosnawo taki metaliczny to jest glos.